fluffyken Geplaatst 23 mei Rapport Geplaatst 23 mei Ik ben een 49 jarige vrouw die een stevige drinker is ik drink gemakkelijk 2 flessen wijn per dag denk al een jaar of8 Een tijdje geleden was ik 45 dagen gestopt maar ben sinds 9 dagen terug hervallen Vanmorgen werd ik wakker met barstende koppijn kramp in maag en buik en voelde mij misselijk Wat raden jullie aan afbouwen of toch in een keer stoppen Soms drink ik ganse dag door en soms enkel savond maar de flessen zijn leeg Wie heeft tips wat is de beste oplossing Ik heb schrik voor de afkickverschijnselen want de vorige keer mottig lopen overgeven maag en darmklachten en koppijn
Claudius Geplaatst 23 mei Rapport Geplaatst 23 mei Ik denk dat het het beste is om in een keer te stoppen, misschien onder begeleiding van de huisarts. De arts kan zeker helpen met afkickverschijnselen al zullen sommige er zijn, zoals overvloedig zweten. Maar goed dat je wil stoppen, welkom hier.
fluffyken Geplaatst 23 mei Auteur Rapport Geplaatst 23 mei Ik heb schaamte om bij huisarts langs te gaan en te vertellen over mijn alcoholverslaving Op mijn eentje is dat verstandig
Claudius Geplaatst 23 mei Rapport Geplaatst 23 mei 16 minuten geleden zei fluffyken: Ik heb schaamte om bij huisarts langs te gaan en te vertellen over mijn alcoholverslaving Op mijn eentje is dat verstandig Schaamte ervaren wij allemaal, je kunt het alleen doen. Maar ik weet niet of dat goed advies is.
lady jane Geplaatst 23 mei Rapport Geplaatst 23 mei welkom hier, als je je voorstelstukje met kopieren/plakken naar de wie is wie afdeling verplaatst dan kun je daar een soort van dagboekje bijhouden, en met dit forum heb je dan alvast wat extra steun. Wat verstandig voor jou is, kunnen we niet zeggen, want we kennen je niet. Iedereen doet het op de manier die het beste bij hen past. Je was eerder 45 dagen clean, dus die optie kun je nu ook volgen lijkt me? En de schaamte overwinnen en toch de huisarts raadplegen kan ook juist een extra steun betekenen. Die kan thiamine voorschrijven tegen de ergste afkickverschijnselen. En heus wel wat gewend van patienten hoor. En heeft geheimhoudingsplicht. Elke stap die je zet in de goede richting vergroot de kans van slagen. En het is zo de moeite waard om door te zetten! succes!
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Vandaag ben.ik 10.dagen.gestopt ik heb wel.last nu van.serieuze koppijn.en.licht in het hoofd is.dit normaal En moe.en moe niet te doen Ik.slaap.slecht Na hoeveel tijd stoppen de afkickverschijnselen Ik.leesnhiernook dat mss vitamine b bijnemen een optie is? Iemand.hizr ervaring mee? Drinkt er iemand av wijn.of bier als.hij zin krijgt in alcohol? En kan dit kwaad Ik.wil.me beter voelen
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 36 minuten geleden zei fluffyken: Vandaag ben.ik 10.dagen.gestopt ik heb wel.last nu van.serieuze koppijn.en.licht in het hoofd is.dit normaal En moe.en moe niet te doen Ik.slaap.slecht Na hoeveel tijd stoppen de afkickverschijnselen Ik.leesnhiernook dat mss vitamine b bijnemen een optie is? Iemand.hizr ervaring mee? Drinkt er iemand av wijn.of bier als.hij zin krijgt in alcohol? En kan dit kwaad Ik.wil.me beter voelen Als ik stopte na zwaar drinken was het bijna altijd onder begeleiding en met medicatie om afkickverschijnselen tegen te gaan. Hoofdpijn had ik nooit, wel zweten. Slecht slapen ook. Ze raden zeker vitamine b1 aan, ik zou zeker niet langer alcohol gebruiken maar een arts raadplegen. Veel succes.
