Spring naar bijdragen

Last van de overgang? Praten over je sex. gevoelens, nare ervaringen? Vertel hier je verhaal.

bolletje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Sex en drank. Ja dat vind ik moeilijk. Zoals ik al schreef, ik ben bang voor totale overgave aan mijzelf. Ik heb vaak gevreën met drank op. Ik hoopte dan dat ik, doordat ik minder geremd was, mijn sex. gevoelens minder te onderdrukken, maar die angst is denk ik zo sterk dat het zelfs niet lukte met drank op. Het faken kon ik wel beter. Ja en als ik zo lazerus was dat ik de hemel voor een komijnenkaas en de grond voor een doedelzak aan zag, wist ik ook niet meer dat die gevoelens bestonden.
Maar wat angst, zelf in beschonken toestand, nog doorwerkt. Vreemd hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drank versterkt wat er toch al was
maar dan zonder de remmingen om het te uiten.
Dus Bol, als je een leuke overghave-oefening wilt doen
(maar ik weet niet of jij in sauna-complexen komt)
in een zoutbad kun je heerlijk drijven
je wordt gewichtloos en de ontspanning komt (bijna) vanzelf.
Aan de mensen die hun hoofd niet in het water leggen, zie je en de angst hun kapsel
te verpesten, maar ook de angst voor totale overgave. Beetje voor beetje toch een stukje verder
gaan liggen, geeft direkt de beloning, en als het helemaal lukt kun je zelfs in slaap vallen: wow!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane hier in dit gat weten ze niet eens wat een sauna is, laat staan dat ze er eentje hebben:) Och en als het het enigste is dat ik mee mijn graf in neem dan teken ik er voor hoor. Ik heb al zo veel bereikt in m'n leven. dingen die veel belangrijker zijn dan m'n angst om controle te verliezen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Bol,
als jij dan in de buurt wat zoekt
via gratisnaardesauna.nl (2e pers. dus elk 50%)
via je postcode en kijkt of ze er een zoutbad bij hebben,
dan wil ik je debuut wel meemaken, want je weet niet wat je mist meid.
Neem dan maar wat anders mee in je graf:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
wilrijk

Zoals ik al eerder zei: dicht bijeen is warm
:D

Lekker knus gevoel hé Wil? We hebben elkaar zo hard nodig. Al is het alleen maar om duidelijkheid te krijgen over hoe een man over bepaalde dingen denkt, en andersom.
Het beeld van, dat het bij een man overwegend draait om sex. moet ook maar eens uit de wereld geholpen worden. Ikzelf ben opgevoed met het idee dat een man kleinzerig is en dat als de man z'n @#$%# staat, z'n verstand stil staat, ja dat beeld heb ik nog vaak. Ik wil daar van af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor bolletje absoluut en dat merk ik hier des te harder. Het geeft me een goed en warm gevoel in deze duistere tijden.
Ik kan natuurlijk niet over het hele mandom schrijven, maar voor mij is de sex heel belangrijk, zonder dat het overheerst. Ik hou ook van eenvoud, natuurlijkheid en spontaniteit. Het strelen, knuffelen, zoenen en gewoon heel hard vasthouden van elkaar. De rest komt dan vanzelf wel of soms ook niet, maar dan is daar ook geen behoefte aan. Soms heb ik meer aan het geknuffel dan aan het rampetampe zeg maar :D
Als ik ziek ben, dan ben ik net een kleine jongen die veel aandacht nodig heeft, langs de andere kant heb ik al enkele niercrisisen bedwongen (met het nodige zweet op mijn voorhoofd, maar coit). Naar het schijnt is dat al zo pijnlijk als een bevalling, en dat kunnen jullie toch ook allemaal hé.
Afin, ik beschouw me als een simpel, maar eerlijk persoon, hoge sexdrive en top beertjesgehalte (alhoewel ik niet van de grootste ben). Als ik iemand verwen (en dat doe ik erg graag) op eender welke manier, verwen ik eigenlijk mezelf. Heel egoistisch van me :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil dat is niet egoistisch hoor, dat is delen. En natuurlijk is het fijn om lekker met elkaar bezig te zijn, elkaar verwennen. Ik kan me daar zelf alleen niets bij voorstellen omdat ik dat nog nooit mee gemaakt heb, maar het lijkt me heerlijk als je als vrouw daar ook aan toe kunt geven.
Maar nee, je bent alleen egoistisch als je als doel hebt om sex. te hebben zonder te kijken of de vrouw daar klaar voor is.
Dat is n.l. bij mij altijd gebeurd, en dat is dan niet zo prettig.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Een heleboel jaar geleden, voordat hij doodgegschoten werd door zijn vader, heb ik Mrvin Gaye gezien in de Doelen in Rotterdam. En toen al vroeg ik me af: is dat eigenlijk wel zo, dat mannen veel meer op uiterlijk vallen dan vrouwen?
Toen ik hem daar zag zingen en dansen werd ik meteen tamelijk grozig op die man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even op dit draadje weer.
ik heb de laatste tijd erg last van stemmingwisselingen.
Zat er vanalles achter te zoeken maar het kan natuurlijk ook gewoon de overgang zijn.
Ik heb geen AD meer, wil ik ook eigenlijk niet. Wil ook niet aan de hormonen maar weet iemand een middeltje waar je je wat beter op voelt?
"k word zo moe van mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Em. Er zijn homeopatische middelen voor de overgang. Die schijnen erg goed te helpen. Als je wilt zal ik dan eens voor je kijken?
Ja en het is bekend dat, als je in de overgang gaat, je erg gevoelig bent en vaak van het een op het andere moment kan veranderen van stemming. Jantje lacht, Jantje huilt. Het ene moment voel je je goed en dan, eigenlijk zonder een echte aanwijsbare reden, kun je heel kwaad worden. In het begin is dat het ergst, ook omdat je dit niet van jezelf kent en je daardoor erg onzeker gaat voelen. Bij mijzelf is dat na verloop van tijd wat gestabiliseerd en kon ik het wat beter hanteren maar in het begin kende ik mezelf niet meer terug. Voelde me heel vreemd, en had vaak het gevoel dat ik mezelf niet was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmie er zijn verschillende middelen. Ook bij het kruidvat. Van A. vogels maar ook eigen merk.
Verder heb ik op internet gezocht en daar heb je een site "Phytofemme" die het middel met de zelfde naam verkopen.
Verder heb je Famosan. Dat schijnt ook erg goed te zijn. Maar echt die middelen van het kruidvat helpen erg goed.

Alf hoe oud is M.? De overgang kan al op 39 jarige leeftijd beginnen maar inderdaad ook zo rond je 60e.
Sommigen waaronder ik, hebben er weinig tot geen last van, terwijl andere vrouwen er zwaar depressief van worden. Dus maar afwachten met M.;)

Zo had ik ook bijna nooit last van mijn menstruatie. In tegenstelling tot veel vrouwen die niets kunnen hebben, en geen behoefte aan sex, was ik altijd vrolijk, en ik er wel pap van lustte. Misschien heeft dat ook te maken met te veel manlijke hormonen dat ik geen of weinig last had van de menstruatie en overgang? Het zou zo maar kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben je toch een heerlijke vent Alf. Echt. Ja dan moet ze toch onderhand wat gaan voelen als ze er mee bezig is. Ik heb n.l. nog nooit gehoord dat er vrouwen zijn die helemaal geen last hebben van de overgang, maar als het met haar wel het geval is, mag ze heel erg in haar handen klappen. Heb je niet van haar gehoord dat haar menstruatie wat ontregeld is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...