sailor Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 come come Tob! 3.5 glaasje maar? èèn dagje niet volledig drooggestaan,maar gelukkig geen terugval!we tellen gewoon door,dag 18½?!!heb mij door div,terrassen en etentjes gewerkt met uitsluitend alc.vrij bier,had het er moeilijk mee,maar toch gelukt.ben niet echt meer gemotiveerd,weet niet hoe het komt.uitkijken dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Jammer Tobbertje,Maar gelukkig heb je het daarbij gelaten, bij die 3,5 glazen bedoel ik. Ik herken het hoor: terugvallen in je oude patroon. Dat vind ik denk ik nog het lastigste sinds ik ben gestopt met drinken, het zoeken naar nieuwe reacties op de situaties die ik vroeger "oploste" met wijn. Het oude gedrag bij bv. die frustraties was inderdaad een fles wijn opentrekken, nu moet ik dat vervangen voor nieuw gedrag en dat moet inslijten. Zo zie ik dat tenminste. Grappig om te merken bij mezelf dat mijn hersenen meteen WIJN roepen bij situaties waarbij ik vroeger inderdaad zou zijn gaan drinken, een soort Pavlov reactie. Ik ga dan nog net niet kwijlen:$ Sinds ik die reactie herken en erken lukt het me om er iets anders voor in de plaats te zetten.Sailor:Goed om je weer te lezen en te horen dat het goed met je gaat:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 tobber,quo vadis????eks. die pavlov reactie heb ik ook sterk,zodra iets niet precies gaat zoals ik het gepland heb raak ik in paniek en is de eerste reactie kom op met die drank om de paniek te onderdrukken!nu heb ik medicatie daarvoor (valium) ook niet zaligmakend maar beter dan drank,want van zo'n pilletje heb ik er maar een nodig,en dat kan ik van drank niet zeggen.de nieuwe gewoontes moeten inderdaad nog wat inslijten,de oude waar ik 40 jaar hard aan gewerkt heb,ben ik zo 1-2-3 nog niet kwijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2011 Blondie waar zijde gij?Tobbie, kop d'r veur. Dag twee of drie nu? Gaan meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 27 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2011 Blondie meld zich steeds op het refu draadje BB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2011 mag ik nog mee doen?ben 2 weken onderweg......behalve vandaag....solly Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 28 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2011 maar natuurlijk Lenie!welkom op het vallen en opstaan draadje!Tobbertje??? met vakantie??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 29 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2011 jeempie ik ben gruwelijk nat!flessen leeggegooid en in de glasbak morgen weer dag 1!kan er de vinger niet achter krijgen wat mij bezielde,op de eoa manier zag ik het ff niet meer zitten!Lenie ok?Tobbertje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 29 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2011 ja gaat heel best vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Wat jammer Sailor....Hoop dat Tobbertje gauw weer terug is zodat jullie samen verder kunnen. Maar voor nu inderdaad dag 1 en vol goede moed verder:present: Goed dat je het restant hebt weggemikt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2011 Hallo lieve pacters:heart:ik meld me maar weer eens, er is een hoop gebeurd... Zaterdag 2 glazen wijn gedronken van pure frustratie, ruzie met mijn partner... Hij komt thuis met een auto vol boodschappen, nadat hij 4 uur weg was geweest, GSM uit, en hij had in de kroeg gezeten. ik was zó kwaad! Dat jij gedronken heeft ging ik hem niet verwijten... (wie ben ik om dat te gaan doen) maar met de AUTO, dat is iets wat ik nooit zal doen en ook nooit gedaan heb. Hij was echt aangeschoten, en hij werd woedend dat ik hem daarover 'aanviel'... dus op straat flinke stennis (ik schaamde me dood) en hij pakt zijn fiets en vertrekt vervolgens met de kreet : bekijk het toch, trut, ik ga naar de kroeg!!...Tja, toen sloegen bij mij ook de stoppen door en ik heb een fles wijn gekocht, maar toen ik mijn tweede glas op had begon ik echt te walgen van deze situatie... ik heb alles weggegooid, mijn zus opgebeld, die is 70 km. komen rijden, maar ik had haar echt nodig. Ze begreep mijn paniek.Ik heb meteen koffie gedronken en wat gegeten, en gelukkig zakten de 2 glazen wijn snel.ik was weer helder toen hij ladderzat thuis kwam... hij was best pissig dat mijn zus er was...Kun je het niet alleen af? was zijn commentaar... Mijn zus heeft hem bedaard, en toen geprobeerd hem tot reden te brengen maar dat lukte niet.uiteindelijk ging hij naar bed nadat hij nog eens 2 flessen bier op had...Toen hij in bed lag, helemaal van de wereld, is mijn zus naar huis gegaan.Ik heb nog zeker een sigaret of 5 gerookt; ik was zo opgefokt...Zondag toen hij nuchter was eens goed gepraat. Blijkt dat hij veel te lang alles op heeft zitten kroppen, dat hij toen ik nog stevig dronk hij zowat het huishouden deed, naast zijn werk, dat ons seksleven niks meer voorstelde... het ene verwijt na het andere... Maar ik heb het maar allemaal aangehoord, en voor mezelf gezegd: kijk, dit wil ik niet meer, deze ruzies wil ik niet meer over die rottige alcohol. Het is het niet waard!!Hij kan me nu geloven of niet, maar ik drink dus niet meer. Ja, die uitglijders die weten jullie, maar hij zit dan te zeggen dat dat zwak is en dat ik gewoon mezelf voor zit te liegen. Maar ik weet nu toch wat ik wél kan? Ik ben verder gekomen dan ooit en dat laat ik niet door zijn negatieve commentaar afbreken. punt.Dus Sailor, we gaan weer samen verder, opstaan en dóór... we kunnen het!Voor mij daarom weer dag 3 droog.Morgen komt mijn stiefdochter met haar vriend voor 3 dagen logeren en dat vind ik hartstikke leuk.Ik heb de hele week vakantie, mijn man pas vanaf donderdag, maar ik ga het gezellig maken met ons vieren, dat weet ik zeker. Samen staan we nog steeds sterk, toch?Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 1 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2011 jemig tob wat een emoties zo inene,maar blijf praten hè! krijg de indruk dat het daar wat aan geschort heeft in het verleden? en dat is hèèl slecht in een relatie! oppakken die draad!Tja,en wij doen ons best,maanden droogstaan,en dan af en toe een klein uitglijdertje om tot de conclusie te komen dat we het toch niet aankunnen?wie zonder zonde is ................!Kan mij wel vinden op dit draadje,tussenpozen van droogstaan worden steeds langer,dus hup we gaan er weer voor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 2 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2011 hoi tob.en lenie uiteraard,nog oan het dauwtrappen weest? kan het oe oanraden! lekker 'smorgens vroegdoor de natuur lopen,verstand op nul en maar genieten.en na afloop koffie en een pannekoek,het leven heeft nog zoveel te bieden naast die v******! alchol!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 3 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2011 hahaha...dauwtrappen??...nee hoor...dan zitten mijn oogjes nog dicht.ik ben absoluut geen ochtend mens.je moet mij ook zeker een half uur tot uur met rust laten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2011 Tobberje, blijven komen heof het nou goed gaat of minderdagelijks even dat potje leegschrijvenen dan hoeft het niet over te lopen:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 5 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2011 **** ik ben weer gruwellijk nat ,mis mijn kinderen,3 jaar niet gezien,geen excuus,toch jammer! morgen weer een dag ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2011 Hee sailor kom toch beter op de dagdraad schrijvenhier zit je zo alleen te vechten.Morgen overnieuw beginnen, afstoffen en doorgaan!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 6 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2011 Jammer Sailor, maar misschien is inderdaad de tip van Witte wel een goeie. Daar krijg je meer reactie op je verhaal en helpt het misschien om je verdriet van je af te schrijven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 6 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2011 Hallo lieve pacters:present:Sailor; ik ben net zo de fout in gegaan als jij; het begon onschuldig met 1 biertje omdat het zo warm was gisteren... en je ziet de bui al hangen, er zijn er velen gevolgd met als gevolg weer ruzie met mijn man, die overigens zelf ook bier had gedronken; maar dat is geen excuus voor mij.Dus er kwam weer een fikse voordenwisseling, die ik eigenlijk abrubt heb afgebroken door een douche te nemen. Toen ik klaar was bleek dat hij al naar bed was gegaan en lag te ronken...Dus het is nog niet echt uitgepraat.Nu is hij werken, en komt over een uurtje thuis en dan gaan we echt weer eens goed praten!Dit moet echt ophouden, ik voel gewoon dat het anders fout loopt en ik wil hem echt niet kwijt.Wat je zegt Sailor: die v.......! alcohol ook!Het is een echte sluipmoordenaar, dat besef ik maar al te goed.De afgelopen dagen is het echt hartstikke goed gegaan, onze dochter (mijn stiefdochter) en haar vriend zijn drie dagen hier geweest en het was zó gezellig! Mijn man heeft ook helemaal geen alcohol gedronken, met zijn allen aan de koffie, thee en frisdrank. We zijn nog uit eten geweest en ook met zijn allen een colaatje en een spa-water erbij. Ging prima!En dan dit weer...pfoe... ik word er echt moedeloos van maar ik ga weer door; het MOET!Komaan Sailor; we gaan weer door samen; ik voel me met jou heel erg sterk; jij hebt het ook beslist niet gemakkelijk en ik voel je pijn... maar we laten ons niet klein krijgen door dat monster dat alcohol heet. Kom; met opgeheven hoofd stoffen we ons af en lopen weer door. We kunnen het!!En Jane je hebt gelijk, ik moet gewoon echt vaak hier komen, dat is zo goed voor mij.En Ekstertje: jij hebt ook gelijk, wat jij schreef, er zit inderdaad een kern van waarheid in...Dat is zo.Dadelijk eens goed praten met mjin man, de lucht klaren.Nu snel stofzuigen, vaatwasser leeghalen, en verse koffie zetten.Ik heb er al een hele lange wandeling met de hond opzitten van anderhalf uur en alles eens op een rijtje gezet; dat is zo fijn tijdens die wandelingen; ik loop dan echt te filosoreren over mezelf en hoe het leven zo kan lopen... en wat ik moet veranderen. Hond blij, en ik analyseer mezelf...Zo, en nu húp, áctie!Liefs, tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 6 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2011 en nu ga ik richting glasbak,weg met die zooi,morgen beginnen we voor de zoveelste keer weer eens opnieuw!lenie ook nog in de race?tobbertje idem?samen staan we sterk,slippertje mag,maar we gaan niet uitglijden naar?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 6 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2011 Goed van je Sailor! Wég met die zooi!En Lenie doet toch ook gewoon mee?kom, dit is dag 1 droog! We gáán er weer voor. Samen kunnen we het!(Trouwens een goed gesprek met mijn man gehad, duidelijkheid geschapen, veel praten voortaan en niks 'laten sudderen'; meteen eruit gooien als iets dwars zit. Dus daar ben ik ook wel blij om. En nu ga ik een grote pot thee zetten en dan samen voor de tv...):moon:Hee ho, hee ho, je krijgt het niet kado...Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 7 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2011 Weet niet goed wat te zeggen Tobbertje en Sailor...Uithuilen en opnieuw beginnen? Bek op het stuur en trappen? Gaan met die banaan?Moet ik jullie een aai over de bol geven of een trap onder de billen? Wat is helpend? Ik gun jullie zo die rust die ik nu ervaar. Natuurlijk heb ik ook mijn trekmomenten nog en zit ik maar 1 glas van het drinken vandaan, maar het lijkt gemakkelijker dan de eerste 4 maanden voor me was.Kom op kanjers! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 8 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2011 ja we gaan er weer voor,eerst dag voor dag,dan week voor week etc.blijf nu maar eens continu aan de refusal,kan blijkbaar niet zonder,tis niet anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 9 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2011 Fibo,was niet bedoeld als achterdeurtje,maar meer om wat soepeler om te gaan met de telling.Maanden droog staan en dan opnieuw moeten gaan tellen na 2 wijntjes,dat werkt zo deprimerend vind ik.Tobbie en Lenie ook nog in de race? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2011 Tobbie schrijft hier vaak te (willen) komenmaar helaas, het blijft bij goede voornemens, kom opTobber, ff melden en contact houden met je maatjes!En sailor, gewoon die Refu nemen joh, en dat tellen maar even laten misschien?Die maanden droog staan zijn echt niet weg hoor! Kom op, jij kunt het, dat weet je nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden