Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hey allemaal,

Ik ben hier voor wat advies.
Ik heb het idee dat mijn vader te veel bier drinkt en hiermee worstelt. Ik merk dit bijvoorbeeld aan zijn gedrag, ik heb het vermoeden dat er in het weekend 1 of 2 kratten bier doorheen gaan en nu vond ik laatst ook nog eens door de weeks verstopte lege blikjes.

Ik heb nu zo'n 1,5 jaar geleden samen met mijn broer mijn vader hierop aangesproken. Dit nadat ik mijn zorgen tegenover mijn broer had gedeeld. Mijn vader klapte toen dicht en beloofte beterschap. Voor mijn broer was de kous daarmee af.
Ik bleef echter twijfelen en heb mijn vader in het afgelopen jaar nog 2x aangesproken. Een keer via Whatsapp, zijn reactie was toen dat ik mij geen zorgen hoefde te maken en een keer face to face. Hij verzon toen een smoes. Ik ging hier verder niet meer op in en hoopte dat de boodschap duidelijk was en hij zijn leven zou beteren.

Maar zoals gezegd heb ik hier mijn twijfels over. Ik weet dat ik het gesprek nog een keer moet aangaan en nu ook moet doorzetten als hij dichtklapt of ontkent. Maar ik pieker me nu suf hoe ik dit het beste aan kan pakken. Wat ik erg lastig vindt is dat het oprecht de liefste man ter wereld is. Hij doet alles voor zijn kinderen. Hoe kan ik hem dan 'pijn' doen door over zijn drankgebruik te beginnen.

Wat het nog eens lastiger maakt is dat ik tegenwoordig vrij ver van mijn ouderlijk huis af woon en ik het idee heb dat mijn moeder van niks weet. Hoe oneerlijk ik het ook vind, ik wil kijken of ik er eerst samen met mijn vader uit kom. Ook omdat ik erg bang ben voor de reactie van mij moerder. Voor mijn vriendin hou ik het ook geheim.

Lang verhaal kort, hebben mensen hier misschien tips wat te doen? Wat kan ik het beste wel of niet doen, wat kan ik het beste wel of niet zeggen en welke hulp moet ik aanbieden?

Hulp wordt heel erg gewaardeerd, want zoals gezegd ik weet niet zo goed wat te doen en voel me hier best eenzaam over.

Alvast bedankt!

Cas

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...