Spring naar bijdragen

HELP


Dune

Aanbevolen berichten

Lieve mensen,

hier zit ik dan bibberend achter mijn pc, na een avond weer veel te veel drinken.

Want maat houden kan ik niet!

ik drink niet elke dag, 3 x per week, maar dan zuip ik zo 2 flessen wijn...

en wat er dan gebeurd,.. ik misdraag me, en niet zon beetje ook!

ga gewoon in de auto rijden om meer drank te halen, zie mezelf nog zitten, in de ene hand een glaasje wijn om te drinken, in de andere hand de asbak om in te kotsen, en dat afwisselend....

maar heb ook mijn been gebroken en in mijn mond moest ik een brug omdat ik een vertikaal gebroken kies ha door t vallen met drank op. En hechtingen in mn kin van een val.

om nog maar niet te spreken van de katers, het zo klote voelen, maar vooral schuldig.. en wat voel ik me een loser!!!!

Ik ben al eens een paar keer naar de AA geweest,... en eerlijk gezegd vond ik het niet helemaal mijn ding. Ze willen daar dat je nooit meer een druppel aanraakt,.. bovendien,.. die bijeenkomsen waren ver weg en vaak, ik red het qua tijd niet met mijn eigen bedrijf.

Maar voel me wedrom een loser, want ik heb het niet volgehouden!

Ook de antabus heeft niet geholpen, wel voor 14 dagen, maar dan dronk ik toch al niet, daarna "vergat" ik ze en kon gewoon drinken. Weet inmiddels dat je een dag na inname gewoon kan drinken...

de vraag rijst bij mij steeds, ben ik alcoholist???

want daarbij hebben we een beeld van een zwerver,... ik drink soms 14 dagen niet. met moeite dat wel

Ik ben met drank voornamelijk grenzeloos, in alles, ook in het gebruik.

ik heb een ernstig doseringsprobleem!

Ik heb me aangemeld bij Brijder, (website alcohol onder controle)

lieve mensen, ik voel me zooooooo klote, loser en afzichtelijk!

Kan ik het roer nu dan wel omgooien?!!!

moet ik totaal stoppen, of zou ik minderen kunnen? want ik heb ook gehoord dat bijna niemand dat red.

sorry voor mijn onoverzichtelijke relaas,....

Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, ik voel me zo alleen!

Alvast dank voor het lezen.

