Claudius Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Er werd mij door begeleiding, psychiater en anderen aangeraden om naar een ontmoetingsplaats te gaan die verbonden is met de verslavingskliniek/ psychiatrische instelling en waar mensen werken die werken voor de overkoepelende organisatie. Ik ga meestal in het weekend naar die ontmoetingsplaats, op die momenten komt er niemand van de betaalde werknemers. Maar worden de deuren opgedaan door bijna steeds dezelfde vrijwilligster. Deze vrijwilligster denkt dat ze de leiding heeft over de ontmoetingsplaats, maar ze heeft geen enkele andere bevoegdheid als andere bezoekers. Nu komt mijn punt. Deze ochtend voordat er in de ochtend door een aanwezige over alcohol gepraat werd maakte ze een bezwaar dat er over alcohol gepraat wordt. Dit zou volgens haar aanleiding geven tot het gebruik van alcohol, een andere bezoeker gaf haar gelijk. Ze ging dit probleem weer eens voorleggen aan de verantwoordelijke van de ontmoetingsplaats. Volgens mij geeft die verantwoordelijke die vrijwilligster dikwijls gelijk omdat ze toch als vrijwilliger veel werk verzet. Volgens mij zijn alle bezoekers van de ontmoetingsplaats ex patiënten van de psychiatrische instelling. Ze waren daar opgenomen voor allerlei problemen, sommige voor een depressie. Maar een groot deel vanwege verslavingsproblematiek. Nu is mijn vraag geeft praten over alcoholgebruik aanleiding tot het gebruik van alcohol? Volgens mij niet, ik praat veel over verslavingen, ook over het roken, maar dat maakt van mij nog geen roker.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden