renaldo61 Geplaatst 17 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 17 december 2025 Met @Bob zijn topic hier te lezen. Vraag ik mij af of ik een streefdoel of streefgewicht heb? Elders schreef ik dat ik terug 85 kg wil wegen. Dit lijkt me nu zo ver en onrealistisch. Bij mijn kostuum te passen legden ze me uit dat als ik meer als 20 kg zou verliezen ze me mijn kostuum niet langer zouden kunnen aanpassen. Ik had een maximum gewicht van 122,8 gemeten in de ochtend. 102,8 lijkt me dus een mooi streefdoel. Op drie maand wil ik 5 kilo afvallen. Dus over 3 maand 117,8 kg. Op woensdag 17 dec 2025 04:23 had ik een gemeten gewicht van 122,2. Dus als ik het goed uitgerekend heb, zou ik per week ongeveer 383,6 gram moeten afvallen. Laat me het me mooi afronden en er een streefgewicht van 0,5 kg van maken? Dus op woensdag 24 dec 121,7 ?
bumperjim Geplaatst 18 december 2025 Rapport Geplaatst 18 december 2025 Het gaat niet om de precieze getallen, het gaat om een solide plan van aanpak 😁
renaldo61 Geplaatst 18 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 18 december 2025 2 minuten geleden zei bumperjim: Het gaat niet om de precieze getallen, het gaat om een solide plan van aanpak 😁 Wat voor plan stel je voor? Alle hulp is welkom. Gisteren heb ik voldoende gewandeld. Ik heb wel niet volledig van zoetigheid of chocola afgebleven. Mijn calorieën tellen zoals mijn begeleidster gisteren voorstelde ga ik niet doen. Daar zou ik maar gek van worden. Warm eten op weekdagen is dieetvoeding. s' morgens en in de namiddag volg ik ook wat de diëtiste voorstelde. Dan blijven er nog de tussendoortjes en de weekends over.
bumperjim Geplaatst 18 december 2025 Rapport Geplaatst 18 december 2025 Ik stel voor dat je stopt met tussendoortjes zoals chocola. Want daar kan geen dieetvoeding tegenop 😁
renaldo61 Geplaatst 19 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 19 december 2025 19 uur geleden zei bumperjim: Ik stel voor dat je stopt met tussendoortjes zoals chocola. Want daar kan geen dieetvoeding tegenop 😁 Warme chocomelk ga ik inderdaad laten of sterk minderen. chocola kopen doe ik al niet meer. Een ijsje soms ga ik nog niet kunnen laten.
bumperjim Geplaatst 20 december 2025 Rapport Geplaatst 20 december 2025 OK het is nu december dus met die ijsjes zal het wel meevallen. Dan is het nu een kwestie van blijven bewegen en geduld hebben, want er gaat niet zomaar 10 kilo af in een week, en als het wel gebeurde dan zou het niet gezond zijn.
renaldo61 Geplaatst 20 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 20 december 2025 Jaren geleden toen ik nog samen met mijn ex was deed ik ook eens een serieuze poging om af te vallen. Het lukte me redelijk snel om vijf kilo kwijt te geraken. De volgende kilo's gingen veel langzamer. Ik had toen een zeer goede diëtiste en de steun van mijn ex. Toen mijn ex vertrok kon het me allemaal niet meer schelen en begon ik veel te veel alchohol te drinken. De kilo's vlogen er zo weer aan. Ik heb volgend stappenplan nu. 1. Stoppen met gewicht bij te komen en behouden. Dat is me nu gelukt. 2. Gewicht verliezen, dat lukt me ook. Maar dan de moeilijkste stap of gevecht dat ik tot nu toe telkens verloor. 3. Het gewonnen gewicht behouden.
Bob Geplaatst 20 december 2025 Rapport Geplaatst 20 december 2025 Stap 3 is inderdaad heel belangrijk. Daarin ben ik tot nu toe steeds de mist in gegaan.
renaldo61 Geplaatst 24 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 24 december 2025 2,4 kilo onder mijn streefgewicht, ik vind dat helemaal niet slecht
renaldo61 Geplaatst 24 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 24 december 2025 1 minuut geleden zei Bob: Dat is heel mooi! En ik eet nog steeds, zelfs een hele liter warme choco gisteren gedronken, er was een feestje en mini pizza's en zo.
renaldo61 Geplaatst 30 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 30 december 2025 Ik eet nog steeds teveel als ik zelf warm eten gereed maak, dat is een van de redenen van mijn gewichtschommelingen. Ik ga momenteel ook niet wandelen zoals mijn psychiater me aanraadde door problemen met mijn voet.
renaldo61 Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 12 uur geleden Ik had gisteren zo een onweerstaanbare honger. Nog wat later had ik zin in snoep. Momenteel gaat het niet goed.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden