Spring naar bijdragen

allerlei vragen!


krissiebissie

Aanbevolen berichten

Hoi forumbewoners,
Heb me hier gisteren met het zweet in mijn handen aangemeld (zie wie is wie)
Nu even wat rondgestruind op het forum en er valt mij wat op.
Zoals ik het lees zijn de meesten van jullie inmiddels van de drank af.
Ik zit er zelf nog midden in.
Ik durf te erkennen (naar mezelf) dat dit niet langer kan, maar ben tegelijk doodsbang om te stoppen...
Mag ik dat zeggen????? Mijn lichaam heeft last van mijn drankmisbruik, ik heb letterlijk een zere lever, mijn buik zwelt ervan op. Kent iemand dat??
Mijn hoofd is wolkerig, ik vergeet van alles....
Tegelijkertijd is er dus de schaamte, behalve mijn man (geen drinker) en een vriendin (drinkt ook) weet niemand hoe erg het is.
Ik durf bijvoorbeeld niet eens naar de huisarts om mezelf door te laten lichten.
Straks heb ik ernstigs onder de leden door de DRANK, jezus!!!

Hoe kan ik nu het beste doorgaan???
Wie van jullie hier heeft de internetbehandeling ondergaan, of iets anders?
Kun je ineens stoppen?? Of beter afbouwen?? Ik krijg tegen etenstijd niet alleen honger, maar vooral erge DORST! Ik ga zweten en trillen en kan niet helder denken, de wijn roept mij en ik stink er iedere dag weer in.
En dat al zeker een jaar of 2-3. Ik drink zeker al 10 jaar vrijwel dagelijks, maar het verlangen en het moeten is iets van de afgelopen jaren.
Sowieso, en dat zullen velen hier herkennen ben ik vrijwel mijn hele volwassen leven verslaafd aan iets:
roken, seks (ja, dat kan ook), eten (ook boulimia gehad) en dan ook nog een hele tijd geblowd...
Het lijkt me gewoon heerlijk, maar tegelijkertijd erg verwarrend, om niets meer te moeten...
Tjee, ik hoop dat ik jullie niet verveel en ik wil ook niet als een zielepiet over komen maar ik vind het nu heel vervelend!!!!!!
Ik hoop op goede raad en tips!!
Groetjes Krissie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krissie,

Als ik jou was zou ik toch maar naar de huisarts gaan en hem in vertrouwen nemen. Je gezondheid heeft heel veel te lijden. Hij kan je ook helpen met de juiste stappen te nemen. Je hoeft je niet te schamen je bent heus niet de enige.
Het is wel hoog tijd dat er wat gebeurd voor het te laat is!
Het beste zal zijn helemaal te stoppen zodat je lichaam weer gezond wordt. Dit hoef je ook niet alleen te doen. Kan ook met medicijnen maar dan moet je wel de juiste hulp zoeken.
Ik wens je sterkte en hoop dat je net als mij over een tijdje je weer goed voelt.
Susses.

Liefs Desi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

krissiebissie,
Ik herken je gedachten en klachten wel. Ik drink zelf nog, maar een stuk minder dan 3 maand geleden.

Wat heb ik gedaan?
Ik heb het boekje minder drinken van Boom hulpboek van de bibliotheek gehaald. Daarin doe je wekelijks een aantal opdrachten en je gaat tellen en bijhouden wat je drinkt. Ik denk dat AdB training zelfde soort opdrachten zijn, maar intesiever en je hebt contact met iemand waarmee je bevindingen kan bespreken. Voor het boekje is wel wat zelfdicipline nodig. Je zou het kunnen proberen met het boekje, lukt het niet,dan de AdB training. Deze wordt vergoed door ziekenfonds.

Ik heb me zelf doelen gesteld. Aanvankelijk 2 dagen per week niet drinken en andere dagen niet meer dan 5. Ik zag eerst op tegen die dagen niet drinken. Hoe zou dat moeten? Toch gedaan. Belangrijk voor mij: heb een alternatief drankje: in mijn geval water met bubbels. Drink de hele dag veel water zodat je geen dorst krijgt en goed eten. Ik drink dan zo'n 4 vijf liter water op een dag. Ik kan me geen andere drank voorstellen dan water waarmee dat kan. (op bier na, maar dat wou ik niet, of thee, maar dat vind ik vies.) Ik verwonderde me dat het best aardig ging die dagen niets drinken. Nu doe ik dat 4 dagen per week. Die dagen dat ik maar 5 mocht drinken waren een stuk moeilijker. Daar ga ik nog steeds vaak overheen. Een dag niets drinken is makkelijker dan 5 drinken is mijn conclusie.

Bij mij is het goed gegaan, maar er zitten wel gevaren aan ineens stoppen na dagelijks veel gedronken te hebben. Hartproblemen of een Dillerium kunnen komen. Vrees je daarvoor dan denk ik dat je toch echt naar je huisarts moet gaan. Je bent heus niet de eerste en ook niet de tweede en hij moet het voor zichzelf houden.

Ik ben nu op het punt dat ik weet dat verantwoord alcohol drinken er voor mij eigenlijk niet in zit. Als ik wat op heb neemt de behoefte alleen maar toe en al snel kan je er geen weerstand meer tegen bieden. Maar hoe ik het volledig stoppen moet aanpakken weet ik nog even niet. Maar ik heb goed hoop dat me dat ook gaat lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

krissiebissie


het je huisarts vertellen is iets wat je gewoon moet doen
ik heb het ook moeten doen en schaamde me vreselijk zit ik dan moeder van drie kinderen
maar als je het eenmaal gezegd heb is dat over en kan hij je verder op weg helpen
voor jou denk ik dat je beter er helemaal mee kan stoppen, minderen zal geloof ik niet lukken als ik jou verhaal lees
ik dronk ook 12 jaar elke dag een fles wijn of meer
daarvoor heb ik ook altijd wel veel gedronken maar was ik niet verslaafd
heb echt alles geprobeerd om te minderen maar val toch elke keer weer terug
want als ik er met 1 begin is de rem al stuk
maar niet iedereen is er hier van af hoor..was het maar waar
ben nu 30 dagen droog maar heb volgens mijn nog een lange weg te gaan
maar ga eerst maar eens met je huisarts praten
succes:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Krissie,

Was het maar waar dat iedereen de alcohol allang achter zich had gelaten:o Nee, je vindt hier mensen die net gestopt zijn, die het proberen maar steeds terugvallen of die een paar jaar of meer droogstaan, etc. Het is ook maar goed dat je uit iedere "fase" mensen tegenkomt, zo kunnen diegene die al langer gestopt zijn de "beginners" ondersteunen. En de beginners houden diegene die langer gestopt zijn bij de les doordat die de struggle weer herkennen waar je mee worstelt in het begin om van die rotzooi af te komen:o
We zijn allemaal ervaringsdeskundigen, zo zie ik dat.

Als je je zorgen maakt over je gezondheid dan zou ik zeker naar de huisarts stappen. Je hebt maar 1 lever en ook maar 1 leven! Doen of je geen problemen hebt is struisvogelpolitiek en daar zijn we allemaal goed in geweest (en nog soms..:$) Het klinkt alsof je je flinke zorgen maakt, dus ga!
De huisarts kan je ook helpen aan ondersteunende medicatie die het stoppen wat kunnen helpen. Je vind hier op het forum wel meer informatie over Refusal en Antabus. Ook kan hij je begeleiden, want soms is stoppen in 1 keer niet verantwoord vanwege de kans op een insult of een delirium. Dat hangt van de mate van je drankgebruik af.

Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,
Bedankt alsvast voor jullie reacties.....
Zat net even achter de pc toen mijn (ook drinkende) vriendin me toevallig belde.
Heb haar verteld over mijn zorgen en dat ik hier beland ben.
Blijkt dat ze zelf erg aan het minderen is geslagen, zeker doordeweek.
(lukt ook niet altijd) Maar goed om te horen.
Was blij haar te spreken om even mijn hart te luchten...
Sinds ik mij hier gisteren heb aangemeld ben ik erg nerveus, want ik heb 1 stapje gezet!
Net als jullie raadde mijn vriendin mij zeer zeker een huisartsen bezoek aan.
Inmiddels kan ik die angst al iets relativeren.
Moet alleen nog een plannetje maken voor wanneer, tis wel even wennen aan mijn eigen stapjes!!!
Graag hoor ik meer over de internetbehandeling, voor wie heeft het gewerkt of juist niet etc.
Laterzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een bezoekje aan de huisarts is zeker aan te raden, vooral na langdurig dagelijks drankgebruik.

Mocht je daar heel erg tegenop zien, dan kun je eventueel eerst proberen om dagelijks geleidelijk aan te minderen. Dat is uiteraard wel de moeilijke manier, maar in één keer stoppen is sowieso sterk af te raden. Veel succes iig! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Krissie,
ik heb de Adb training gedaan en was er erg mee
geholpen. Naast de individuele begeleiding, was het
feit dat het ook anoniem was, voor mij doorslaggevend.
Ik ben van de ene op de andere dag gestopt en heb best
lang daarna slecht geslapen, wel 1/2 jaar. Tijdens het drinken
slipe ik meestal tot 3 uur en daarna uren wakker en brak op.
Dus op zich was het opstaan wel beter, maar ik ben erg moe en depressief
geweest. Alles waar ik voor weg was gelopen met drinken, moest ik alsnog
onder ogen zien en aangaan. daar ben ik nog steeds mee bezig, want ik dronk ook
niet zomaar. Ik heb een jaar cognitieve therapie gehad en nu lichaamsgerichte ther.
De kracht van de training en het forum en later de therapie was dat ik nu eens niet alles
maar alleen hoef te doen. natuurlijk moet ik het wel zelf doen, maar stapje voor stapje lukt
dat nu ook wel. Sinds ik weer goed slaap gaat mijn humeur er ook wer op vooruit en ik ben weer
degene die ik vroeger, voor ik dronk, ook was.
Ik heb yerba maté gedronken tegen afkickverschijnselen, dat moet je maar eens googlen, het helpt erg goed. Tegenwoordig drink ik veel zoethoutthee met gember, Mar, thee en sterrenmix, ook met gember.
Ik ben ook altijd verslavingsgevoelig geweest en zal dat ook blijven denk ik. Gelukkig zijn daar ook gezonde verslavingen bij: sporten, sauna, lezen, wandelen en fietsen leifst in de natuur. Momenteel kamp ik
wel met meer eten/snacken/snoepen en koffie. Ik ben er dus nog niet en accepteer dat ik nooit perfect
zal of wil zijn. Langzaam ga ik van de overlevingsstand naar leren leven en genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal en even Jane4 in het bijzonder,
Dankjewel voor jou reactie, ik ben er zelf ook sterk over aan het nadenken de ADB-training te gaan doen. Idd ook vanwege anonimiteit, maar ook lekker praktisch omdat je er niet speciaal de deur voor uithoeft.
In 1 keer stoppen lijkt mij makkelijker dan langzaam afbouwen, maar ik wil daar eerst met huisarts en/of de ADB-trainer over praten.
Ik heb alle redenen om te stoppen, ik wil een heldere moeder zijn voor mijn kids en een (zichzelf ook) liefhebbende echtgenote...
Wat de redenen ook mogen zijn voor mijn verslavingsgevoeligheid (ik gooi het op erfelijke aanleg) als ik weer nuchter ben zal ik mezelf vast wel tegen gaan komen, is ook eng!!!!
Knap van jou Jane4 dat je het roer hebt omgegooid!!! Ik lees tussen de regels door wel dat de strijd gewoon doorgaat.
Ik blijf in ieder geval op dit forum rondlezen en verwacht dat ik in ieder geval deze maand naar de huisarts zal gaan. Niet morgen of overmorgen want ik voel dat het besef dat ik verslaafd aan drank ben langzaam aan vorm begint te krijgen (en ik ben ook een watje!!!!) Ik wil het even allemaal op een rijtje krijgen in mijn hoofd!!!
Jullie helpen mij daar na 2 dagen forummen in ieder geval echt bij!
Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

THANX!!!!!
Dus jij hebt ook kids?
Weten zij van jou problemen?
De oudste van mij ziet wel dat ik veel drink (hij is al 16),
Tot nu toe associeerde hij mijn soms vage gedrag met moeheid,
maar nu weet hij wel enkele linken te leggen.
En dat dreef mij dus weer verder in het besef.
Tsja, en als jij het kan zou ik het ook moeten kunnen...denk ik!
Groetjes Krissie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krissiebisie, zeker naar de dokter gaan. Eerst schijt je in je broek, wat zullen ze wel niet denken. Maar als alles eenmaal aan het rollen is, gaat die angst vanzelf weg. Ik heb van de arts diazepam gekregen om te stoppen. Dat haald de scherpe kantje's eraf en voorkomt dat je in een dilerium komt. De kans erop is niet zo groot maar ik heb het wel gehad de eerste keer dat ik alleen probeerde te stoppen en geloof me dat wil je niet meemaken. Ik zat wel op een liter sterke drank per dag toen. De pijn in je zij is normaal, je lever is wat vergroot, en je darmen zijn geirriteerd. Dat was bij tenminste het geval. Als je naar de doc gaat krijg je waarschijnlijk ook vitamine B ofwel Thiamine. Daar heb je door al dat gezuip een tekort van gekregen. Verder heb ik me aangemeld bij VNN verslavingszorg noord nederland. Wekelijks een praatje, Dat en dit forum helpt mij bewust te blijven waar ik mee bezig ben. Veel succes meid, het gaat goed komen, maar wel even de eerste stapje's zetten. Ik zeg stapje's want niemand zal je veroordelen en zodra het gif uit je lijf wegtrekt zul je zien dat het steeds makkelijker word alles in een gezonder perspectief te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krissie 15 en bijna 18,
dus een leeftijd dat ze zelf ook met drank
te maken krijgen en als puber ook erg gevoelig zijn.
Ik denk dat ze er wel wat van meekregen ja, als werd dat
niet uitgesproken. En ik wachtte altijd braaf tot ze in bed lagen.
3 maanden nadat ik stopte kreeg jongste haar eerste kennismaking met
drank en werd ziek thuis gebracht ver voordat het feest afgelopen was. wat was ik blij
dat ik nuchter was die zaterdagavond, en dat ik haar er goed in kon begeleiden en nu
een voorbeeld ben waar ze zich niet voor hoeft te schamen.
Het was vijf voor 12 voor mij en ik ben nog elke dag blij dat ik niet meer hoef te drinken.
succes enne niet denken, doen!!!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat je ook doet krissie maakt niet uit maar stop met die drank.
ik heb het zelf een aantal jaren terug ook ondervonden.
pijn in mijn lever en mijn alvleesklier, ik moest opgenomen worden in het ziekenhuis met veel pijn.
nu heb ik diabetes en ik weet zeker dat het van de drank komt.
voor jou is het nog niet te laat, stop er mee.
sterkte
walbo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Krissie,

Dat schaamtegevoel komt mij bekend voor. Ook de opgezwollen lever trouwens wel. En nachtelijke oprispingen van maagzuur. Ach ja. Maar het was makkelijker om in slaap te vallen, als ik maar lang genoeg was blijven doordrinken die avond. Er was altijd nog net even tijd om te denken "morgen stop ik echt" maar daarna was ik dan wel weg. Om vaak weer te vroeg wakker te worden.

Jaar na jaar, en de verslaving werd steeds sterker. Wat ga je dan stomme dingen doen om aan genoeg te hebben.

Ik ben uiteindelijk eerst zelf met mijn slechte gedrag gestopt voordat ik naar de dokter ging. Het idee dat de dokter mij ging vertellen dat ik moest stoppen stond me intens tegen. Ik wilde kunnen zeggen: "Ik ben nu een paar weken gestopt. Maar nu heb ik hulp nodig om te kunnen doorzetten".

Dat was trouwens vooral stoppen met roken. Diverse artsen wezen me er later op dat ik ook nog een drankprobleem had. Want ik was met het stoppen met roken dan wel met de vodka gestopt, maar niet met wijn en bier.

De fysieke schade bleek achteraf heel erg mee te vallen, terwijl ik toch behoorlijk stevig kon drinken en roken. Mentaal voelde ik een sterke overwinning op mijn verslavingen omdat niemand (en niets - dus ook geen chronische ziekte) me er toe dwong. Maar je kunt ook zeggen dat ik in eerste instantie te laf was om me kwetsbaar op te stellen naar de buitenwereld. So be it.

