Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Je schrijft dus dat hij niet te vertrouwen is op voorwaarde dat ("mits") hij echt wil stoppen. Oftewel: een gemotiveerde stopper is volgens jou niet te vertrouwen.

Ik zou daar toch liever "tenzij" van maken. Dan staat er namelijk dat hij niet te vertrouwen is behalve als ("tenzij") hij een gemotiveerde stopper is.

Misschien kan @Kohtjeof @Yanaof @OskarhIer ook een uitspraak over doen. Die zijn nogal "talig" :D

bewerkt door Amalia
Geplaatst

Als iemand blijft halen/kopen vlak na een uitglijder lijkt mij dat die persoon op dat gebied niet te vertrouwen is. 
Want waarom zou zo iemand dan drank halen? 
Dus zowel 'mits' als 'tenzij' zijn dan niet van toepassing. 
Tenzij hij nu een zeer gemotiveerde stopper is en de drank haalt/koopt in opdracht van (ik noem maar iemand) zijn bejaarde vader die met twee gebroken benen thuis zit en die het zelf wil gebruiken... 

Pffffff, leuk die Nederlandse taal ;) 

Geplaatst

Krijgen wij hier nu taalles? Dan moet ik toegeven dat ik daar zeker niet sterk in ben. Maar waar het om gaat, als je verslaafd bent en je ga drank halen en het dan drinkt, dat zijn twee belangrijke stappen waar tijd tussenin is. Ik praat mijzelf niet goed voor mijn gedrag in het verleden. Ik had tussenin mijn gebruik tijd genoeg om na te denken. 

Geplaatst (bewerkt)

Je koppelt mijn zinnen alsof dat laatste een konklusie is @Amalia maar ik bedoelde dat laatste meer als; wil hij wel echt stoppen want alleen als hij dat zelf kiest heeft t kans van slagen. En zolang hij nog koopt is hij niet te vertrouwen w.b. stoppen.

Maar hoe we een zin lezen kan heel verschillend zijn met hoe de schrijver het bedoelde. Talig ben ik genoeg. Stam af vd schrijver vd dikke v Dale.(was n Belg trouwens @Claudius)🙃

bewerkt door lady jane

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...