Spring naar bijdragen

Voorstellen tijdens een borrel want anders durf ik niet


Annewiep1

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Wies, 

Wat dapper dat je toch weer gereageerd hebt. Ik heb me ook al eens eerder op een ander forum gemeld en kwam ook niet meer terug nadat iemand schreef: zo jij drinkt al wel heel lang teveel! Toen durfde ik niet meer. Kritiek deed niet veel goed bij mij. Maar toen voelde ik mij ook heel slecht. Nu voel ik mij mentaal veel sterker. 

De ene forummer heeft een andere benadering dan de andere, en dat is prima want voor de een werkt een spiegel voorhouden wat beter en voor de ander juist succesverhalen of tips. 
 

Het stoppen is iets wat niemand anders voor je kan doen, maar er is wel hulp en je bent echt niet alleen!
 

Boos zijn betekent bij mij vaak of verdriet dat eronder zit of dat ik eigenlijk boos ben op mezelf. 
Laatst zei mijn man: vind je mij nog wel leuk? En ja dat vind ik volledig, en dat antwoordde ik ook, maar ik zei ook: volgens mij vind je jezelf momenteel niet zo leuk.
En zo was het. Wees lief voor jezelf. Bedenk wat je nodig hebt. Hoe wil je dat dit jaar eruit gaat zien? Als je blijft drinken komt dit gevoel steeds terug. Stop je met drinken dan zal je zien dat je je eigenwaarde weer wat meer gaat vinden en trots bent op jezelf. Makkelijk zal het heus niet worden, maar je zal zien dat er al heel snel momenten komen waar je even blij en trots door gaat voelen. 

En denk je dat je de enige bent die al meerdere pogingen heeft gedaan? Ik denk wij allemaal! Ik wens je een fijne dag en schrijf vooral hier hoe het gaat. Ook als het niet goed gaat mag je er zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Nienes:

De ene forummer heeft een andere benadering dan de andere, en dat is prima want voor de een werkt een spiegel voorhouden wat beter en voor de ander juist succesverhalen of tips. 

@Nienes en @Annewiep1,

Mooie opmerking.
Wij zitten allemaal in het zelfde schuitje.
Als persoon verschillen wij allemaal.
Wat werkt wel en wat werkt niet?
Dat moeten we allemaal zelf ontdekken.
Dat is een proces van leren, vallen en weer opstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Wies!

Ja, je moet je bedenken dat we geen hulpverleners zijn, maar mensen die in hetzelfde schuitje zitten als jij, al dan niet in een andere fase van de vaart. Sommige mensen hebben de tijd en gelegenheid om op elk moment in te loggen en te reageren, anderen niet. De meeste forumleden zijn in mijn beleving heel erg betrokken en willen nieuwe leden juist het gevoel geven welkom te zijn en hulp te bieden vanuit hun eigen beleving. Iedereen gunt elke nieuwkomer de vrijheid van het niet (meer) verslaafd zijn aan alcohol.  Zovele mensen, zovele benaderingen van hun probleem en reflectie op een ander. Soms zul je daar iets mee kunnen doen, een andere keer niet. Soms maakt het je boos omdat het niet is wat je wilt horen. Aan jou de keus of je er iets mee doet. Oplossingen zal niemand je aan kunnen dragen! Hooguit tips en duwtjes in de goede richting. Je zult het zelf moeten doen, maar niet alleen is hier het gevleugelde zinnetje. Een plan maken, doordenken wat je wilt en hoe je dit aan gaat pakken. Dat je boos op jezelf bent is terecht: je geeft jezelf niet wat je nodig hebt. Vandaag het drinken beu zijn, morgen de kater verwensen, overmorgen ervan overtuigd zijn volledig klaar te zijn met de drank, de dagen erna denken dat het allemaal wel mee valt en dan weer in de herhaling. Dat past in mijn beleving niet in een gedegen plan om  je eigen gedrag te willen veranderen. Dus ook van mijn kant: Wat wil je? Hoe kunnen we je daarin helpen? Wat heb je van ons nodig om jou in jouw plan te ondersteunen? Bedenk je dat we hier stuk voor stuk maar met één doel zijn: onszelf en waar we kunnen anderen te helpen om alcohol de baas te worden/blijven! De enige eis die staat is dat jij je laat horen; blijf schrijven en ga die uitdaging aan in plaats van er voor te vluchten. Zonder beweging vindt er geen verandering plaats!

 

 

 

bewerkt door Wijntjeminder
aanvulling met song
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...