Artsen zien heel wat voorbij komen en het gezegde is bekend: "Jok er maar op los als je moet, maar lieg nooit tegen je advocaat en je huisarts".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Waks,
Hoe is het nu met je?
Ik vind dat je heel eerlijk bent hier op het forum...
Ik ben zelf nog steeds aan het drinken (heb er nu ook al een aantal achter de kiezen)
Heb zelf ook zoiets van dat ik het eerst zelf moet kunnen minderen, dan evt. naar de huisarts en dan evt. aanmelden op de ADB-behandeling.
Maar, maar, maar, ik kan me nog steeds geen leven zonder drank voorstelllen...
Iedere dag sta ik op met een soort van kater en denk dan dat ik het voor gezien ga houden. Helaas (of niet, weet ik veel) ga ik aan het eind van de dag toch weer een glas inschenken, en nog één, en nog één, enz.
Op de een of andere manier hou ik mezelf dus voor de gek, want 's ochtends denk ik er anders over dan 's middags....
Iedereen die me meer kan vertellen...............graag!!!!!!!!!!!!!!!
Nu heb ik al gedronken en ben dus niet meer vatbaar...maar als ik dit morgen (met evt. commentaar) teruglees leer ik er mss. iets van.
Dus, Waks, bedankt voor je reactie en houdt vol!
Krissie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krissie,
De AdB training kan je misschien wel beter met je oude drinkgedrag ingaan. De hulpverleners kijken nergens van op hoor. Je gaat je drinkgedrag analyseren, als je dan al geminderd hebt hou je misschien eigenlijk jezelf voor de gek. Eerlijk tegen jezelf zijn, daar begint het mee.
Ik besef me nu ook dat ik eerder stappen had moeten zetten om te stoppen met drinken. Maar ben wel blij deze weg ingeslagen te zijn.

Wat houdt je tegen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie...dood ga ik vooralsnog nog lang niet!!! Maar "lekker" doordrinken, daar is inmiddels steeds minder sprake van.
Sinds ik mij hier heb aangemeld merk ik echter wel dat ik er juist meer mee bezig ben dan voorheen, de gedachte aan drank speelt nu zo'n beetje de hele dag door mijn kop.
En Fruitvlieg, het is idd dat de gedachte aan niet meer drinken waarschijnlijk zwaarder is dan het niet drinken zelf, ik kan wel "niet" drinken, kan ook "niet" roken. Maar het idee dat, als ik stop, ik dan ook nóóit meer kan/mag/ga drinken vind ik behoorlijk beklemmend...
Dat is dus één van de dingen die me tegenhoud...het idee van nóóit meer een feestje met een glas in de ene, en een peuk in de andere hand ofzo...
En Jaap, wat jij zegt is ook waar, dat heb ik ook al gedacht, als ik me aanmeld voor ADB-training kan ik alleen maar beginnen met de feiten zoals ze zijn...als ik al aan het minderen ben speel ik een beetje vals en krijg ik het nog niet helder op een rijtje.
Verder wil ik jullie wederom bedanken voor alle reacties! Fijn om niet alleen te staan!
Ik ga er wel komen hoor, weet ik zeker, ben nu erg bewust van mezelf, dankzij dit forum. Heb idd gisteren wel wat gedronken, maar het voelt anders als je ineens bewust bent van het feit dat je drinkt...snappen jullie wat ik bedoel. En toch durf (?) ik de drank nog niet los te laten.....
bij mijn vorige verslavingen werkte het als volgt: Ik kon er niet meer omheen dat ik verslaafd was....het werd een obsessie....ik ging er aan toegeven en liet me helemaal gaan...at/blowde precies wanneer ik daar zin in had...en vervolgens werd het steeds onbelangrijker....kan iemand me nog volgen??????
Anyway, ik snap mezelf gelukkig wel en weet dat ik hier mee af kan rekenen alleen moet ik nog even erin duiken met mezelf voor ik er hulp van buiten bij haal (en dan bedoel ik niet jullie, lieve mensen)
alleen al het idee dat ik me hier heb aangemeld wil nogal iets zeggen!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ben ik toch blij dat ik op een feestje niet meer hoef te drinken....
lekker niet meer voor schut staan...er wordt niet meer zo over me gepraat....
hoe bezopen ik wel niet was....en de andere morgen weet ik nog hoe het was....
en wat ben ik toch blij dat ik vandaag niet hoef te drinken...dan hoef ik
aan dat nooit meer niet te denken...
wat zou ik het toch beklemmend vinden als ik zou weten dat ik ooit weer
eens wat zou moeten drinken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krissie, ik ben bang dat je het woord nooit gebruikt
om niet te hoeven stoppen. Gewoon per dag bekijken
dat is te overzien en te doen. Vandaag drink ik niet.
En vandaag is net zo goed om daarmee te beginnen als elke andere dag.
Misschien wel de beste dag want je hebt er dan niet tegenop gezien.
De rust die je dan krijgt zorgt er ook sneller voor dat alcohol onbelangrijk voor je wordt.
Ik heb een fles gekocht gisteren omdat mijn zus komt en blijft slapen, vond het erg eng en dacht,
kan ik niet beter morgenochtend een extra keer naar de super? Maar had daar eigenlijk geen zin in,
dus de gok gewaagd. M in de keuken neergezet en er niet meer aan gedacht.
Weer een stap verder, heerlijk. En als hij niet open of leeg gaat, gaat wel mee hoor met haar, want ik
durf m nog niet te bewaren. En dat hoeft ook niet van mezelf. Maar jouw aanmelding hier is ook zo'n stap,
en je kunt nog een heel pad aflopen met steeds van die stapjes. Een voor een.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Dinah,
Dat is verslaving........
Hoe rationeel ik het ook kan bekijken, toch blijft die drang/zucht naar een vorm van roes........
Ik zie dat jij vrij recent gestopt bent...hoe doe jij het ..en waarom?
Ik zit zelf momenteel in een ontzettende K-periode omdat ik eindelijk besef dat ik een probleem heb, maar er geen afstand van neem.
Ik drink (gewoon) door en durf niet te stoppen uit angst voor delirium en andere afkickverschijnselen.
Ik zal er toch aan moeten geloven denk ik, maar het echte kwartje valt nog niet...
Thanks allemaal!
(ik ben nu een beetje depri)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Krissie,