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Ik gebruik geen alcohol.meer zenne Ik heb wel al eens een av wijntje gedronken dit weekend De eersten 3 dagen heb ik serieus afgezien Nu nog een dokter raadplegen? Is ergste niet voorbij dan Maar waarom vitamine b innemen? Morgenvroeg zit ik aan dag 11
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 24 minuten geleden zei fluffyken: Nu nog een dokter raadplegen? Hij is de aangewezen persoon om je op de gevolgen van alchoholmisbruik te wijzen. 25 minuten geleden zei fluffyken: Maar waarom vitamine b innemen? "" AI-overzicht Meer informatie Vitamine B1 (thiamine) tekort komt veel voor bij alcoholisten, met ernstige gevolgen voor het zenuwstelsel. Dit komt doordat alcohol de opname van vitamine B1 vermindert en alcoholisten vaak te weinig en/of onevenwichtig eten. Een ernstig tekort kan leiden tot Wernicke-Korsakov syndroom, een hersenaandoening met geheugenproblemen, verwardheid en coördinatieproblemen. Hoe komt het vitamine B1 tekort voor bij alcoholisten? Verminderde opname: Alcohol vermindert de opname van vitamine B1 in de darmen. Verhoogde uitscheiding: Alcohol zorgt voor een verhoogde uitscheiding van vitamine B1 in de urine. Ongezonde voeding: Alcoholisten eten vaak ongezond, wat leidt tot een tekort aan vitamine B1 en andere voedingsstoffen. Eénzijdige voeding: Alcoholisten hebben vaak een beperkt voedingspatroon en krijgen daardoor te weinig vitamine B1 binnen. Gevolgen van vitamine B1 tekort bij alcoholisten: Vermoeidheid en prikkelbaarheid: Een van de eerste symptomen van een tekort aan vitamine B1 is vermoeidheid en prikkelbaarheid. Zenuwschade: Vitamine B1 is essentieel voor de werking van zenuwen en een tekort kan leiden tot zenuwschade en symptomen zoals pijn en zwakte. Geheugenproblemen: Een ernstig tekort aan vitamine B1 kan leiden tot geheugenverlies en andere cognitieve problemen. Wernicke-Korsakov syndroom: Dit syndroom komt voor bij een ernstig vitamine B1 tekort en veroorzaakt verwardheid, geheugenproblemen, coördinatieproblemen en visuele problemen. Dubbelzien en oogproblemen: Een vitamine B1 tekort kan leiden tot dubbelzien en andere oogproblemen. Wat te doen bij vitamine B1 tekort bij alcoholisten? Vitamine B1 suppletie: De belangrijkste stap is het toedienen van vitamine B1 via supplementen of injecties. Gezond eten: Het is belangrijk om het voedingspatroon te verbeteren en voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen. Behandeling van de alcoholverslaving: Een langdurig tekort aan vitamine B1 is vaak een gevolg van alcoholverslaving, dus het is belangrijk om de verslaving te behandelen. Revalidatie: Revalidatie kan helpen bij het herstel van de beschadigde zenuwen en hersenen, en bij het aanleren van gezonde eetgewoonten. In samenvatting: Vitamine B1 tekort is een ernstig probleem bij alcoholisten en kan leiden tot ernstige en blijvende gevolgen. Het is belangrijk om het tekort aan te pakken met vitamine B1 suppletie en een gezonde levensstijl, inclusief een gezonde voeding en behandeling van de alcoholverslaving. Dit is alleen bedoeld ter informatie. Neem voor medisch advies of een diagnose contact op met een professional. AI-reacties kunnen fouten bevatten. """ 27 minuten geleden zei fluffyken: Is ergste niet voorbij dan Ik heb lang na het misbruik van alchohol verschillende vitaminesupplementen genomen.
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Heb je lang last gehad van alcoholverschijnselen? Was je ook zware drinker Hoelang geduurd eer je vrij was van alle kwaaltjes? Ben je al.lang gestopt dan Ik zal een vitamine b complex kopen dan
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 1 uur geleden zei fluffyken: Ik zal een vitamine b complex kopen dan Best is dat je minstens je huisarts contacteert, als je al zolang veel te veel alchohol drinkt. 1 uur geleden zei fluffyken: Ben je al.lang gestopt dan Ik ben al bijna 10 maanden gestopt met alchohol te drinken, de artsen hebben bij mij allerlei onderzoeken gedaan om te zien hoe groot de schade is, onlangs nog mijn geheugen onderzocht. 1 uur geleden zei fluffyken: Hoelang geduurd eer je vrij was van alle kwaaltjes? Het zweten heeft zeker lang geduurd bij mij. 1 uur geleden zei fluffyken: Heb je lang last gehad van alcoholverschijnselen? Was je ook zware drinker Ik nam medicatie tegen alcoholverschijnselen, maar toch bleef ik lang zweten. Ook vitaminen heb ik lang daarna genomen. Ik denk toch dat ik een zware drinker was, ik dronk tot ik in slaap viel of ergens neer viel. Ik moest soms overgeven en daarna zocht ik weer bier. Ook nadat ik viel. Ik was een thuisdrinker geworden, dus het meeste verbruik was in huis en ik at zeer lang niet meer. %s om %s bewerkt door Claudius Woord vergeten.
