Spring naar bijdragen

Pact...

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Weet je Blondie, ik denk dat ik in dezelfde situatie heb gezeten
maar dan andersom. Mijn partner stopte eerder dan ik, en ik
was er toen niet aan toe nog. Ik stond niet stil, al zei hij dat ook wel,
maar achteraf was ik wel voorwerk aan het doen om de stap te kunnen zetten.
Voor hem was dat niet snel of drastisch genoeg, maar ja dat is achteraf he.
Mijn drinken had juist alleszins ook met de relatie te maken en ik kon pas echt
stoppen een jaar nadat die stukliep. Heb wel periodes droog gestaan, de langste was 7 maanden,
maar het achterdeurtje moest openblijven zolang de relatie aanmodderde.
Misschien is er geen overeenkomst met die van jullie, maar misschien ook wel.
Dat kan ik niet weten natuurlijk en het gaat me ook niet aan.
Maar vanaf de andere kant kan ik me wel indeneken dat bij hem de druk die nu opgevoerd
wordt (zo ervaarde ik het) averechts werkte en ik onbewust ging saboteren.
De tijd en de ruimte die jij hem geeft, zijn misschien minder vrij voor hem dan jij het ervaart?
Dan lijkt het wel lastig natuurlijk, want wat dan? Is er iets van mediation mogelijk?
Wel duur he, misschien een objectieve kennis als die er is?
Soms neem je van een 3e persoon hetzelfde aan wat je partner niet voor elkaar krijgt, gewoon omdat die 3e geen belang heeft bij die verandering en objectiever is.
Het blijft lastig als twee mensen niet dezelfde kan uit lijken te groeien.
En ik zit natuurlijk in oplossingen mee te denken, want gun je die zo, maar zo werkt dat niet in een relatie he. Dit is een fase waar je gewoon doorheen moet en je minder invloed hebt, dan bijv. in stoppen met drinken en aan jezelf werken. gelukkig laat je je niet afremmen en groeit gestaag door!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen pacters,

Dag 106
Ik neem vandaag de eerste niet !!! :D

Het gesprek van gisteren met mijn partner heeft gelukkig opgelevert dat we weer wat meer open met elkaar communiceren.
Een voorwaarde om samen te werken aan de relatie.
Ik geloof dat hij flink van geschrokken is van de serieuze noot die ik gisteren in het gesprek naar voren heb gebracht en ik hoop dat hij nu gaat werken aan zichzelf en onze relatie om onze relatie nog een kans te geven.
We shall see !!!
:)

Jane ;
Jij geeft aan dat je er pas aan toe was om aan je verslaving te werken toen je er aan toe was.
Dat begrijp ik heel goed, aangezien ik zelf ook een langere tijd erover gedaan heb om te erkennen voor mijzelf dat ik verslaafd ben.
Natuurlijk hoop ik dat mijn vriend zich gaat realiseren dat ook hij verslaafd is en daar aan gaat werken wanneer we nog samen zijn, echter moet ik in dit geval voor mijzelf kiezen als de relatie een gevaar op gaat leveren voor mijn herstel.

Misschien is de druk die ik nu op mijn partner zet een duwtje in de goede richting, misschien niet !!!
Samen werken aan de relatie en samen blijven, tijdelijk uit elkaar gaan om beiden de ruimte te hebben om te werken aan het onszelf, of misschien zelfs beiden onze eigen weg gaan en beseffen dat een relatie samen geen toekomst heeft...

Ik weet het eerlijk gezegd niet wat voortkomt uit de druk die ik nu op mijn partner uitoefen.
Wat ik wel weet is dat ik op dit moment voor mijzelf kies !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen pacters,

dag 107

Gisteren een hele relaxte dag gehad.
Op de een of andere manier maak ik mij niet zoveel zorgen meer en maak ik in ieder geval geen olifant meer van een muggetje.
Voelt fijn en hoop dit gevoel bij mij te kunnen houden.

Vandaag weer therapie en ik heb er zin in.
Presentatie van stap 2 en ik zie wel hoe de presentatie loopt.
Ik weet wat ik wil zeggen en ga het vanuit mijn gevoel presenteren en niet vanaf een papiertje.
Dat haalt juist mijn gevoel uit mijn presentatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen pacters,

dag 108
Ik neem de eerste vandaag niet !!! :D

Gisteren een emotionele dag gehad...
Gesprek met partner gaat me niet in de koude kleren zitten...
Verdriet overheerst, maar ook wel berusting...
Ik kan hem niet veranderen, dat moet hij zelf doen...
Enige dat ik hoop is dat hij zich samen met mij in wil zetten voor de relatie...

Gisteren met emotie stap 2 gepresenteerd, zelfs de therapiegroepsleden konden het niet geheel droog houden...
Vandaag stap 3 bij mijn counselor en dan kan ik starten met stap 4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen pacters,

Dag 109
Ik neem vandaag de eerste niet !!!

Gisteren een emotionele dag gehad.
Emoties betreffende de relatie blijven aanwezig.
Verdriet, teleurstelling en met name machteloosheid.
Gevoelens die ik op het moment maar over mij heen laat komen, maar ook aan het onderzoeken ben hoe ik daar het beste mee om kan gaan.

Gesprek bij counselor was fijn.
Advies gekregen om een 3e objectieve persoon in de vorm van systeemtherapie in te schakelen omdat ik nu niet alleen mijn eigen sores, maar ook die van mijn partner op therapeutische manier probeer te analyseren en op te lossen.
Ik kan geen therapeut zijn voor mijn partner omdat ik er veel te subjectief en emotioneel betrokken bij ben.
Btw. dat is ook niet wat ik wil, ik heb genoeg aan mijzelf.
Gelukkig was mijn partner gisteravond zeer enthousiast over de mogelijkheid van systeemtherapie, na een duidelijke presentatie ervan in het familieprogramma.

Helaas gisteren ook te horen gekregen dat het contract van mijn partner niet verlengd gaat worden.
Ik voelde het al een beetje aankomen aangezien hij al een paar keer gewezen was op zijn gebrek aan enthousiasme en inzet voor ontwikkeling, maar het valt toch rauw op je dak als je vermoeden bevestigd wordt.
Na het horen van het bericht was ik in eerste instantie in paniek, maar na het onderzoeken van dat paniekgevoel realiseerde ik dat het in eerste instantie zijn probleem is, dat "beren op de weg zien" geen oplossing biedt en dat het aan mijn partner is om nu actie te gaan ondernemen.

Vandaag weer een dag therapie.
Ik heb er zin in.
Ik merk dat ik door het delen van mijn gevoelens en door het luisteren naar andere meningen dan mijn eigen mening, het afwegen daarvan en daarmee aan de slag gaan, ik een stuk rust in mijzelf vind.
Ik ga vandaag ook achter de systeemtherapie aan en hoop dat er snel een plekje is zodat ik samen met mijn partner kan beginnen aan het herstellen van de relatie.
Ik kan weer hoop hebben voor wat betreft de relatie !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen pacters,

Dag 110
Ik neem vandaag de eerste niet !!!

Gisteren een leerzame dag op therapie gehad.
Johari's window behandeld, wat gaat over het nut van emoties delen, open staan voor de mening/ observatie van anderen, luisteren en doorvragen, waardoor het vlak "grote onbekende" kleiner wordt en waardoor angstgevoelens verminderen.

Ik zweef wat betreft mijn relatie tussen hoop en vrees.
Hoop : dat de systeemtherapie bijdraagt aan het "redden" van onze relatie door de inzet van ons beiden voor de relatie
Vrees : omdat ik er eigenlijk weinig vertrouwen in heb dat onze relatie nog te redden is, zolang mijn partner blijft gebruiken.
Helaas is er een wachttijd van enkele weken voor het instromen in de systeemtherapie en om heel eerlijk te zijn ben ik bang dat onze relatie voordat we daar aan de slag kunnen in die mate verslechterd zal zijn, dat de vraag in mij naar boven komt of de systeemtherapie dan nog zinvol is.

Vandaag een dag vrij van therapie.
Een dag van opruimen (administratie) en daardoor ruimte en rust bij mijzelf creeeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen pacters,

Dag 111

Een vrij rustige dag gehad gisteren. Weinig gedaan maar ondanks dat toch een tevreden gevoel.
Gisterenavond toch wel zitten overdenken wat ik nu met mijn relatie wil en tot de conclusie gekomen dat het naar mijn gevoel een aflopende zaak gaat worden (als het dat al niet is).
Gisteravond na meeting dus ingeschreven als woningzoekende.
Voelt dubbel, maar de onrust die de relatie mij op dit moment geeft doet mij beseffen dat een (tijdelijke) verwijdering van elkaar niet te voorkomen is.
Het zij dan maar zo...

Vandaag weer therapie.
Voor de therapie wil ik mijn counselor op de hoogte gaan stellen van mijn beslissing en mijn acties en ook in de groep zal ik het bespreken, zodat ik bij evt. triggers terug kan vallen op de groep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen pacters,

Dag 112

Gisteren een verdrietige dag gehad, maar ook een dag van toenemende rust.
In de ochtend gevochten tegen mijn tranen omdat ik het "rare" idee had opgevat dat ik niet verdrietig mocht zijn, omdat het toch mijn eigen beslissing was...
Onzin natuurlijk...
Ook ik mag verdrietig zijn en dat verdriet voelen en uiten.
Vanaf het moment dat ik mezelf toeliet de emotie echt te voelen en aan dat gevoel uiting te geven door flink te hebben gejankt, daalde er een gevoel van rust en kalmte over mij heen.
Op therapiegroep werd er geschokt gereageerd al zagen de meeste de "bui" al hangen.
Gesprek met een counselor heeft mij goed gedaan, al vond hij het nog wel vrij vroeg in herstel dat ik zo'n belangrijke beslissing nam, echter ik kan en wil niet verder leven met een actief verslaafde partner in huis.

Hij opperde een tijdelijke "pauze" in te lassen, waar ik komende weekend over na ga denken.

Vandaag de verjaardag vieren van mijn dochter en partner voor de familie.
Weten dat er geen alcohol in huis komt, dus een relaxte dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Pacters,

Dag 113.

Gisteren verjaardag gehad.
Helaas niet echt van kunnen genieten, niet door het gemis aan drank maar meer door het hoofd vol te hebben van alle relatieperikelen.
Gisteren tussendoor nadenkend tot de conclusie gekomen dat ik mijn partner gewoon duidelijk ga vertellen dat ik in onze relatie geen toekomst zie hebben zolang hij blijft gebruiken.
Ik weet dat ik iemand niet kan verplichten te stoppen met gebruiken, maar ik weet ook zeker dat een relatie met een actief gebruikende verslaafde voor mij niet tot de mogelijkheden behoort.
Ik ga dit morgen (maandag) bespreken in de groep en aanstaande dinsdag ga ik dit bespreken met mijn counselor hoe ik dit bericht het beste kan brengen naar mijn partner toe.
Een pauze in de relatie (partner tijdelijk ergens anders logeren bij een vriend of familie ofzo) is een goede optie.

Vandaag kinderfeestje voor mijn dochter.
Pannekoeken bakken en princessentaartjes maken.
Drukke dag met 6 meiden van 9 jaar...
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat wel met een sneltreinvaar Blondie.
Ik ben ook bang dat het niet gaat werken, een gebruiker en een actieve niet-gebruiker. Evengoed blijft het een zware beslissing om een punt achter je relatie te zetten. Ongeacht de reden.
Ik wens je veel sterkte daarbij.
Moet wel een dubbel gevoel geven, juist in dit weekend.
:present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie,
Echt geweldig hoe jij bezig bent.
Ik herken je gevoel ten volle
Was zelf al meer dan een jaar gestopt, en man dronk maar door, waardoor normale communicatie ook niet goed mogelijk was. Ben mede daarom gescheiden.
Begrijp dat jou partner (ook) drugs gebruikt.
Zware beslissingen, maar wel voor je eigen heling.
Adempauze kan ook een goede optie zijn om te kijken, wat je echt wilt.
Ik wens je heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Blondie,

Mij beneemt het mijn adem soms... als ik je lees.
Ik kan je goed volgen en vaak heb je gelijk; er is een proces in wording en daaruit komen dingen voort... dat is waar.
Maar... gaat het misschien ook te snel? (ik denk van wel)
Een ding weet ik: ik leef met je mee.
:heart:

Mocht je moeilijk komen te zitten: wil je me een pb sturen?
Mogelijk kan ik je (tijdelijk) helpen?

Kun je er 2 dagen tussenuit? Kom eens bij me praten.
Adempauze... volgens mij is een adempauze goed voor jou!!
xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen pacters,

Dag 114

Gisteren ondanks het gevoel af en toe van binnen verscheurd te worden, wel kunnen genieten van mijn dochter en 4 opgeschoten bijna tienermeiden:)
Heerlijk om weer eens een hoop gegiechel en een lach te horen in huize Blondie:D
Verscheurd door tegenstrijdige gevoelens word ik wel.
Mijn partner is gisteren bij zijn moeder geweest en heeft denk ik met haar gesproken over onze relatie en de dip waar we nu in zitten.
Bij terugkomst was hij zeer actief wat betreft zijn sollicitaties en zeer behulpzaam bij het helpen bij het kinderfeestje, huishouden, e.d.
Daarnaast was hij ook zeer aanhankelijk en op de een of andere manier kan ik dat nu op het moment niet goed verdragen.:huh:

Afijn, vandaag eerst naar mijn werk voor een gesprek met mijn baas waneer ik mijn werk weer wil oppakken en hoe ik het in het vat wil gieten wat betreft het op de hoogte brengen van mijn collega's.
Ik ga in ieder geval aangeven dat ik voorlopig nog niet aan het werk ga, gezien alle onrust in mijn leven op het moment nog.
Daarnaast zal ik pas vlak voordat ik aan het werk ga mijn collega's op de hoogte stellen van mijn alcoholprobleem.
Ervoor gekozen om mijn collega's toch op de hoogte te gaan stellen, aangezien ik anders iedere dag met angst en beven naar mijn werk ga dat ik mijzelf zal verspreken wat betreft mijn therapie.
De gevolgen kan ik niet voorzien, maar de onrust die het mij geeft om met bovenstaand gevoel naar het werk te gaan weegt te zwaar om aan dat gevoel voorbij te gaan.

Vanmiddag naar therapie, waar ik mijn verscheurde gevoel zal gaan bespreken met de groep, maar ook met mijn counselor.
Zal geen makkelijke dag worden, maar wie heeft gezegd dat het leven makkelijker word met het stoppen met drinken... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Blondie wat ontzettend vervelend dat je de toenadering van je man niet kan velen. Heel begrijpelijk hoor want er is zoveel aan het gebeuren bij je, maar ik kan me voorstellen dat je man het niet zo goed begrijpt. Of heb je het hem gezegd?
Ik hoop dat je, als je vanmiddag naar therapie bent geweest, de de een beetje opgelucht kan voelen, en je weer wat plezier kunt krijgen in het leven. Dan weet je tenminse ook weer waarom je gestopt bent met drinken. Je kan een opkikker nu zeker wel gebruiken.
Heel veel sterkte meis.:heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...