Lonster1 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Nee, niet om 17 uur boodschappen gaan doen. Want dan ga je allerlei redenen bedenken waarom een fles wijn een goed idee is. En ook al had ik voldoende boodschappen, ik verzon iets dat ik nodig had voor het eten en kocht er dan natuurlijk een fles wijn bij. Op boodschappen bespaar ik flink wat geld tegenwoordig. Ik drink sinds een paar jaar niet meer dagelijks, daarvoor dronk ik ook een fles wijn per dag en in het weekend nog wat meer. Ik leefde daar in de middag al helemaal naartoe. En 's ochtends gaf ik mezelf steevast op de kop. Pas als je daar los van kan komen zie je hoe idioot dat eigenlijk is, dat je daar zoveel mee bezig bent. Mijn favoriete tijd om te starten met drinken (17 uur) heb ik toen ik aan het ontwennen was opgevuld met thee drinken of iets actiefs gaan doen. En soms is het gewoon uitzitten. De vaste gewoonte van vrijdagmiddag borreltijd lukte me na vijf weken, om door te komen zonder tandenknarsen en in de gordijnen te hangen. Op een gegeven moment gaat die tijd gewoon voorbij en denk je hee, ik heb niet eens aan wijn gedacht. Om er niet meer dagelijks mee bezig te zijn is een verlossing. Bij die bijeenkomst over stoppen met roken vertelt de spreker dat hij af en toe langs de Maas gaat zitten om naar de boten te kijken. En heeft daarbij verder niks nodig om te ontspannen. Dat vind ik zo'n mooi beeld. Verslaafden hebben altijd hun drugs nodig om te kunnen ontspannen en denken bij ontspannen op een bankje zitten aan een biertje of sigaret erbij. Want dan is het pas echt relaxed. 7 uur geleden bewerkt door Lonster1 Maja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden De AA helpt ook sommige mensen, ze geven in ieder geval tips. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden