weegschaal Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Beste mensen,Helaas zoek ik mijn toevlucht weer bij dit forum (al is het hopelijk weer voor even net zoals de laatste keer).Ook ik heb een probleem met alcohol. Het ging een hele tijd goed, lees helemaal niet drinken (en erg he maar dan mis je het op een gegeven moment ook echt niet meer en voelde ik me zelfs veel beter!) maar ben toch in de valkuil getrapt van zo af en toe een wijntje als we uit eten gaan (dat ging nog wel goed) tot steeds meer gelegenheden waarbij ik dan weer een paar wijntjes dronk en nu zit ik weer op zo'n fles per dag. En ook weer stiekem drinkgedrag en ik baal er van!Ben niet meer zover teruggevallen als eerst maar dit is ook niet goed dus ben weer moed aan het verzamelen om er echt een streep onder te zetten.Zoek ook geen 'goede raad'want ik weet het allemaal heel goed maar gewoon even een beetje steun.Alvast bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Hoi Weegschaal,Het is me niet zo duidelijk of je een man of vrouw bent maar misschien ook niet zo belangrijk.Welkom terug. Ik hoop dat je zo sterk wordt dat je voor goed de alcohol uit je leven weg kan laten.Ik hoop dat we je daar bij kunnen helpen.Wat is dat toch hé? Je hebt helemaal geen behoefte meer aan alcohol, en toch pak je dan een wijntje.Vreemde kronkel toch.Heb je zin om naar de dagdraad te komen of wil je daar liever nog even mee wachten.Nogmaals welkom terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Ha Weegschaalvrouwelijk dus, ff teruggelezen:Dgrappig dat je jezelf bij thema's zetzit je mooi aan vast nu, thema omweer aan de goeie kant van de weegschaal te komennadat ie naar de verkeerde kant doorsloeg(ben ook een Weegschaal, herken er wel wat van)maar je weet de weg hier, al zul je denk ik weinig bekenden tegenkomenik hoop je op de dagdraad weer te lezen. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 WeegschaalIk begrijp je probleem. ben nu bijna 9 maanden alc.vrij, voel me lichamelijk beteren soms ook geestelijk. Aan één kant ben ik blij je bericht je lezen.Hieruit blijkt maar weer dat het gevaar altijd op de loer ligt en zal blijven liggen. Ik mis de drank ook niet zo meer, de trekmomenten zijnveel minder geworden of helemaal weg. Des te meer reden om erg op je hoede te zijn, vooral op de onverwachte momenten of nog niet doorstane situaties. Ook ik denk nog wel eens af en toe een glaasje te kunnen drinken maar waag me er niet aan, te gevaarlijk. Het gaat misschien een tijdje goed, maar sluipenderwijs neemt de hoeveelheid dan weer toe zoals bij jou. Ik probeer nu af en toe een alc.vrij bier en dat gaat goed.Geen zin in het echte spul daardoor. Alc. is gif houd ik me voor en dat helpt mij.Ik vind het niet makkkelijk je raad te geven. Ik kan alleen zeggen wat ik zelfdeed bij een eerder stoppoging, waarbij ik op een gegeven moment ook in de valkuil stapte.Ik vond het vooral heel erg om mn helderheid te verliezen, alsof ik uit het paradijs was gegooid en dacht terug aan de momenten dat ik kon genieten van de kleine en gezonde dingen des levens bij volledig bewustzijn. Ik walgde van mezelf maar genoot natuurlijkook weer van de drank. Het heeft drie maanden geduurd voor ik volledig overtuigd was dat ik echt voor altijd moest stoppen. Denk dus vooral terug aan die tijd dat je je zo veel beter voelde, dat jehelder door het leven kon, bij elke gelegenheid, altijd. Wil je dat weer terug? Wil je je weer goed en sterk voelen, wil je weer de baas zijn over je eigen leven? Laat dan de drank voor wat het is en ga weer genieten van een gezond en helder leven, het is zoveel beter. Niet dat er dan geenproblemen zijn, integendeel, maar waarom zou je er nog een probleem bij nemen?Je hebt bewezen dat je het kon, je kunt het opbrengen dus neem die stap, nu.Ik wens je veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tortilla Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Hi Weegschaal,Ik ben een aantal keren gestopt, zelfs jaren niet gedronkenen dan idd af een toe een wijntje bij het uit eten gaan,dat ging een hele tijd goeden van lieverlee werden dat er dan toch weer meeren dan thuis af en toe eentje en dat ging ookeen hele tijd goed maar werden er ook weer meer en toen weer terug bij af.Heel herkenbaar dus en ik hoopdat je nu weer de moed kunt opbrengener weer helemaal mee te stoppen,je hebt het al eerder gekuntdus moet nu ook weer lukken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
weegschaal Geplaatst 23 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juli 2010 Bedankt voor jullie lieve reacties, dat is dan weer het fijne aan dit forum. Niemand (nou ja misschien een enkeling :-)die het beter weet want daar zit je niet op te wachten. Ik weet dat ik het kan en weet ook dat deelname hiernet dat steuntje in de rug geeft om door te zetten.Is eigenlijk toevallig dat ik me bij de thema's heb geplaatst. Ga me wel melden bij de dagdraad hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden