Spring naar bijdragen

Vrijdag 9 augustus 2024


Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Lika:

@Yvonneover dat te zwaar zijn. Ik kan afvallen, of in ieder geval : ik kon het. Al drie keer in mijn leven gedaan. Maar dan… Ergens heb ik eten en emotie verbonden. Zie dat maar weer eens te veranderen. Ik lees nu : ‘mindfull afvallen’ en ‘uit de ban van emotie eten’ ligt klaar. Dan nog een keer herlezen en serieus de oefeningen ((h) erkennen van je saboteurs en daar adequaat mee omgaan). Ik wil geen dieet meer. Ik wil zo graag gewoon…

Hier net zo Lika, de laatste keer dat ik zo mooi op gewicht was is 12 jaar geleden... toen was het tijd om te stoppen met roken en daarna ben ik gaan groeien. 
En inderdaad: ik heb geen zin meer in punten, koolhydraten of calorieën tellen of iets in die trant. 
Ik heb even die boeken opgezocht die jij noemt, ze zijn via de bieb en de online bieb te lezen, mooi. 
Een boek wat ook best heel goed is is Beck's dieetoplossing van Judith Beck. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook boekentips. In "De hamster in je brein" wordt uitgelegd waarom diëten niet helpen. Heel inzichtelijk en prettig leesbaar, over hoe de hersenen en je lichaam reageren op diëten (je stofwisseling raakt compleet van slag) en hoe het dan wel moet. Verder vind ik het boek van Teun van der Keuken van de Keuringsdienst van Waarde ook erg goed: de mens is een plofkip. Dat gaat over hoe wij als consument bespeeld en belaagd worden door de voedselindustrie.

Mindful afvallen heb ik ook in huis, dat is ook een fijn boek.

bewerkt door Lonster1
puntjes op de e
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...