Spring naar bijdragen

Kan ik lorazepam nemen als ik in afbouw ben van dizepam


Vaantje66

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Vaantje66:

Een hel. Nog steeds. .....
ik slikte lorazepam eigenlijk pas vanaf 13 september 2022 en sinds een paar maanden dus overgezet op diazepam… zit nog steeds op 3 x 2 mg nu…

Wat vervelend @Vaantje66, standaard is maximaal twee weken tot twee maanden een benzo slikken.
Tien maaden is dus al vrij lang, waardoor er lichamelijke gewenning optreed.
De een heeft daar meer last van dan de anderen, iedereen reageert anders op fbouwen.
Misschien kun je samen met jouw psychiater naar alternatieven zoeken.
In eder geval een of andere vorm van lichamelijke beweging, dat werkt altijd ondersteunend.

Welke AD slik jij en hoelang?
Staat misschien hier al ergens boven.Duurt altijd een aantalweken voordat dat een beetje begint te werken.

Ik ga zelf zo ontspanningsoefeningen doen in mijn moestuintje en daarna een groenwandeling door mijn buurt.
Dat doe ik sindskort iedere avond tot zonsondergang.
In een rustig tempo, ongeveer een uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Wat vervelend @Vaantje66, standaard is maximaal twee weken tot twee maanden een benzo slikken.
Tien maaden is dus al vrij lang, waardoor er lichamelijke gewenning optreed.
De een heeft daar meer last van dan de anderen, iedereen reageert anders op fbouwen.
Misschien kun je samen met jouw psychiater naar alternatieven zoeken.
In eder geval een of andere vorm van lichamelijke beweging, dat werkt altijd ondersteunend.

Welke AD slik jij en hoelang?
Staat misschien hier al ergens boven.Duurt altijd een aantalweken voordat dat een beetje begint te werken.

Ik ga zelf zo ontspanningsoefeningen doen in mijn moestuintje en daarna een groenwandeling door mijn buurt.
Dat doe ik sindskort iedere avond tot zonsondergang.
In een rustig tempo, ongeveer een uur.

Ik slik nortrilen ofwel nortriptyline. Sinds 27 juni zit ik aan een goede therapeutische waarde en ga ik voorlopig niet meer omhoog. het is vanaf ergens in april heeeeeel langzaam opgebouwd ivm bijwerkingen die ik bij de opbouw van een ander AD (wel een SSRI) had, Lichamelijke beweging: ik kan nog net een boodschap halen of even een wandeling maken. Mijn arts wil dat ik elke dag even naar buiten ga, alleen of met hulp,  dus dat probeer ik dan. Voel me vaak erg naar, sta dan te hijgen in de lift en moet dan echt even leunen tegen de liftmuur, Word soms gehaald voor boodschappen of een wandeling, maar dat is altijd maar heel kort.
ik lees ook verhalen van mensen die jaarenlang een benzo slikken en gaan afbouwen. Daarom vind ik mijn periode nog best meevallen. Maar die gewenning….. ja daar heb ik geloof ik erg last van.

Een groenwandeling; nog nooit van gehoord. Wandel ze. 

bewerkt door Vaantje66
Foutjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vaantje66:

Een groenwandeling; nog nooit van gehoord. Wandel ze. 

@Vaantje66, mijn groenwandeling begint in mijn moestuintje, verder langs het water met allemaal groen en woonboten met plantenpotten, via een buurtboomgaard door straatjes met over plantenpotten en planten in boomspiegels, weer terug naar mijn huis op een pleintje met geveltuin en boomspiegels, ook met planten er in.

Dat is dus een groenwandeling, alles staat nu in bloei.
De kleur groen geeft rust.

In de herfst wordt het een bruinwandeling.
En als het in de winter sneeuwt een witwandeling.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...