Spring naar bijdragen

Pactdraadje, vernieuwde versie... vermijd zoveel mogelijk de terugval.


Tobbertje

Aanbevolen berichten

Op verzoek van Sailor hier een nieuw pactdraadje. Sailor heeft moeite met steeds zoeken op de site naar berichtjes, zoals ik heb begrepen en wil toch graag net als ik (en ik neem aan iedereen hier) stoppen met drinken en de terugvallen/uitglijders onder controle zien te krijgen.

Ik ben zelf ook weer een hele tijd ontspoord... De strijd duurt voort en ik heb het besef dat het altijd zo zal blijven. Altijd alert zijn, de signalen voor terugvallen oppikken in je denkgedrag... Valkuilen... enfin, dat weten we allemaal. Maar volhouden, dat is waar het om gaat. We zijn allemaal mensen en niemand is perfect en dat is wat hier gelukkig voor iedereen duidelijk is. Niemand veroordeelt elkaar omdat we allemaal weten hoe moeilijk het is om sterk te zijn en te blijven.

Voor Sailor en mij is dit dag 1 (opnieuw begonnen dus weer) en we proberen vol te houden. Ik zal proberen elke dag even te melden op dit draadje hoe het gaat. Ik hoop dat Sailor dit ook gaat doen.

Kom op. we kunnen het!

Liefs, Tobbertje :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel suc6 Tobbertje ik hoop echt voor je dat het je een keer gaat lukken.

iedere dag ff melden op dit draadje kan ook wonderen doen hoor. Probeer het vol te houden want je bent al zo vaak opnieuw begonnen. Ik denk dat ik de moed allang zou hebben laten zakken, maar jij niet, dus ga er voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo :present:

Even melden dat het met mij goed gaat, dag 3 droog!

Gisteren had ik het echt heel druk qua werk dat ik echt geen tijd meer had om nog online te komen, en dat zal ook niet elke dag lukken want mijn situatie is dusdanig veranderd dat ik het een stuk drukker heb. Mijn werk ik qua werktijden veranderd, ik help mijn ouders bijna elke week met schoonmaken en ik moet dan nog eerst naar ze toe met de auto (45 km.) dus ik ben niet zo eventjes weer terug.

Dan de sportschool, die wil ik 2 tot 3x per week bezoeken, want ik merk dat ik daar heel veel voldoening in vind. Het is fitness voor vrouwen, er hangen geen spiegels (GEWELDIG :-) ) en iedereen heeft wel wat kilootjes teveel of hier en daar een rolletje, haha. En het is ook heel gezellig. Je blijft vaak nog eventjes kletsen, dus het heeft ook een sociaal aspect. De weegschaal wordt daardoor ook vriendelijk. Ben 3 weken bezig ongeveer en ben 1,5 kilo afgevallen! Dus dat stimuleert enorm.

Mijn alcoholgebruik ben ik weer aan het noteren, voor mijn diƫtiste, en dat geeft weer een extra boost om lijsten in te leveren waar 0 eenheden alcohol op staat. Elke dag...

Ik lees van Sailor dat echt helemaal stoppen voor hem misschien niet lukt. Misschien is het week-pact van Bolletje dan wel een goed idee. (Dat was toch bij Bolletje he?...)

Dan leef je van week naar week en misschien is het voor Sailor dan beter om alleen in het weekend beperkt te drinken. Voor zichzelf een limiet stellen, bijvoorbeeld: op zaterdag en zondag 3 biertjes of zo... ik bedenk maar wat. Als je dat onder controle kunt houden ben je ook al een eind op weg toch?

Voor mij is dat niet of nog niet te doen. Ik weet dat de rem snel kwijt is en dan ga ik weer helemaal los... en dat wil ik niet.

Dus ik ga door op deze voet. Ik voel me goed, en de eerste drie dagen zijn altijd moeilijk, dat weet ik uit ervaring.

Morgen dag 4 dus... ik wil dat gewoon doorzetten.

Ik heb ook nog 2 drukke dagen voor de boeg, plus ik moet de komende 2 dagen om 6.15 u opstaan dus alcohol zou geen goed idee zijn.

Zometeen weer lekker aan de thee en op tijd naar bed.

Succes voor iedereen en liefs van Tobbertje :present:

Komop Sailor, we kunnen het!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja,dag 4,en zelden zo beroerd geweest,na iedere terugval is het moeilijker opstaan en de afkick heftiger!

in het weekend drie biertjes? klinkt aanlokkelijk,maar voorlopig ff niet,ben nog veel te labiel,eerst maar eens een flinke tijd droog staan.

fijn hoor een nieuw draadje,bij mij werkt het forum ontzettend slecht,kan bijv bijna niet bladeren en "laatste bericht" doet het 9 vd 10 keer ook niet.

een andere browser zou de oplossing moeten zijn? maar ja daar heb ik allemaal geen verstand van hoor,dus we prutsen voorlopig maar gewoon door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tobbertje,ik ben dus niet zoals die "onweer" die hier af en toe de zooi komt versjieren,ik ben ĆØcht invalide,sterf van de pijn,en ben psygisch ook niet helemaal jofel??

soory,gen excuus,ben gruwelijk nat,de crisisdienst is er hier al bij geweest,moet te kooi!

see yah tomorrow?? please?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lukt nog steeds niet hƩ Sailor om het droog te houden? Weet je trouwens dat er inplantaten bestaan? die werken, geloof ik 3 maanden. Ik heb ze in het verleden gehad. Misschien is dat een idee, dan kun je in ieder geval 3 mnd. niet drinken. Ik zou het er eens met de h. arts over hebben joh.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Sailor, en dat kan voor sommigen net ff te moeilijk zijn. Met zo'n pil in je lijf, hoef je nergens meer naar te kijken, je weet gewoon dat je dan niet drinken kan, en dat geeft een heel bevrijdend gevoel. Je kan je weer op hele leuke dingen gaan richten.

Ik hoop echt dat je het gaat voorstellen bij je huisarts want het zou zo fijn zijn voor je dat je ook weer eens een wereld leert kennen zonder die verrotte alcohol. Laat je weten hoe het af is gelopen bij de h.arts?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sailer!

Sterke man!

Natuurlijk lukt je het koken zonder die verdoving!!

Het is niets anders dan gif Sailer!!

Ik zit weer op de rails.....gelukkig!

Ja, de onrust begrijp ik maar al te goed...

Maar we geven er niet aan toe...ok?!

Trek het anker omhoog Sailer en ga varen.

Dat kan alleen als je jezelf niet langer beneveld.

Door te drinken lig je stil!!

Tobbertje , waar ben je??

Liefs Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

langste tijd dat ik niet gedronken heb? maand of 10 geloof ik.

heb alleen erg last van het jojo-effect momenteel,na een paar weken droog moet ik opeens wat inhalen? en het wordt steeds moeilijker om dan weer op koers te raken.

tine ook nog in de race zie ik,waar is onze tobber?

natuurlijk kan ik zonder drank wel koken,maar mĆØt ben ik altijd wat soepeler zal ik maar zeggen,begin dan aan ingewikkelde recepten en zo.

moet ik ook weer niet teveel drinken want dan mislukt het geheid!

hĆØ wat een gezeur toch eigenlijk met die ***** drank!

nou vandaag maar eens naar mijn psy. begin angstig depressief te raken en dat is linke soep bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

koken met een kop thee? gedsie dat vind ik zo uitgesproken vies! neem wel koffie!

heb niet eens een theepot of een waterkoker! verder martelen we gewoon maar door,binnenkort op vakantie in een van onze overzeese gemeentes,dat wordt link,maar ik doe mijn best!

Tobbertje?? gewoon af en toe wat van je laten horen! goed of niet goed,dit is het vallen en opstaan draadje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sailer, zo herkenbaar, dat een paar weken droog staan, en dan toch weer gaan zuipen, en veel (ik dan he) inderdaad, alsof ik iets in te halen heb, vanwege dit jojo effect ben ik ook nog nooit langer dan 3 maanden droog geweest :$ de voornemens zijn er wel telkens, maar soms is de drang te groot, en als het daar nu bij bleef, zou het nog meevallen, gewoon iemand die af en toe veels te veel drinkt, in haar eentje, dus niemand die er last van heeft, maar ik moet zo oppassen, vorige keer 4 dagen gedronken, 3 dagen ''goed'' vierde dag weer helemaal door het lint, en dan wordt de afkick steeds moeilijker idd, ik weet en lees hier ook steeds dat het makkelijkste helemaal stoppen is, en dat zou ik ook het liefst willen, nu ja vallen en opstaan, en ik ben al zoveel verder, vroeger elke(!) dag dronken, dus ik heb toch al wat bereikt, en elke dag zonder drank is er 1

Succes Sailer, mag ik vragen wat voor medicatie je krijgt? en ben je nu thuis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ik aan medicijnen slik? poeh,een hele waslijst,maar vrnl zyprexa en oxazepam om mij een beetje rustig te houden.

die pam daar moet ik weer zo snel mogelijk vanaf,werkt bij mij zwaar verslavend,ook daarvoor heb ik al eens in de detox gezeten,stoppen met drinken is makkelijker!

maar goed,ik ben een tijdje uit de lucht,lekker op vakantie,de 10e meld ik mij wel weer!

hoop dat tobbertje dan ook weer terug is!

Gaby ik ben gewoon thuis,nou ja een instelling dus,ben een beetje invalide vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ja hoor,daar istie weer! heb het niet droog gehouden tijdens de vakantie,maar ook nooit "ladder" geweest.

Best knap van mijzelf,want ik en een tropisch eiland? dat is de kat op het spek binden!

Ben een beetje gammel van de jetlag,maar morgen gaan we er weer voor,eerst maar eens een week,dan een maand? enfin we zien wel!

Tobbertje? weer aan het tobben? gewoon weer meeschrijven joh! wat geeft dat nou als je af en toe de mist ingaat? doe ik ook met enige regelmaat helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...