Spring naar bijdragen

binge drinken


krekel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Heeft niets met lief en aardig te maken, volgens mij gaat het aanmeten van meer schuld en boete helemaal niet werken.

Sec zie ik het zo: Krekel heeft nergens om gevraagd m.b.t. jou.

Jij wilde komen en ingrijpen, dat vind ik jouw ding, heeft zij niets mee te maken, jij moet doen wat jij wilt. Dus ook geen verantwoordelijkheid leggen daar waar ie niet is.

Mijn 2 centen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even voor de duidelijkheid.....

ik vind het ontzettend lief Vlaams meisje dat je probeerde actie te ondernemen...

Toen ik daarvan op de hoogte werd gesteld schrok ik echt. Drie uur reizen en wij hebben eigenlijk niet echt contact. Vond het echt teveel gevraagd. In mn directe omgeving zijn ook mensen die ik in had kunnen schakelen...

Joh..... ik durf mn buren nog niet eens om boodschappen te vragen als ik ziek ben......

! van mijn dingen is geen hulp kunnen/durven vrage/ niet aankunnenn en nogmaals dit was me gewoon een brug te ver.. 3 uur reizen, daar had ik me TE schuldig over gevoeld. Dat legt zo'n druk op jouw missie en mijn relatieve vrijheid om voor nuchterheid te kiezen...Hier in de randstad zijn ook forummers.......

Dat jij dat wil doen en dat je me vervolgens iets kwalijk neemt, ik weet niet wat trouwens, daar kan ik zo weinig mee.....

Nogmaals vind het ontzettend lief ... maar zoals hierboven geschreven, het zou niet hebben gewerkt. Dan zou de druk op de pan ten aanzien van jouw missie en mijn "mogelijkheden"te hoog geworden zijn...Ik kan niks met schuldgevoel....

voor je actie en betrokkenheid wel een dikke knuffel:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag "binge drinken" staan en dacht daar ga ik even reageren.. Ik zie dat er al behoorlijk is gepost ik heb dat even overgeslagen kan mn aandacht er niet bijhouden sorry.

Ik doe precies hetzelfde als jij....ik drink dagen/weken soms zelf maanden niet en dan plan ik een uitspatting. Ik ga drank halen en dat dan drinken en daarna door naar mensen die op hetzelfde pad zijn die avond.

Nu weet ik dat ik probeer al mijn emoties weg te duwen hoppa zo diep mogelijk wegstoppen en maar blijven doorgaan omdat ik anders bang ben dat ik het niet kan handelen.. de druk bouwt zich op en ik blijf maar wegstoppen en op begeven moment komt dat tot een explosie --> een terugval.

Ik drink ook omdat ik erg zelfdestructief ben, ik ben het niet waard, het kan me toch niets schelen, ik ga mezelf helemaal naar de klote helpen dat zijn de gedachten die op zo'n avond door me heengaan.

Voor mij en ik denk ook voor jou is het niet zo moeilijk om te stoppen, de moeilijke momenten komen pas als de gevoelens/emoties nuchter niet meer te handelen zijn althans bij mij en ik dan mijn uitlaatklep -> alcohol nodig heb.

Ik heb wel eens vaker pogingen tot stoppen gedaan mn langste was denk ik een maand of 5.

Hoe gaat het nu eigenlijk met jou?

Heel veel liefs (F)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Lieved,

heb nog naar jouw draadje gezocht maar je hebt er geen bij wie is wie of bij maatje

Erg herkenbaar, zelfdestructief en emoties wegstoppen tot het tot een explosie komt.

Maar drink net zo lang door totdat ik niet meer in staat ben drank te halen, dat duurt zo'n week ongeveer. jij laat het bij een avond?

Vind het vreemd genoeg lastig als het me goed gaat....

