Spring naar bijdragen

even voorstellen


rip Queenie

Aanbevolen berichten

Sinds 1996 ben ik een strijd aan het voeren om met alcohol te leren omgaan. Heb bij verslavingszorg gelopen tot die mij ook niets nieuws meer konden vertellen of leren. De laatste jaren wel onder behandeling bij een psychiater en psycholoog en die nemen het alcoholgebruik zijdelings mee. Aangezien ik een Borderliner ben met PTSS, een eetstoornis en nog wat andere ellende ben ik uitermate verslavingsgevoelig. Van de drie verslavingen die ik de laatste jaren moest overwinnen blijkt alcohol de moeilijkste te zijn voor mij.

Ik drink nu "gecontroleerd". Dus, afgesproken hoeveelheid per avond. Overdag heb ik er geen behoefte aan. Maar 's avonds? Da's een ander verhaal. Als ik geen alcohol drink voor ik ga slapen dan ben ik bang, beef dan en ben vreselijk kortaf of sjacherijnig. Kortom, dan voel ik me klote.

Vanaf vandaag wil ik even helemaal geen alcohol meer drinken want die ene fles geeft me geen bevrediging meer en ik weet dat ik dan weer in de gevarenzone kom. Ik hoop hier op het forum wat steun, begrip en tips te vinden.

Ook hoop ik hier meer over Baclofen te lezen. Misschien iets voor mij?

Andere middelen hielpen niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rip Queenie als ik je zo lees lijkt Baclofen een uitgelezen medicijn voor jou te zijn.

Zeker het proberen waard !

Laat je evt. goed begeleiden !

Tip ruim voorradig door baclofen-deskundigen.

Doe er je voordeel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo RQ, welkom hier!

als ik je zo lees heb je het hele parcours al afgelegd

en dan komt een mens tot de conclusie dat hij/zij met zichzelf overblijft

misschien is dat wel de juiste houding

alleen jijzelf kan vandaag de eerste niet nemen

klinkt te simpel om waar te zijn

maar zo is het wel

die angsten en beven in de avond, lijkt mij op afkicken

dat kan je overbruggen met tranxene of dergelijke?

en zeker is bb's raad bestuderen

succes! het is jouw moment NU :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij welkom hier ripQueenie.

Je hebt een heleboel problemen tegelijk zie ik. Toch leert de ervaring van velen hier, dat als je eenmaal stopt met drinken, ook de andere klachten kunnen verminderen.

Goed dat je (een tijdje) helemaal wilt stoppen. Je ziet dan in ieder geval het verschil. We hebben hier een virtuele huiskamer, op de dagdraad, ditjes en datjes. Daar is bijna altijd wel iemand te vinden. Heb je het moeilijk of heb je zin in een babbeltje: het kan allemaal. Je staat er niet alleen voor.

Veel succes en vooral: hou vol.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen RQ.

Je schrijft dat je, voordat je gaat slapen, erg bang bent als je geen alc. hebt gedronken. Ben je dan bang dat je de controle over jezelf verliest, of waar ben je dan bang voor?

Het beste is misschien om wat te eten voor je gaat slapen, als dat je lukt, want ik lees dat je ook een eetstoornis hebt.

Ja en verder moet het toch helemaal vanuit jezelf komen meis, en dat gaat je lukken hoor, zeker weten, want hier doen we het samen.

Welkom op ons forum.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie bericht Jane4, lytse en Bolletje! Heel fijn om te weten dat ik er niet alleen voor staat. Waar die angst om te slapen vandaan komt? Tja, dat komt door trauma's die terug gaan tot in mijn vroege jeugd. Daar heb ik therapie voor en start binnenkort (weer) met een zware training. Ik wil niet teveel in detail treden.

Voor mensen die hier ook mee te maken hebben en die hier met me over willen praten, kunnen me een pb sturen.

Ik heb niet toegeven gisteravond om mijn angsten weg te drinken maar het was een hel. Uiteindelijk maar mijn noodmedicatie genomen die ik hiervoor altijd heb liggen. Da's een anti-psychotica, dus niet voor iedereen geschikt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Rip Queenie,

Ik heb bij mijzelf gemerkt dat mijn vrij ernstige psychiatrische problemen versterkt werden door te drinken. En dan nog in combinatie met medicijnen!!! Dat heeft me jarenlang heel wat problemen opgeleverd.

Toen ik een paar jaar nuchter was kon ik de medicijnen een heel eind afbouwen. De laatste tijd dronk ik weer. De angst dat het weer zo zou worden als vroeger zit er bij mij toch wel in. Ik heb jarenlang als een zombie rondgelopen.

Stoppen met drinken is echt de moeite waard. Mijn angsten zijn vrijwel weg. De andere psych. problemen zijn hanteerbaar. Ik moest het wel de tijd geven. Alles is niet van de ene op de andere dag verdwenen.

Ik weet ook dat in de psychiatrie het drankprobleem vaak/ meestal zijdelings wordt meegenomen. Er is weinig goed kennis over in medische kring. Terwijl de drank wel eens het hoofdprobleem zou kunnen zijn. In ieder geval allles hevig versterkt en in stand houdt.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid.Je kunt eruit komen.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Queenie, welkom.

Mijn ervaring lijkt erg op Hanneke 's verhaal.

Mijn leven was volledig stuurloos geworden.

Angsten, niet slapen, depressie.

Pas toen ik mijn obsessie over alcohol kon

neerleggen merkte ik al heel snel verbetering

over mijn geestelijke problemen.

Nu, na 16 maanden abstinentie zijn mijn

angsten weg!

Ik slaap als een baby zonder pillen.

En spring s'ochtends mijn bed uit,

om weer aan een prachtige nieuwe dag

te mogen beginnen.

Bij mij; oorzaak DRANK.

Ik heb alle therapieën en psycho analyse

op "hold" gezet.

Dit is mijn ervaring.

Ik zat zo diep in het moeras van alcohol dat

ik niet meer wist van de kip of het ei.

Nu wel.

Daarom; neem die eerste niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke, dankjewel voor je openheid.. Ja, zo'n zombie-fase heb ik ook gehad. Moeilijk, en gevaarlijk want je doet dingen zonder de gevolgen er van te zien. Ik heb toen hele foute acties ondernomen maar die later weer enigszins kunnen rechtbreien gelukkig.

Dat het de moeite waard is om geen alcohol te drinken gaat bij mij dubbel op aangezien ik een zeldzame aandoening heb waardoor ik sowieso niet teveel vocht mag innemen. Doe ik dat wel dan heb ik gelijk last van mijn blaas en nieren. Om maar te zwijgen over gevolgen op lange termijn. Maar weten en er naar handelen zijn blijkbaar 2 dingen.

Wat ik nu met therapie probeer te bereiken is dat ik niet meer zelfdestructief handel als ik gespannen ben. Verder zal ik moeten aanvaarden dat "het is zoals het is".

Wat gebeurd is ligt achter me en ik kan het niet veranderen. Daar kan geen één fles drank wat aan veranderen. Ik zal beter moeten worden in aanvaarden, leren mijn verdriet, frustratie en boosheid uit te zitten en het niet op mezelf af te reageren. Ook moet ik milder en liever worden naar mezelf toe.

Er is dus nog veel werk aan de winkel!

Mijn medicijnen zijn al flink afgebouwd en 'voor wat benzo's betreft sta ik op een zwarte lijst, ben er verslaafd aan geweest. Die krijg/neem ik allang niet meer.

Je schrijft dat je een paar jaar nuchter was? Wat geweldig, het lijkt me fantastisch!

Gaat het goed met je Refusal?

I

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gwen,

Wat geweldig, 16 maanden abstinentie! Wat enorm fijn voor je dat je je zo goed voelt..

Zelf ben ik nu 2x in de afgelopen jaren na ongeveer een half jaar alcoholvrij geweest te zijn weer de fout in gegaan.

Telkens heb ik dan weer de overtuiging dat ik heel goed een gewone sociale drinker kan zijn en dat ik daar recht op heb. Zou je dit ontkenning kunnen noemen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rip Queenie,

Dat dachten wij allemaal dat we weer sociaal konden drinken na afgekickt te zijn.

Helaas is dat voor ons met een ziekte die alcoholisme heet niet weggelegd.

Ik heb het zelf ook jaren volgehouden, niet drinken en dan proberen sociaal te drinken maar helaas.

Dat je het kan heb je al bewezen door 2x 1/2 jaar droog te staan.

Bedenk wel dat iedere nieuwe poging om droog te worden moeilijker gaat worden.

M.i. hebben wij alcoholafhankelijke een storing in ons beloningssysteem van de hersenen.

Je moet het zien als aangeboren afwijking. Met bepaalde medicijnen o.a. Baclofen kan je de receptoren in je hoofd blokkeren zodat het signaal zucht/trek geen invloed meer heeft op ons gedrag om naar de fles te grijpen.

Veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Romualdus, ja, je hebt helemaal gelijk...

En aiai, wat heb ik het er moeilijk mee. Het voelt als afscheid nemen van een heel intieme vriend waar je hele heftige, spannende, vervelende, soms leuke, soms mooie, soms heel vernederende momenten mee hebt meegemaakt.

Het klinkt misschien te mooi, maar het voelt zoals het voelt!

Heb gisteren dan ook een paar maal naar het (live door Elvis Presley) gezongen nummer ; You gave me a mountain, geluisterd/gekeken. Dat is hoe ik het nu voel. Dat gaat bij mij tot op het bot. Afscheid nemen van mijn beste en tevens slechtste vriend.

En laat mijn man nu net een prachtige wijnkast gemaakt hebben met zo'n 60 prachtige wijnen er in...

Ja, er zit een hangslot op hoor.

Vooralsnog zit ik een beetje met m'n handen in het haar voor wat onze aankomende vakantie in maart betreft. Maar goed, hopelijk ben ik dan al sterker. Feit dat ik op een wachtlijst sta voor een operatie waarvoor ik in goede conditie moet zijn zal me geestelijk hopelijk ook sterk en scherp houden.

Dank voor je begrip en dat je me de realiteit laat zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beste mensen,

Tijd om mijn draadje naar boven te halen omdat ik met jullie wil delen in wat me overkomen is vandaag!

Laat ik beginnen met gisteren. Ik was uitermate down, zag het niet meer zitten en verveelde me rot. Dit ondanks alles wat ik hier kan doen. Tig dingen om mee te hobby-en. Maar toch, ik mis collega's, ik mis in de maatschappij staan, ik mis van alles en zonder drank ik het zo énorm voelbaar. Alsof al mijn zenuw-uiteinden open lagen.

Maar dat zal jullie niet vreemd in de oren klinken.

Vaak, als ik heel verdrietig ben en het echt niet meer zie zitten zing ik een liedje in mezelf, vanuit mijn streng christelijke opvoeding. Het geeft me dan rust en troost, nl. Stil maar, wacht maar, uit Johannes de Heer.

Gisteren zocht ik het op op internet en vond een versie met mooie beelden erbij.

Wat moest ik janken, zat er ff helemaal door.

Vandaag moest ik voor een gesprek ivm mijn WSW-indicatie (Wet sociale werkvoorzieningen) en dacht dat ik gewoon even mezelf moest laten zien.

Toen bleek dat ik een arbeidsovereenkomst WSW voor bepaalde tijd onder m'n neus geschoven kreeg stond ik helemaal perplex.

Ik wist dat ik op een ellenlange wachtlijst stond en had nooit kunnen voorzien dat ik nu al aan de beurt was..

Ik heb (op papier) vanaf gisteren een baan!!

Het komt precies op tijd, het voelt als een beloning voor mijn -niet drinken- en een grotere motivatie-boost is er gewoon niet voor mij! Er is blijkbaar meer tussen hemel an aarde.

Om dit te vieren heb ik een reep bio-chocolade gekocht. Mjammie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Queenie,

Gefeliciteerd met je baan! Wat mooi dat het zomaar aan komt waaien hé? Alhoewel ik niet in toeval geloof en moest het gewoon zo zijn! Hogere machten, wie weet?

Ik heb jaren geleden ook een WSW indicatie gekregen voor rug- geestelijke en psychishe problemen (achteraf waren die twee laatste veroorzaakt door alcoholmisbruik) maar ik was toen nog in ontkenning.

Ik heb tot 2010 bij de WNK bedrijven (sociale werkplaats) gewerkt als postbode, prachtig werk!

Helaas werd het langzamerhand een "gewoon"bedrijf en moesten we al harder en meer werken. Toen zijn mijn rugproblemen erger geworden en kan ik nu bijna niets meer. Zit ook al meer dan 2 jaar thuis te wachten om afgekeurd te worden.

Vind het ook helemaal niks en had graag blijven werken.

Mag ik vragen wat jij voor werk ga doen? En anders Pbtje. Ben er nl heel nieuwsgierig naar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, en nog een geweldige gebeurtenis die er aan zit te komen..

Ik ben helemaal gek van Quadrophenia en andere tracks van The Who.

The Who brengt dit in orginele bezetting ten gehore in het Ziggo Dome in A'dam op 5 juli.

De kaartverkoop begon vanochtend om 10.00u. en we zaten hier met 2 ingelogde pc's te zweten om toch maar vooral aan kaartjes te komen.. En YES, 't is gelukt. We zitten vooraan links. Echt helemaal, super, geweldig te gek..

Wat zal ik een partijtje uit m'n dak gaan daar!

Rillingen over m'n rug als ik er aan denk..

Mijn oude rockershart draait overtoeren bij de gedachte aan dit spectakel.

Soms gebeuren er zo van die dingen en dan wil je die wel aan de hele wereld vertellen, welnu..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...