Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Echt vreemd gaan is in mijn ogen een soort vlucht gedrag. Dat gaat verder dan enkel de spanning opzoeken. Is niet iedereen op zoek naar een beetje spanning? Maar de uiteindelijke daad is weer een stap verder. 

Geplaatst (bewerkt)

"Het is niet altijd bedriegen en vreemdgaan. Ook driehoeksrelaties met instemming van de betrokkenen zijn een optie, en komen in de praktijk voor. Ik heb er in het verleden enige ervaring mee gehad en heb gemerkt dat het zowel boeiend als knap lastig maar ook heel leerzaam kan zijn. Het verbaast me eigenlijk dat hier in boeken en films maar weinig aandacht aan wordt besteed. Doorgaans komt vrijwel direct de jaloezie als hoofdthema naar voren."

Ik vind dit een vrij lastige. Zijn stabiele, monogame relaties niet een beetje de norm geworden tijdens de welvaart van de vorige eeuw terwijl we daarvoor een oogje dichtknepen voor overspel omdat het huwelijk niet zo zeer een romantische band was, als wel een economische? 

@Mariposa: je spreekt over vluchtgedrag. Geef je dan aan dat sommigen vast zitten in een kooi van materieel en fysiek comfort waarin hun verlangens worden geketend? Dat zoeken naar spanning? Gaat het om het openkraken van dat pindanootje of het deurtje openen en je vleugels strekken? 

bewerkt door Mormel

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...