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Ik heb vitamine b besteld Ik dronk.eigelijk altijd als.iknalleen was twee flessen en dan sliep ik goe tot de laatste keer dat ik serieus last in mijn maag kreeg en heb een echo laten maken levervetting dat wist ik en poliep in galblaas Maar die pijn nie normaal zat.met ontsteking op maag dan beslist ik stop of minderen Nu bijna 11 dagen gestopt hopelijk.slapen we.een.beetje beter en zoals iemand aanrade mss iets homeopathisch nemen Mijn.huisarts weet niks van mijn alcoholverslaving Vroeger ook last gehad van migrzien Denk je dat ergste achter de rug is
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Denk dat het erg beginnen drinken.was tijdens corona daarvoor dronk ik ook veel maar nooit 2 flessen per dag
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Drink je soms alcoholvrije dingen? Zoals wijn of bier Heb je nog verlangen naar alcohol na 10 maand of niet? Ik merk wel dar ik ook meer eet daarvoor had ik ook nog eetlust maar.nu precies nog meer
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 48 minuten geleden zei fluffyken: Drink je soms alcoholvrije dingen? Zoals wijn of bier Heb je nog verlangen naar alcohol na 10 maand of niet? Ik merk wel dar ik ook meer eet daarvoor had ik ook nog eetlust maar.nu precies nog meer Ik drink geen alchoholvrije bieren of wijnen. Ik heb nog steeds soms craving, maar niet veel meer. Een ijsje mag ik eigenlijk ook niet maar dat kan ik niet weerstaan. De eetlust komt na een tijd terug, ik mag echter niet veel eten. Ik denk dat ik nog steeds een probleem zou hebben moesten ze me een bier voor mijn neus neerzetten.
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Ik heb vant weekend een alcoholvrij wijntje gedronken of twee als ik goesting kreeg in alcohol en zeker in gezelschap als iedereen alcohol drinktHeb wel aan de verleiding weerstaan om te gaan drinken Dus ik denk nu dat ik nog maar bijna 11bdagen niet drink dat dit een oplossing is als ik zin krijg in alcohol Dus heb nog eventjes te gaan met de cravings Met ijs kun je me.geen plezier mee doen Ja pickles chips mijn guilty pleseare Eten deed ik normaal maar nu heb ik meer zin in eten Allee is mss nie goed maar toch beter dan alcohol Chapeau datbjij dat al 10 maand volhoud
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 14 minuten geleden zei fluffyken: Ik heb vant weekend een alcoholvrij wijntje gedronken of twee als ik goesting kreeg in alcohol en zeker in gezelschap als iedereen alcohol drinktHeb wel aan de verleiding weerstaan om te gaan drinken Dus ik denk nu dat ik nog maar bijna 11bdagen niet drink dat dit een oplossing is als ik zin krijg in alcohol Mijn psychiater raad ten stelligste alchoholvrije drankjes af. Ook bij de plaatselijke AA en mijn andere hulp voor alchohol, ik heb er namelijk veel.
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Waarom raden ze die af dan? Ik gebruik het nu als ik zin krijg in alcohol ik wou stoppen maar afbouwen zag ik niet zitten schrik dat ik het niet zou kunnen? Heb het via chat gevraagd en in principe zeiden ze dat geen kwaad kon als ik gevoel krijg om iets te willen drinken datbik dan een alcoholvrij neem Ben wel benieuwd waarom iedereen het afraad? Verslaafd kan ik niet worden
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 4 uur geleden zei fluffyken: Ben wel benieuwd waarom iedereen het afraad? Verslaafd kan ik niet worden Als je eenmaal verslaafd bent blijf je verslaafd. 4 uur geleden zei fluffyken: Waarom raden ze die af dan? Omdat dit de gewoonte van alcohol te drinken niet doorbreekt. Het ziet er uit als alcohol en het smaakt naar alchohol, de stap naar weer meer alcohol te drinken is dan klein en het bevat ook steeds wat alcohol. Mensen met een alcoholverslaving of alcoholprobleem: Alcoholvrij bier kan het verlangen naar alcohol verhogen en het risico op terugval vergroot. De smaak, het uiterlijk en de associaties met alcoholhoudende dranken kunnen een trigger zijn, aldus ALCOHOLinfo.nl. karin123 reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik denk dat het, net als alles mbt verslavingen, persoonlijk is. Ik ben op 0% bier afgekickt, en dat is prima gegaan, maar ik was geen binge of groot drinker. In het begin dronk ik er meer per avond, later werd dat een paar per week en nu gebruik ik een paar sixpacks per jaar, vnl in de zomer. Ik drink dan minder thee en ben geen sap of limo drinker. Als je twijfelt zou ik toch je huisarts bezoeken en eerlijk zijn.
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Het ziet als alcohol uit maar het is 0.0 he dus ik denk om af te kicken dit wel een oplossing is want afbouwen zag ik niet zitten Als ik zin krijg erin drink er eentje in da avond als ik naar tv kijk Ik denk.zolang ik geen alcohol drink is dit een overwinning zit nu om dag 11 ik ga het zo volhouden en dan zien we wel
fluffyken Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Ik gebruik het ook als ik zin krijg in de avond 0.0 en als het lukt zo van alcohol af te blijven ist goe Afbouwen zag ik niet zitten nu dag 11 av
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Okee het bestaat misschien toch alchohol vrij bier en wijn, maar kijk toch maar op de verpakking bij vele is er klein percentage alchohol . Ik ga het in ieder geval niet aanraden. karin123 reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik ben op thee afgekickt. Dat lijkt er iig niet op en leidt dus ook niet tot teleurstelling. Tis dan wel niet het seizoen voor thee, nu 😕
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden