Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben S 40 jaar, gehuwd, 3 kinderen. We zijn 19 jaar samen waarvan mijn man maar 2 jaar niet gedronken heeft... Ik weet echt niet meer wat te doen...

Geplaatst

Hoii

ik denk dat je het beste hulp kan zoeken voor naasten van alcolisten. 

als het goed is is er ergens een draadje voor naasten ergens hier op het forum ook maar ik weet niet of daar enig leven is. 

je zit nu op een forum waar juist mensen zitten die zelf het probleem zijn en er uit eigen wil mee willen stoppen. 

misschien is het wat om je man te wijzen op dit forum ,wellicht vind hij er erkenning en gaat er  een knop om.

ik wens je in ieder geval veel geluk,liefde en wijsheid. 🍀 

Geplaatst
2 uur geleden zei SharD:

Hallo,

Ik ben S 40 jaar, gehuwd, 3 kinderen. We zijn 19 jaar samen waarvan mijn man maar 2 jaar niet gedronken heeft... Ik weet echt niet meer wat te doen...

Welkom @SharD.

Zoals al aangegeven vind je hier over het algemeen mensen die juist zelf met een alcoholprobleem kampen.

Wel zijn er hier mensen (kort en lang gestopt als ook nog worstelend met alcohol) die min of meer een ultimatum gesteld kregen.
Zo van nu ga je hulp zoeken anders ga ik weg!

Ikzelf (als behoorlijke drinker) kan je uiteraard geen advies geven wat te doen in jouw situatie.

Wel is er bijvorbeeld de Al-Anon.

Dat is speciaal voor familieleden en vrienden van alcoholisten. 
Je vindt hier ook veel ervaringsverhalen van partners van een alcoholist

https://alanon.nl/  (je krijgt een veilgheidswaarschuwing al je de site bezoekt maar die kun je negeren).

Verder is er ook een Alcoholinfo site met o.a. hulp voor naasten.
https://www.alcoholinfo.nl/bezorgd/waar-vind-ik-hulp/#:~:text=Er zijn ook landelijke organisaties en online,Forum: Het forum van allesoverdrinken.nl voor naasten.

Wat ik je wel kan meegeven is dat als de alcoholist niet erkent dat hij of zij een probleem heeft en dus eigenlijk ook geen reden ziet om te stoppen of fors te minderen, het vrijwel onbegonnen werk is om de relatie in stand te houden.

Vaak is de alcohol ook niet het probleem zelf maar een gevolg van een (zwaarder....) onderliggend probleem.

Belangrijk is ook dat je voor jezelf uit gaat zoeken wat je eigenlijk wil.

Veel succes en wijsheid!!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...