Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
4 minuten geleden zei Lonster1:

Is toch niet zo gek dat je je dochter wilt beschermen? ik zie het probleem niet, maar misschien ben je over-beschermend, om het maar even zo te noemen.

Heb je trauma's uit vroege jeugd of vorige levens op te lossen waar je de vinger niet op kunt leggen en wilt onderzoeken, dan kun je een regressie- of reincarnatietherapeut zoeken. Ik heb iets gedaan wat een beetje in die richting zat. Had veel emoties van mijn moeder overgenomen. De therapie heeft me goed gedaan. Heb daardoor minder spanning en angstklachten.

Dank je voor je antwoord!
HIer kan ik wel wat mee :)

Geplaatst
1 uur geleden zei OpperVaagheid:

Zojuist heb ik een gesprek gehad met de dokter.
Een heel interessant gesprek, over emoties.
Hierin gaf ik aan, dat ik niemand iets zou aan doen, maar zodra ze me dochter wat doen, ik niet voor mezelf insta.

Hierop zijn we even verder in gegaan.
Hij had het idee dat ik hier misschien iets aan zou hebben Regressie- en reïncarnatietherapie.

Iemand daar ervaring mee?

Yes ik, een paar maanden geleden gehad. Was ontzettend sceptisch, maar wat ik toen zei en zag was zo ontzettend wazig en gaf wel antwoord op bepaalde dingen achteraf....maar ja, of het waarheid is of fantasie dat zul je nooit helemaal zeker weten. Proberen kan geen kwaad in ieder geval.

Geplaatst

Regressietherapie kan ik in geloven, maar geen ervaring mee. Wel dat psychologen veel te weten willen komen over iemand zijn jeugd. Maar hoe ze daar iets mee doen? 

Geplaatst
2 minuten geleden zei Claudius:

Regressietherapie kan ik in geloven, maar geen ervaring mee. Wel dat psychologen veel te weten willen komen over iemand zijn jeugd. Maar hoe ze daar iets mee doen? 

Ja dat ze je jeugd gaan uitvissen.. vreselijk :)
Waarschijnlijk leuk voor familie diners om mooie verhalen te vertellen xD

Geplaatst
9 minuten geleden zei Claudius:

Vaak ontstaan patronen in je leven al in je jeugd. Soms ook niet natuurlijk, maar als ze daar beginnen en ze kunnen daar al het ontstaan vinden van bepaalde ingeslopen patronen of overtuigingen die je nog steeds onnodig met je meedraagt, dan hebben ze alvast iets om in te knijpen 🫠

Geplaatst (bewerkt)

2 uur geleden zei OpperVaagheid:

Ja dat ze je jeugd gaan uitvissen.. vreselijk :)
Waarschijnlijk leuk voor familie diners om mooie verhalen te vertellen xD

2 uur geleden zei Helena05:

Vaak ontstaan patronen in je leven al in je jeugd. Soms ook niet natuurlijk, maar als ze daar beginnen en ze kunnen daar al het ontstaan vinden van bepaalde ingeslopen patronen of overtuigingen die je nog steeds onnodig met je meedraagt, dan hebben ze alvast iets om in te knijpen 🫠

Ik heb in mijn jeugd wel wat meegemaakt waar ik verhalen over vertel maar toen was ik al vijf jaar en zat ik niet meer in de baarmoeder. 

bewerkt door Claudius
Geplaatst
2 uur geleden zei Claudius:

Ik heb in mijn jeugd wel wat meegemaakt waar ik verhalen over vertel maar toen was ik al vijf jaar en zat ik niet meer in de baarmoeder. 

Ja precies, het gaat inderdaad vaak over je (vroege) jeugd of adolescentie. Soms kun je ook door stress van de moeder tijdens de zwangerschap iets met je meedragen en zoals men zegt bij regressietherapie zelfs uit vorige levens, maar goed dat laatste blijft dus een beetje giswerk is mijn mening. Je kunt daar nergens echt bewijs voor vandaan halen.

Geplaatst
12 minuten geleden zei Helena05:

Ja precies, het gaat inderdaad vaak over je (vroege) jeugd of adolescentie. Soms kun je ook door stress van de moeder tijdens de zwangerschap iets met je meedragen en zoals men zegt bij regressietherapie zelfs uit vorige levens, maar goed dat laatste blijft dus een beetje giswerk is mijn mening. Je kunt daar nergens echt bewijs voor vandaan halen.

Precies, dat was dat de dokter inderdaad zei.
Uit vorige levens.
Of familieleden die iets hebben gedaan en daarvoor bij jou terecht komen.

En zo vreemd vind ik het niet klinken.
Kan me goed voorstellen dat mensen me voor gek verklaren, maar het klinkt logisch voor mij.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...