Het stoppen met drinken heeft zooooooooooveel voordelen!!
Ja en de afkickverschijnselen horen er ook bij, je bent gelukkig niet de enigste die daar last van zal hebben en het gaat over.............
En nee, laat het alsjeblieft niet zover komen dat je straks na een zuippartij bij de huisarts belandt, dan realiseer je je pas dat je eigenlijk veel eerder had moeten ingrijpen............en dan wordt je pas echt met je neus op de feiten gedrukt, tell me :(
En ja.........het is moeilijk om te stoppen maar daar krijg je straks wel veel moois voor terug :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Krissie,

Ik ben nu 3 weken gestopt en heb behalve veel plassen, harde ontlasting, stinkende windjes geen ontwenning verschijnselen
Dat komt misschien ook omdat ik eerst ben gaan minderen. Ik heb veel baat gehad bij het boek nooit meer een kater, maar dat is voor iedereen verschillend.
Hoop dat jij ook gauw zover komt.

delirium
vorm van krankzinnigheid, gekenmerkt door psychische rusteloosheid, verwardheid, excitatie, illusies en hallucinaties; van betrekkelijk korte duur; komt voor in hoge koorts of bij zware drinkers, dus als gevolg van hersenvergiftiging
Dus niet bij stoppen maar bij drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het staat al bij inzicht en terugval gelukkig, maar een delirium kan juist komen als je stopt met drinken. Zie verder dat draadje. Drink je heel veel en of ben je hier bang voor dan kan je het beste eerst eens naar de huisarts gaan.

Krissi, probeer het niet te groot te maken. Neem je es voor een dag niet te drinken. Een dag dat je niets bijzonders hoeft. Plan hem en bereid je er op voor. Haal wat andere lekkere drankjes in huis, wat lekkers te eten. Dat soort dingen. En veel water drinken. Kijk maar wat er gebeurd met je. Maar niet tegen gevoelens gaan vechten, dat werkt averechts. Laten komen, accepteren.

Het viel mij zo mee achteraf. Zag er ook erg tegenop. Heb het steeds vaker gedaan en door meerdere dagen achter elkaar nuchter te zijn ga je anders tegen alcohol aankijken. Echt waar. Het gevoel ik heb een probleem, maar drink rustig door, veranderd in ik heb een probleem en ik doe er wat aan. Dat maakt de weg vrij om weer positief naar je zelf te kijken.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...