Dune

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Dune,
ja ook jij kunt het redden.
Nioet alleen laat dat duidelijk zijn.
Maar ook ik kwam hier na vele tevergeefse pogingen.
ik ben als aanleiding voor mijn dochter gestopt, was een uitermate
slecht voorbeeld en voor mezelf stoppen was nog nooit echt goed gegaan.
En natuurlijk stop ook ik voor mezelf, maar soms zijn moeders eerst moeders en dan pas mens.
Zoe ervaar ik dat en in dit geval ben ik daar een keer dankbaar voor.
Ik heb de ADB benahndeling gedaan hier online; ik heb begrepen dat die van de Brijder er op lijkt.
Het gaat erom individueel begeleiding te krijgen van professionele mensen die je niet veroordelen of bevoogden. En op het forum hier schrijven helpt vaak ook verhelderend; er zijn vele verhalen die herkenbaar zijn en deze mensen redden het over het algemeen ook, dus jij kunt het ook.
Hoe hulpeloos en hopeloos je je nu misschien ook voelt.
Het is belangrijk nu per dag te gaan leven, uiteindelijk kom je door die 14 dagen grens en wordt het een maand. het langere tijd stoppen geeft pas een echte keus of je wilt minderen of stoppen. Dat is voor iedereen verschillend. Idd kiezen de meesten voor de rust van stoppen als ze eenmaal gevoeld hebben
sterker, wilskrachtiger en energieker te worden zonder. Zoiets geef je niet gauw weer prijs, ondanks de vele triggers en verleidingen. het weervinden van je zelfrespect en weer respect en bewondering te zien in de ogen van je kinderen is onbetaalbaar.
Kom meelezen en schrijven. ik hoop dat je door de schermutselingen op de dagdraad van nu heen kunt kijken. Het zal afschrikken, maar bereidt je ook meteen voor op het dagelijkse leven waarin mensen het elkaar ook knap lastig kunnen maken, zelfs als je verwacht dat we allemaal hetzelfde doel nastreven.
Dits schrijf ik meteen voor mezelf, want ondanks het geruzie kan ik het forum nog niet missen en ik probeer door de stuiptrekkingen van de worstelaars heen te kijken. ik was ook geen lekkerdje toen ik nog dronk en voel naast boosheid ook mededogen. Dus laat je niet wegjagen en houd jezelf voor dat niks en niemand reden is om (teveel) te gaan drinken. Vandaag drink ik niets Dune, fijne dag:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Dune,
Welkom bij ons forum meis, en natuurlijk ben je, ook al voelt dat nu zo, geen looser. Ik denk dat je maar eerst een een beetje op het forum moet komen en kijken wie daar zoal zijn. We hebben een huiskamer "ditjes en datjes dagdraad".
Ik zou me niet afvragen in welke categorie je valt maar proberen om de drank te laten staan, dat is nu belangrijk. Goed eten en veel water drinken zodat je goed schoon spoelt, en aansterken.
Probeer de antabus te blijven slikken. Ik doe het al 20 jaar en ik zweer er nog steeds bij. Het is een deel van m'n leven geworden. Ik zeg niet dat ik nooit meer zal drinken maar tot nu toe heb ik vanaf 25 dec. niets meer gedronken. Ik had het niet verwacht moet ik je zeggen hoor, ik dacht ik kijk wel. Veel mensen van het forum hebben me sterker gemaakt. Ik ben gaan kijken waarom ik dronk en dat is verhelderend geweest.
Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe.
Liefs Bol:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste JUne,
Goed, dat je je hebt aangemeld.
Ja, ik heb ervaring met b.rijder.
Heb daar ook de onlinetraining gedaan, en drink inmiddels 2 jaar niet meer.
Heb er erg veel baat bij gehad, en vond de persoonlijke begeleiding super.
Hoop voor jou heel veel succes.
Je verhaal is zeer herkenbaar.
Zet hem op meid,
We hopen nog van je te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Susana,
Heb ook het weekend overleefd. net als jij, en zonder schulgevoel... dag 3 zonder drinken breekt voor mij aan....

De nuchterheid voelt zo prettig dat ik hop dat dit ooit mijn ultieme beloning zal gaan worden. Het voelt vrij en gezond, fris en verstandig!
Ik moet overigens nu niet denken aan die roezel, en het lamlendige daarna, brrrr nee, bovendien dat bittere goedje, gatver!

Dit soort dingen houd ik mezelf maar voor!

@Mupke,
Dank voor je woorden, je hebt zó gelijk! De toekomst begint nu!

Fijne dag!
Liefs
Dune

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

na 1000 poginen te minderen moet ik na jaren erkennen dat het niet lukt bij mij.

Stoppen is de inzet.

Zit nu op dag 11, en het gaat wel goed.. al merk ik dat mijn bewering "ik ga helemaal stoppen" al wat afneemt in "ik zie het wel, wie weet..."

en daar ben ik van geschrokken, eigenlijk..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dune,

Wat goed dat je je draadje weer naar boven hebt gehaald. Je ziet nu hoe lang je al aan het tobben bent met de drank.

Ik heb twee keer de internetbehandeling van Tactive gedaan en ben pas met de tweede keer ook op het forum gekomen. Het houdt me bij de les!

Wat ik heel schrijnend vond was, dat in het eerste antwoord meteen een verwijzing stond naar onrust op het forum en nu is het verdorie net vandaag weer zo.

Zoals je in mijn onderschrift kunt zien, heb ik ook eerst geminderd, maar uiteindelijk kostte het me meer energie om steeds de juiste maat te houden, dan om helemaal te stoppen. Nu sta ik 7 maanden droog en de trek neemt langzamerhand af. Dat bereik je nooit als je steeds matig blijft drinken.

Ik ben heel blij met mijn beslissing. Mijn leven is niet gemakkelijker geworden (voor velen wel) maar ik hoef me niet te schamen en de relatie met mijn man is ook enorm verbeterd. Hij drinkt wel, normaal, dus dat is ook een complicerende factor, maar we zijn al zo lang bij elkaar en door die rot drank was de relatie bijna kapot.

Wat voor een bedrijf heb je? (Als dat niet te privé is)?

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen. Kom naar de huiskamer als je het moeilijk hebt hoor. Samen staan we sterk.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lytse,

Dank voor je woorden,.. het is inderdaad een steeds terugkerende gedachte,.. wel of niet,.. zal ik.. doodmoe word ik van die twijfel.

Na jaren denk ik dat het tijd is voor radicale acties!

iemand zei al dat de weg interessant zal worden.

ik ben blij dat het al 11 dagen geleden is, hiervoorheb ik het met behulp van het forum ooit 16 dagen volgehouden...

mijn valkuil is steeds, dat ik na een kater super gemotiveerd ben,.. ik wil stoppen VOOR ALTIJD,.. die stelligheid nam ALTIJD na een aantal dagen af.. en dat verontrust mij zozeer..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lieved,

na vele poginen moet ik bij mezelf zeggen, dat lukt me echt niet..

na inloggen op het forum wilde ik 1 januari stoppen,. maar toen was het 1 dag na kerst, en ben toen meteen maar gestopt! was lekker winst.

Jij bent dus per 1 januari ook weer gestop! hoe is het met jou nu?

ik zal je voorstel even opzoeken!

fijn dat jij ook zo'n goed voornemen hebt!

Wij kunnen het samen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Dune,

Oh ik lees nu dat dat een beetje bot kon overkomen...sorry zo bedoelde ik het niet ik had alleen je hele topic gelezen en toen las ik dat je toch weer twijfelde of je wel wilde stoppen en toen dacht ik: neeeeeeee, als ze nou maar niet opgeeft.

Ik ben een tijdje geminderd, toen gestopt en toen langzaam weer begonnen en voor ik het wist was ik weer terug bij af...

Wat goed!! al vanaf 26 december toch? mag je trots op zijn! :present:

Zeker we gaan ervoor met zn allen :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieved,

nee hoor bot was het zeker niet!

ik ben het getob zo beu,.. en het heeft me niets gebracht.

Dus de beuk erin, en stoppen dus!

ik tel toch de dagen, geeft me een fijn gevoel. en wil scherp blijven!

vandaar mijn aanmelding.

De kanjers hier inspireren enorm!

verheug me al op morgen, dag 12!

jij was al begin december ergens helemaal gestopt? tel jij ook dagen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi lieve Dune,

wat fijn dat je terug bent. Je hebt minderen geprobeerd en geconstateerd dat dat echt WERKEN is. Zelfde voor mij. Je bent gestopt en wilt geen valse beloftes (beloften?) doen. Zelfde voor mij. Je hebt een doseringsprobleem. Zelfde voor mij. Je bent geen loser, die zou nooit zo open zijn. Ik ben ook geen loser. We zouden haast maatjes kunnen worden maar ik weet niet wat je daar van verwacht (cq of ik die verwachtingen waar kan maken want ook ik werk fulltime, dus niet dagelijks op de pc).

Wat ik je toewens is dat je alle hulp die je kunt krijgen, of dat nou Tactus of Brijter of AA is of je wederhelft, aangrijpt en het niet alleen gaat doen. Wilskracht is handig, openheid en steun is nodig.

(ook ik ben nog maar kort gestopt, je praat niet met een oude rot in het vak, maar ik lees veel en leer snel..............dat dan weer wel haha)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Dune, ik kom hier even tussen, om je sterk aan te raden om met de moderator contact op te nemen, omdat ze enorm streng zijn in het aanmaken van aparte accounts

weinigen weten dat in het begin en het zou jammer zijn dat je daardoor geschrapt wordt

een misschien ietwat vreemde regel

maar het is nu éénmaal zo

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lavendel,

dat is geregeld met de moderator,.. ik zit nu op mijn oude account, het nieuwe is gebanned inmiddels, dus gelukkig moet het nu goed gaan!

@ leeuwew..

ik heb ook enorm gelezen, en het inspireerd zo enorm!

ik ben ook blij met het forum, al is het lastig om binnen te vallen in een club waar iedereen elkaar al kent, in meer of mindere mate..

fijn dat je zoveel herkenning in mijn verhaalt ziet, zo is het maar net!

We hebben gemeen dat we een probleem hebben, en willen stoppen.

We gaan the hard way, maar zal ons veel opleveren, een maatje is toch altijd welkom. We hebben iig dezelfde tegenstander!

vandaag nemen wij de eerste niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...