Spring naar bijdragen

Ik ben otto, ik ben verslaafd.


ottokl

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

Ik wou ten eerste even zeggen dat ik dit forum een supermooie beweging vindt. Ik zie dat iedereen echt voor elkaar klaar staat hier, dat is eens wat anders dan facebook reacties lezen.

 

ik ben otto en ik heb een ruig leven gehad, veel dingen meegemaakt die me tot de dag van vandaag nog scherp op het netvlies staan. Dit is mijn eigen schuld geweest, ik heb in mijn jongere jaren gekozen voor dat leven. Dit moet ik helaas vermelden omdat dit te maken heeft met waarom ik drink.

 

ik vecht met demonen in mijn slaap, ik zie telkens dode familie leden in mijn dromen als ik niet drink. Ik schrik dan wakker en dan weet ik gelukkig dat het niet echt is. 
 

Dit heeft ertoe geleid dat ik elke dag een hele fles johnny walker naar binnen giet, ik ga zo langzaam dood als ik hiermee doorga. 
 

nog niet geprobeerd te stoppen, maar dit moet snel gebeuren. Mijn ham-vraag is dan ook: wat doen jullie wanneer jullie drang hebben om te drinken? Ga je dan wandelen, bel je iemand op of ga je naar bed?

 

Ik mis mijn ex heel erg, is het misschien een goede om te denken als ik wil gaan drinken: als je niet drinkt krijg je je meisje misschien terug, dat dat dan de motivatie is. (Ookal is het klinkklare onzin) Of is dit helemaal een verkeerde aanpak?

 

groet

 

otto klaas

bewerkt door ottokl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @ottokl, eerst en vooral welkom! :rose:

Ik ben zelf nog maar recent gestopt met drinken. Dus (nog) geen grote ervaringsdeskundige ^_^ Als ik zin heb om te drinken, helpt afleiding me inderdaad: wandelen, sporten, tekenen, mijn huis kuisen :D, .... Hier op het forum "rondneuzen" of zelf iets schrijven helpt ook enorm.

Naar om te horen dat je demonen je `s nachts komen opzoeken als je niet drinkt. Wat ik wel weet, is dat drank je kortstondig verdoofd, maar in wezen niks bijdraagt aan het omgaan met je angsten. Integendeel, de drank maakt je eigenlijk psychisch gewoon kwetsbaarder.

Op dit moment lijkt stoppen je misschien een heel grote opgave en boezemt je waarschijnlijk ook angst in. Niet twijfelen, gewoon doen! Je hebt er zoveel bij te winnen!

Veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het Forum

Eigenlijk heb je de eerste stap al gemaakt om te stoppen door actief op het forum te komen. 

Hier op het forum kan je alle in and outs lezen over stoppen, uitglijden en terugvallen en weer door gaan om uiteindelijk toch te slagen of niet natuurlijk dat is aan jezelf.

Hier op het forum kan je dingen vragen,  je frustratie uiten of gewoon je dagelijjks beslommeringen van je afschrijven zonder dat je wordt veroordeeld.

De antwoorden op je schrijven zullen lief, begrijpend (want een ieder hier begrijpt weet wat het is om te stoppen  met drank) eerlijk maar ook confronterend zijn. 
 

heb je al een stop datum

 

jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei lady jane:

???
klaas otto, misdadiger
wat moeten we hier van denken?

LJ, en dan vind je mij onbeschoft vanwege ... ???
Wat moet ik hier van denken?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best Ottokl, wat goed dat je op dit forum bent beland, welkom. Misschien is het een idee om je huisarts in te schakelen. Samen kun je kijken naar wat er mogelijk is. Voor mij betekende dit een verslavingskliniek. Een praatgroep en Refusal een aversiemedicatie. Het is niet makkelijk. De terugval is altijd op de loer en ook bij is dit vaker het geval geweest. Toch weer een dappere poging ondernomen. Reden dat ik dit niet meer wil. Het leven is te kort om zo te leven. Als je advies of steun nodig hebt weet je ons te vinden. Je hebt redenen genoeg om te stoppen. Echt waar. Alle succes en fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Ook namens mij,

mooi dat je de moed hebt gevonden om je hier aan te melden, het is geen makkelijke weg, dat kan ik inmiddels wel vertellen, maar je krijgt zoveel terug.

je moet het zelf doen, maar weet dat je niet alleen ben. Hier zal niemand je veroordelen, je kan en mag alles wat je kwijt wil met ons delen. Zonder dit forum was ik nooit gekomen waar ik nu sta. Maar is zeg wel meteen eerlijk dat met alleen wilskracht het heel, heel zwaar gaat worden… je geeft aan dat er onderliggende problematiek zit, en ik denk dat je daarvoor toch aan zou kunnen kloppen bij de professionals. Want die zijn er, ook voor jou. 
misschien is dit het moment om er vol voor te gaan en beginnen met je rugzak leeg kieperen en met een vrij gemoed je reis te starten.

Het is maar een idee. 
Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...