Spring naar bijdragen

Afbouwen oxazepam


P44

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Ik zit nu in de 6e week van het gebruik van oxazepam i.v.m. angst-/spanningsklachten. De eerste 2,5 week gebruikte ik 2x10 mg per dag en daarna 3x10 mg per dag. Ik wil graag gaan minderen/afbouwen. Advies gevraagd aan de huisarts, maar die is niet heel concreet in hoe dit aan te pakken. Hij verwacht niet dat ik er verslaafd aan ben geraakt. Ik heb natuurlijk veel verhalen gelezen op internet, maar weet niet goed hoe ik het het beste kan doen. Is het een goed idee om eerst weer terug te gaan naar 2x10 mg, of bijv. naar 2x5mg en 1x10 mg? Wat voor ontwenningsverschijnselen kan ik verwachten? Ik ben een beetje zoekende. Alle adviezen zijn welkom. Ik hoor graag van jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-10-2023 om 09:58 zei P44:

Hallo allemaal, 

Ik zit nu in de 6e week van het gebruik van oxazepam i.v.m. angst-/spanningsklachten. De eerste 2,5 week gebruikte ik 2x10 mg per dag en daarna 3x10 mg per dag. Ik wil graag gaan minderen/afbouwen. Advies gevraagd aan de huisarts, maar die is niet heel concreet in hoe dit aan te pakken. Hij verwacht niet dat ik er verslaafd aan ben geraakt. Ik heb natuurlijk veel verhalen gelezen op internet, maar weet niet goed hoe ik het het beste kan doen. Is het een goed idee om eerst weer terug te gaan naar 2x10 mg, of bijv. naar 2x5mg en 1x10 mg? Wat voor ontwenningsverschijnselen kan ik verwachten? Ik ben een beetje zoekende. Alle adviezen zijn welkom. Ik hoor graag van jullie.

Hoi P44,

 

volgens de bevindingen van de FDA in 2020 en hun geüpdate black boxed warning kan lichamelijke gewenning in enkele dagen als plaats vinden. https://www.benzoinfo.com/2021/06/10/benzodiazepine-black-box-warning-changes/

Oxazepam heeft een zeer korte halfwaardetijd tussen de 4-15 uur https://www.benzo.org.uk/manual/bzcha01.htm dus je zou kunnen overwegen om af te bouwen door de doseringen meerdere dagen te nemen en af te bouwen voor een gelijkere bloedspiegel.

Met de afbouw kunnen je angstklachten intensiveren; het is dus raadzaam tools te vinden voor je onderliggende angsten (indien aanwezig).

 

Groetjes,

Naf1983

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...