Spring naar bijdragen

Het menu van de alcoholist


Brugal

Aanbevolen berichten

Wat aten/eten jullie tijdens de verslaving?

Ik praat als of ik al droog sta maar ik denk nu na over mijn leven en voorheen niet.
Ik heb nu iets gegeten, iets wat ik jaren niet heb gedaan.
Meestal was het tussen de middag drie of vier witte wijntjes, op de nuchtere maag.
Rond vijf of zes pas wat eten. Geen vruchten, geen groenten, friet met vlees of zalm met veel wijn.
Wat het lichaam kan verdragen is onbegrijpelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik at normaal en gezond. Ik dronk pas in de avond en dan nam ik er wel gemakkelijk wat te snacken bij. Drinken maakt hongerig;) Nu ik niet meer drink ben ik meer gaan snoepen. Vooral in de avond eet ik zoetigheid. Ik denk dat mijn lijf nog steeds zin heeft in de suikers die in de wijn zaten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk eerlijk gezegd meer het iets te doen hebben met de mond dan de behoefte aan suikers. Wijn, droge wijn, heeft geen suikers, die zijn omgezet in de %tjes. Zoete wel natuurlijk, net als port en bier, daar zitten koolhydraten in, dus eenvoudig gezegd suikers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een toevoeging....wat alcohol wel doet is het beïnvloeden van je bloedsuikerspiegel, net als koffie zeggen ze en natuurlijk suiker.
Dat is de reden dat veel mensen honger krijgen van drank, je bloedwaarde daalt, dus krijg je honger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik at in het begin heel veel. Veel etentjes, bourgondisch noemen ze dat.
Toen ik meer ging drinken at ik niet. Wel eens drie dagen op een half stukje kaas. Vind je het gek dat ik omviel.
Na de eerste slok verdween mn honger en wilde ik alleen nog maar drinken. Heel veel drinken.
Een feestje noemde ik dat.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bij mij hetzelfde, eerst veel en ongezond eten. Pizza, snack en dergelijke. Toen ik eenmaal op een liter sterke drank zat at ik niks meer. Kon ook niet want alles kwam er van boven en onderen gelijk weer uit. Dus nam ik eiwitshake's en maaltijd shake's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...