yvetteb Geplaatst 25 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 Hoi iedereen,zoals ik gisteren geschreven heb, ik moet nog stoppen met alcohol. Ik ben de hele week al bezig met denken hoe ben ik zover gekomen? Tot mijn schrik ben ik al begonnen toen ik 15 was.(ben nu 40). Ik was vroeger altijd dat mooie meisje die zelfs volwassen mannen(in het weekend) onder de tafel kon zuipen. Nu 25 jaar later ben ik een zware, sombere vrouw die minstens 2 liter zoete witte wijn in een paar uur naar binnen giet. Mijn 2 jongste kinderen(3 en 8) hebben dit nog niet door, denken dat het drinken bij iedereen zo gaat. Mijn 2 oudste kids (12 en 14) zullen het denk wel door hebben, zitten 's avonds meestal op hun kamer. Het is niet dat ik agressief ben of wordt, maar elke avond een beschonken moeder is ook niet alles. Mijn man vind het ook niet leuk dat ik zoveel drink, maar het rare is hij doet wel mee.. Vanmorgen werd ik om 5 uur wakker, zweten, hartkloppingen. Elke dag denk ik, ik ga niet meer drinken, maar rond een uur of 6 's avonds moet ik toch dat wijntje hebben. Ik ben moe, doe niks meer in het huishouden, zorg wel voor de kinderen, maar ik voel me zo waardeloos. Ik schaam me.....moet vaak huilen.liefs van yvetteb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 hallo Yvette,vandaag nemen we de eerste niet....en stug volhouden he.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 25 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 yvette kom meeschrijven op de Ditjes en Datjes draad. Daar zijn de meesten over de hele dag verspreid aanwezig en kun je je vragen , angsten en ook leuke dingen kwijt waar dan op gereageerd wordt. je zult er veel herkenning vinden.Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 25 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 Yvette,Zo doorgaan met je drinkgebruik zal je steeds verder de put in helpen. Wanneer buitenstaanders door hebben dat je zoveel drink kan het je zelfs je kinderen kosten:o Wanneer je denk dat het je zonder ondersteuning niet lukt om te stoppen met drinken kun je naar je huisarts voor ondersteunende medicatie (Refusal of Antabus). Op het forum vindt je meerdere mensen die het gebruiken en die op die manier gestopt zijn. Ook kun je je hier bij deze site aanmelden voor een online behandeling. Dit schijnt ook anoniem te kunnen. Heel veel sterkte:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yvetteb Geplaatst 25 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 hoi ekstertje, ik heb mij inmiddels aangemeld bij alcohol de baas maar moet wachten tot ik een begleider krijg. Dat duurt een paar dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 Yvette, ik ken dat moe zijn zoooo goedheb het gevoel jarenlang burn-out geweest te zijn.En nu word ik langzamerhand weer degene die ik wasvóór ik dronk. eentje waar ik meer tevreden over ben,en soms zelfs trots. En ik ben gestopt tijds de puberteit vd kinderen,ze hebben alles door hoor, al zullen ze niet snel wat over zeggen.Ik ben in 1e instantie voor hen gestopt en ben blij nu een goed voorbeeldte kunnen zijn. uiteindelijk doe ook ik het voor mezelf natuurlijk.Ik hoop dat je snel mag beginnen met de training, er komen betere tijden meis! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 25 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 Hoi Yvette,Ik dronk ongeveer net zoveel als jij maar dan in bier. Ook vanaf mijn pubertijd. In het weekend uitgaan en altijd dronken. Ben nu 39. Het is er gewoon ingeslopen, steeds iets meer. Bij mij zitten er geen grote problemen achter het drinken. Verlegenheid en een beetje onzekerheid hebben er wel mee te maken. Maar de drank heeft ze eerder vergroot en er problemen bij gemaakt. Die kom ik nu tegen. Maar wat gebeurd is is gebeurd. Nu verder.Ik denk dat stoppen voor jou de beste optie is. Drinken doe je voor het effect, anders drink je geen 2 liter wijn. Of zoals ik 15 flessen bier. Dat is niet meer voor het lekkere of de gezelligheid. Toch? Wil je man niet meedoen? Helpt misschien? Maar het belangrijkste heb je zelf al gezegd, je voelt je waardeloos, je schaamt je. Die ontevredenheid kan je aangrijpen als aanleiding om te veranderen. Het kan. Jij kan het.Drink es een dag niet. Ik dacht ook dat dat onmogelijk was. Je neemt het jezelf voor. Geen wijn in huis halen. Een alternatief drankje verzinnen. Water, thee, vruchtensap ofzo. Sowieso veel water erbij drinken. Ik drink soms wel 5 liter. Overdag al mee beginnen. Zorgen dat je geen dorst krijgt. Ook op tijd eten, geen honger krijgen. En verder het maar over je heen laten komen. Gevoelens toelaten.Het went. Voor mij is het nu makkelijker een dag niet te drinken dan 2 of 3 bier te drinken.Krijg je erge ontwenningsverschijnselen, dan adviseer ik je naar de huisarts te gaan.Veel succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yvetteb Geplaatst 25 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 wat fijn dat jullie de tijd nemen om mijn verhaal te lezen en te reageren. Inmiddels heb ik vandaag mijn eerste opdracht voor ADB kunnen maken. Ik heb begrepen dat het verstandig is dat ik naar de huisarts ga. Maandag maak ik een afspraak. Ik zie er enorm tegenop om naar de huisarts te gaan. Maar ik weet ook dat dit voor mij echt noodzakelijke is.Allemaal bedankt voor het reageren op mijn verhaal.Veel liefs van Yvette Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 25 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 Ik doe het graag,Het grappige is het mes snijdt aan twee kanten. De lezer vindt het fijn, maar het helpt mij ook mijn gedachten en ervaringen te verwoorden. En het houdt me bij de les. Sterkte bij de arts, maar je bent niet de eerste en ook niet de laatste. Tot slot, je voelt je waardeloos, je bent het natuurlijk niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 25 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 Yvette,Ik drink ook al va mijn 14e, ben al meerdere keren gestopt maar lukte als maar niet. Nu ben ik 52 en gaat het me lukken denk ik. Ik neem sinds 9 febr geen gif meer in. Ja ik noem het zo daarom is het makkelijker voor me om het te laten. Die term heb ik uit het boek nooit meer een kater. Ik ben er over aan het schrijven op dit forum onder thema's. Het is nog niet af ik werk eraan. Maar ook daaraan werken is voor mij een stimulans. IN mijn keuken op de wc heb ik tekst hangen waaraan ik steun heb. Het is natuurlijk voor iedereen anders. Bij mij gaat dit denk ik werken bij een ander mogelijk niet.En weet je, ik moet in mijn agenda gaan tellen hoeveel dagen ik al geen gif ingenomen heb, goed he?Ik wens ook jou een goed en gifvrij leven.Liefs Myriam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 25 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 Die hartkloppingen had ik 's nachts ook Yvette. Ik dacht wel eens: dit hou ik niet meer vol. Ik was bang om mijn hele leven te blijven drinken. En nu ben ik eraf. En ik heb nu een rustige hartslag, ook 's nachts. Het kan. Jij kunt het ook. Succes!groetjes Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jim Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 Laat voor de zekerheid ook een check doen op diabetes, suiker als je dan toch bij de huisarts bent maandag. Kan ook dat je lichaam vraagt om suiker/glucose zeker in combinatie met te zwaar zijn geworden zoals je schreef. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wakx Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 Twee flessen wijn, okay. Maar zoete wijn, bhrrrrr.... Yvette: je hebt een fantastische stap gezet (ik dicht er ook nog bij). Hetgeen je beschrijft is zeer herkenbaar en niet alleen wat je schrijft over wat er mis is. Kan je geloven dat je al heel snel weer apetrots op jezelf zult zijn als je nu doorzet? Want dat kan, werkelijk. De erkenning dat je je waardeloos voelt is nu een dieptepunt. Je hoeft je niet nog waardelozer te voelen toch? Wat voor mij werkte was een totaal aanpak, dus een tijdje niet werken, veel sporten (en afvallen), veel praten (met psycholoog om de kronkelgedachten die de verslaving in stand hielden aan te pakken) en na verloop van tijd mijn gezondheid maar eens laten nalopen (bleek enorm mee te vallen). En Jaap geeft prima tips! Thee, drink veel thee. Pottenvol, maakt niet uit. Spoel die nieren maar schoon. Kan je niet slapen? Pak een goed boek en ga weer eens lekker om half 10 naar bed om dat boek te lezen. Wedden dat je 12 uur niet haalt? Houd je ons op de hoogte? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Guiseppe Geplaatst 1 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2011 Hoi Yvet,Sterkte met het stoppen. Geloof me na de eerste dagen valt het wel mee. Ik ben drie keer eerder gestopt voor een van te voren bepaalde termijn. De eerste keer omdat het moest vanwege een leverinfectie (zodra dat over was begon ik weer), de tweede keer en derde keer om een bepaald gewicht te bereiken.Dat is drie keer gelukt, maar iedere keer daarna werkt mijn dranklust groter dan daarvoor. Dat schiet dus niet op.Mijn advies is: neem je voor om gewoon helemaal te stoppen. Ik ben zelf nu de eerste drie dagen van de rest van mijn leven nuchter.Denk ook niet na de eerste dag, dat is pas 1 dag, nee vier het zonder alcohol als een groot succes en wees reuzetrots op jezelf. Het wordt namelijk makkelijker want je gaat je na een tijdje op allerlei manier beter voelen. De beloning volgt.Wat bij mij werkt, zorgen dat je buik steeds vol zit. Haal lekker eten in huis etc. Eet desnoods tegen heug en meug al vroeg en eet de hele dag door (natuurlijk geen vette dingen). En zoals de anderen zeggen, drink heel veel vocht, thee, etc. Bij mij helpt water met veel koolzuur (Spa rood), mijn buik borrelt dan na een liter of vier zo dat er echt geen bier of wijn meer bijpast. Echt de koolzuurborrels stijgen dan op uit mijn neus... Wat ook helpt: denk aan gedrag dat je hebt vertoont wat je nooit meer wilt (bijv. sociaal, dingen waarvoor je je schaamt) en zeg heel vaak in jezelf: IK WIL NOOIT MEER DRINKEN (niet moeten gebruiken, maar willen). Of "als ik het eerste glas niet neem wordt ik nooit meer zat". Dit als voorbereiding op moeilijke momenten die nog komen. Het moet dan in je hersens gebeitelt staan.En schrijven... Voor onrustgevoelens en een onrustig hart neem ik oxazepam (niet overdrijven natuurlijk). Veel succes,sorry voor mijn rare naam, deze verzon ik op de eerste dag van hernieuwde nuchterheid.____________ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden