Spring naar bijdragen

PAWS na jaar benzovrij?


Arya

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal 

ik ben hier terecht gekomen omdat ik nergens met mijn verhaal terecht kan

sinds 2020 burn-out ..2 jaar lang oxazepam en meerdere soorten slaaptabletten geslikt waarvan het langst de temazepam

nu een jaar geleden na langzaam afbouwen gestopt met alles. 
echter met regelmaat nog last van volgens mij ontwenningsverschijnselen; 

piep in het hoofd , spierpijn, pijn op de borst, halve nachten wakker liggen…

Een beetje stress geeft gelijk harde terugval , herkent iemand dit? 
en ik vraag me dan af of ik terugval in de burn-out heb of zijn het de PAWS…. 
wordt er moedeloos van… 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Arya

Ik herken me helemaal in wat je schrijft. Zelf heb ik in totaal bijna 5 jr benzo gebruikt, waarvan 4 jaar afbouw en helse ontwenning. Sindsdien val ik van burn out in burn out lijkt t. Ik vraag me ook geregeld af of mijn hersenen nog niet hersteld zijn van die benzooi. Inderdaad, wat je schrijft, bij het minste of geringste weer het gevolg in een burn out te raken. Oorsuizen herken ik, verder heb ik vooral last van overprikkeling. Tot aan de helse afbouw nooit last van gehad en nu al bij een klein beetje stress. Dus ja, ik denk zeker dat de klachten van ontwenning kunnen komen. 

 

 

1 uur geleden zei Arya:

Hallo allemaal 

ik ben hier terecht gekomen omdat ik nergens met mijn verhaal terecht kan

sinds 2020 burn-out ..2 jaar lang oxazepam en meerdere soorten slaaptabletten geslikt waarvan het langst de temazepam

nu een jaar geleden na langzaam afbouwen gestopt met alles. 
echter met regelmaat nog last van volgens mij ontwenningsverschijnselen; 

piep in het hoofd , spierpijn, pijn op de borst, halve nachten wakker liggen…

Een beetje stress geeft gelijk harde terugval , herkent iemand dit? 
en ik vraag me dan af of ik terugval in de burn-out heb of zijn het de PAWS…. 
wordt er moedeloos van… 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik alle verhalen lees word ik er niet blij van; wat een troep hebben we geslikt..de herkenning doet wel goed

Mijn omgeving weet het ook nauwelijks, want mijn burn-out was toch een paar jaar geleden? Valt niet uit te leggen… 

Ik heb het gevoel dat ik nooit meer de oude word . Half  jaar geleden heb ik kaart voor geweldig concert in Ziggo gekocht voor over 2 weken, ik denk nu alleen nog maar: hoe ga ik dat overleven.,,

Komende woensdag heb ik afspraak voor hypnose, misschien dat daarna het slapen beter gaat. Dat moet, anders houd ik mijn baan niet meer vol… 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik kan je alleen maar gelijk geven als je zegt, welke troep hebben wij geslikt.....

Helaas de totale onwetendheid van voorschrijvers en zogenaamde deskundigen.

 

Tja, slapen.... ik gebruik helaas slaapmedicatie. Anders houd ik t ook niet vol. En nee, geen benzo, maar een hele lage dosering ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 29-1-2024 om 15:25 zei doorbijter:

Ja, ik kan je alleen maar gelijk geven als je zegt, welke troep hebben wij geslikt.....

Helaas de totale onwetendheid van voorschrijvers en zogenaamde deskundigen.

 

Tja, slapen.... ik gebruik helaas slaapmedicatie. Anders houd ik t ook niet vol. En nee, geen benzo, maar een hele lage dosering ad

Veilige slaapmedicatie bestaat niet, helaas. Wel worden er middelen off-label voorgeschreven zoals Quatiapine en Mirtazepine die hels zijn om te ontwennen. Heb je wel eens nagedacht om cognitieve gedragtherapie te verzoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-1-2024 om 14:41 zei Arya:

Hallo allemaal 

ik ben hier terecht gekomen omdat ik nergens met mijn verhaal terecht kan

sinds 2020 burn-out ..2 jaar lang oxazepam en meerdere soorten slaaptabletten geslikt waarvan het langst de temazepam

nu een jaar geleden na langzaam afbouwen gestopt met alles. 
echter met regelmaat nog last van volgens mij ontwenningsverschijnselen; 

piep in het hoofd , spierpijn, pijn op de borst, halve nachten wakker liggen…

Een beetje stress geeft gelijk harde terugval , herkent iemand dit? 
en ik vraag me dan af of ik terugval in de burn-out heb of zijn het de PAWS…. 
wordt er moedeloos van… 

De gemeenschap heeft er een betere naam voor: Benzodiazepine Induced Neurological Dysfuntion (B.I.N.D.); het is in het Engels, maar zou het eens bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
13 uur geleden zei Angsthaas:

Heb je het geslikt. Kon je er van slapen. Ik heb er enorme stijve spieren van, vooral mijn benen.

Ik heb ook mirtazapine geslikt, 30 mg, maar sliep vaak maar 3 of 4 uurtje per nacht dus het deed niet echt wat het zou moeten doen. Heb deze afgebouwd en dat was enorm zwaar, zwaarder dan de afbouw van clonazepam 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Angsthaas:

Hoelang duurde het bij jou na helemaal stoppen met benzo's dat je weer een beetje kon slapen zonder lichamelijke sensaties die je uit je slaap houden.

Ik slaap nu wel wat beter maar zeker nog niet goed. Stiekem hoop ik dat dat ooit nog goedkomt. Het kan jaren duren helaas maar dat is niet voor iedereen dus hou vol en ook voor jou komen er betere tijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor het antwoord. Ik merk ook dat mirtazapine me niet echt helpt bij slapen. Heb het een week geslikt maar 1 nacht goed op geslapen. Ben na een week gestopt. Slik nu af en toe promethazine. Dat helpt een beetje tegen de nachtelijke zenuwpijnen en spierverstijvingen. Ik moet veel geduld hebben. Hoop elke dag dat het beter zal gaan. Daarom hou ik vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-4-2024 om 08:58 zei Angsthaas:

Hoelang heeft het bij jou geduurd voordat je je weer een beetje goed ging voelen.

Het gaat bij mij met ups en downs maar ben er nog niet. Gemiddeld duurt het 6 tot 18 maanden. Langzamerhand ga je je steeds beter voelen. Zet em op! 💪💪

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nu al 2 1/2 jaar in de ontwenning en heb nog wel een paar jaar te gaan. Gelukkig slaap ik na ongeveer anderhalf jaar nauwelijks te hebben geslapen weer beter! Het komt goed, het heeft alleen veel tijd nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig gaat het weer wat beter met je met slapen. Bij mij gaat het erg wisselend. Ik lijk totaal niet meer tegen stress te kunnen. Ben dan ‘‘s nachts na een paar uur slapen weer klaarwakker en maar malen…  herkennen jullie ook de stijve spieren? Als ik in de hurken ga kom ik bijna niet meer overeind…. zo gek! Terwijl ik heel lenig was. 10 kg aangekomen door medicijnen en hoge cortisol ?? En mijn darmen van slag; nu al een paar weken diarree … wat zo kan omslaan in obstipatie.. 

al met al is het elke dag weer opnieuw kijken hoe de vlag er voor staat; na ruim een jaar gestopt met alle medicatie

het kost je echt een aantal jaren … en ik word er niet gezelliger op .. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...