In dit stadium moet ik niet denken aan drank maar heb mn lijf ook zo ontzettend veel geweld aangedaan dat ik na 17 dagen nu zonder drank eigenlijk nog steeds behoorlijk ziek ben. Verdraag nog steeds bijna geen eten, koffie of sigaretten, bovendien wist mijn arts te vertelllen dat binge drinken veel meer schade oplevert dan dagelijks teveel drinken...begin me nu wel zorgen te maken ook...

Tis erg mn wens dat het me dit jaar gaat lukken om door die idiote perioden heen te komen zonder drank en hoop zeker dat dat jou ook gaat lukken

Heb jij begeleiding in de vorm van gesprekken of een behandeling on line?

ook veel liefs en zet m op!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: krekel
Hai Lieved,

heb nog naar jouw draadje gezocht maar je hebt er geen bij wie is wie of bij maatje

Erg herkenbaar, zelfdestructief en emoties wegstoppen tot het tot een explosie komt.
Maar drink net zo lang door totdat ik niet meer in staat ben drank te halen, dat duurt zo'n week ongeveer. jij laat het bij een avond?
Vind het vreemd genoeg lastig als het me goed gaat....

In dit stadium moet ik niet denken aan drank maar heb mn lijf ook zo ontzettend veel geweld aangedaan dat ik na 17 dagen nu zonder drank eigenlijk nog steeds behoorlijk ziek ben. Verdraag nog steeds bijna geen eten, koffie of sigaretten, bovendien wist mijn arts te vertelllen dat binge drinken veel meer schade oplevert dan dagelijks teveel drinken...begin me nu wel zorgen te maken ook...

Tis erg mn wens dat het me dit jaar gaat lukken om door die idiote perioden heen te komen zonder drank en hoop zeker dat dat jou ook gaat lukken
Heb jij begeleiding in de vorm van gesprekken of een behandeling on line?

ook veel liefs en zet m op!:heart:quote>


Hee Krekel,

Ik laat het inderdaad bij een avond of bij een weekend en dan komen er nog wel andere middelen bij kijken waardoor ik nog meer of nog langer kan doordrinken.

Ik kan simpelweg niet langer doordrinken omdat ik dan KO ga en als ik wakker wordt een gevoel van onrust en schaamte in me komt opzetten. Bovendien heb ik een baan en een relatie die beiden ervoor zorgen dat ik dit niet wekenlang kan doen.

17 dagen vind ik schrikbarend lang....

Hmm zorg goed voor jezelf he...vitamientjes nemen, gezond eten, beweging dan ga je je ook alweer wat beter voelen.

Ik ben de kerstperiode al goed doorgekomen met behoorlijk wat moeite maar veel steun van familie/partner dus dat scheelt al een hele hoop.

Ik heb me aangemeld voor de online behandeling voor net wat meer diepgang dit zou dan de 2e keer worden, en jij?

Ik heb je nog een pb gestuurd :)

Jij ook he en je kunt het! :heart:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

krekel niet in dat kooitje kruipen....je schilderijen zijn nog niet af

denk aan dat complimenten wat je kreeg met je laatste werken

De opleiding die je gaat doen...3 dagen in de week onder de pannen

Mensen die je weer gaat ontmoeten

Vergeet niet de dingen waar je al wel van genoten hebt in die nuchtere maand

Dat is genoeg om de drank te laten staan...

Drank maakt dat je je alleen voelt

De tijd dat je nuchter bent is niet genoeg om een vriendenkring op te bouwen

Ja en nu neem jij lekker de makkelijkste weg

Krekels hoor je alleen in vrijheid

Ik mis je...huttula

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Als ik de dagdraad lees wel.

Had gisteravond nog pbtje gedaan en daar heeft ze niet meer op gereageerd..

Ik was er al bang voor

Haar laatste pbtje gister was al niet zo positief meer

Ja nuchter worden is niet makkelijk maar het moeilijkste is doorzetten

Hopen dat onze krekel niet zover gaat als de vorige keer

Groetjes huttula

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...