Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedenacht, nu ik dit schrijf ben ik weer onder invloed. Ik wil zo graag veranderen en van de alcohol af blijven. Ik dronk 2 flessen prosecco per avond. Sinds afgelopen maandag niet meer gedronken tot gisteren en vanavond. Ik wil vanaf morgen weer stoppen, maar ik denk heel zwart-wit: of alles, of niets. En ik wil voor het laatste gaan. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik vind het echt zooooo lastig! 

Geplaatst

Goed dat je je eigen topic hebt aangemaakt. Ik zie dat je niet echt nieuw bent hier? Je wil al veel langer stoppen? Ik hoop voor jou dat het dit keer lukt. Ik zou beginnen met geen alchohol meer te kopen. En als je er nog in huis hebt giet het dan weg. 

Veel succes en blijf schrijven. 

Geplaatst

Welkom terug! Je weet hoe het moet: precies wat Claudius zegt en wat je vanaf maandag gedaan hebt. Je moet het niet in huis halen anders is de verleiding te groot. Drink iets anders. Ga iets anders doen, ver weg van de koelkast. 

Geplaatst

hoi Puckje. het lastige is dat je onder invloed was toen je hier schreef
ik wil weer stoppen klinkt zo anders dan; ik drink vanaf nu niks meer.
dit klinkt vast belerend, maar ik heb hier zoveel mensen zien oppoppen
en niet meer terugkomen. hoe vind je dit forum nuchter? en onthoud je
wat je ermee wilt? Ikzelf kwam ook de dag na mijn laatste drank, wanhopig en wel.
Mij was dit forum aangeraden door een medewerker van Tactus, toen ik de online
training deed hier. Het was blijkbaar een antwoord op mijn eenzame dranktijd, want
toen ik ontdekte hoeveel anderen hier schreven, werd ik me voor het eerst bewust
dat ik hier niet alleen in sta. Schaamte had mij weerhouden er open over te zijn, maar
hier kon dat zomaar, anoniem. Ik hoop zo dat jij hier ook soortgelijke ervaringen kunt opdoen.
het helpt echt. zoals hier vaak geschreven wordt; je doet het uiteindelijk zelf, maar dat hoeft niet alleen.
succes:rose:

Geplaatst

Hoi Lady Jane, 

nu ben ik weer nuchter en ik sta er nog steeds volledig achter dat ik van mijn verslaving af wil. Ik ben weer op dit forum gekomen omdat ik me eenzaam voel en mijn probleem met niemand kan delen. Ik hoop dat dit forum mij motiveert om van de drank af te blijven. 

Geplaatst

ja Puck, afhankelijk van drank zijn, maakt eenzaam.
Maar dat is niet wie je echt bent. Goed dat je nuchter bent.
kom maar veel hier, dan gaat radeloos over in fier zijn.

Geplaatst

@Helena05, gisteravond was moeilijk, maar ik heb 2 koppen verse muntthee genomen en ben daarna naar bed gegaan. Wel slecht geslapen. Ik merk dat mijn lichaam druk bezig is om de alcohol te verwerken. Ik transpireer enorm. Hopelijk is dat met een week weg. 
vandaag weer een nieuwe dag! 

Geplaatst
2 uur geleden zei Puckje:

@Helena05, gisteravond was moeilijk, maar ik heb 2 koppen verse muntthee genomen en ben daarna naar bed gegaan. Wel slecht geslapen. Ik merk dat mijn lichaam druk bezig is om de alcohol te verwerken. Ik transpireer enorm. Hopelijk is dat met een week weg. 

Hangt er denk ik vanaf hoelang je zwaar gedronken hebt. Bij mij duurde het langer als een week. Het transpireren bedoel ik, slecht slapen is al langer een probleem bij mij. 

Geplaatst
2 uur geleden zei Puckje:

Daar kunnen diverse weken overheen gaan, voordat de alcohol fysiek uit je systeem is. Mentaal nog veeel langer.

Gewoon doorgaan 👍🏻

Geplaatst
3 uur geleden zei Puckje:

Goed gedaan!! Hou vol, je kunt het echt. Slecht slapen hoort er ook bij, maar na een aantal weken zal dat ook gaan verbeteren.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...