Spring naar bijdragen

Kan ik lorazepam nemen als ik in afbouw ben van dizepam

Vaantje66

Aanbevolen berichten

Hallo allen

vraagje. Ik voel me vandaag zooo rot,, dus wil lorazepam nemen om wat te kunnen slapen . Maar ben in afbouw van diazepam. Zit nu op 3 x  2 mg per dag.  Ik ben bang dat ik als ik bijv. 1 of 2 mg lorazepam neem, dat ik dan opnieuw moet beginnen met afbouwen van de diazepam. Heeft het een invloed op het ander?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Vaantje66, als jij je vandaag rot voelt zou ik even stabiliseren op 3 x 2 mg diazepam per dag totdat jij je weer wat beter voelt.
Daarna weer verder gaan met afbouwen van diazepam.
Hoe is jouw afbouwschema van diazepam?

Lorazepam is ook een benzo, het lijkt mij niet verstandig om die er bij te gaan slikken.

ps
Iedereen voelt zich wel eens een dag rot of kan niet goed slapen.
Dat is geen reden om een benzo te gaan slikken.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je.
Ik voel  me bijzonder rot. Niet een klein beetje. Ik ben door  een ggz instelling op lorazepam gezet, dat is inmiddels omgezet in diazepam. Nu heb ik een erg nare dag, misschien wel door het afbouwen en daarom wil ik even lor gaan slikken om even weg te zijn, te kunnen slapen. Ik slikte hiervoor dus lor… maar weeet niet of het nu eenmalig weer gaan slikken invloed heeft op mijn afbouw van de diazepam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat bedoel  jij met ‘even’ … ik heb geen schema, de arts die onbereikbaar is zei tegen me: ik wil in de eerste week van aug klaar zijn, ik slik dus nu 3 maal 2 mg per dag, en de volgende stap zijn zei hij een dosis te verminderen. Dus van 3 naar2 maal op een dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vaantje66, hoeveel lorazepam slikte je en hoelang?
Wanneer ben je met diazepam begonnen?
Hoeveel? 3 x 2 mg per dag?

Die informatie heb ik nodig om om te kunnen omrekenen.
2 mg diazepam = 0,4 lorazepam
6 mg diazepam = 1,2 mg lorazepam
1 mg lorazepam = 5 mg diazepam

Er zijn verschillende afbouwschema's.
Afhankelijk van de persoon, duur en hoeveelheid.

bewerkt door Roberto
foutje in berekening
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het, factor 5. Bedoel je nu dat als ik bijv, vanavond 1 mg lor erbij zou nemen om te slapen, dat ik dan 5 mg bij het afbouwen van diazepam moet rekenen? Daar ben ik dus bang voor…..

ja   Zit nu op 3 x 2 mg diazepam per dag. Ben nu van 3 x 2,5  mg dus terug naar 3. X 2 mg. Slikte trouwens heel even 4 x 2,5 mg diaz per dag…

Ik slikte voor het slapen 2,5 mg lor per dag en 2x 0.5 mg verdeeld over de dag. Het werkte om te slapen trouwens niet meer toen. Toen zette een arts me over op diazepam, hij zei omdat dat stapelt in je bloed doe ik iets minder en ga ik dus uit van 3 x o,5 mg lorazepam per dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

@Vaantje66, heel verstandig.

Wanneer heb jij een vervolggesprek met jouw voorschrijvend arts?

Dinsdag einde dag, ben kapot nu, echt, waarom beantwoord je mijn vraag van gisteravond met een wedervraag? Was daar echt heel bang voor, exact de reden van mijn initiële vraag namelijk. Dit gevoel trek ik niet nog een keer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vaantje66:

Dinsdag einde dag, ben kapot nu, echt.
Dit gevoel trek ik niet nog een keer. 

@Vaantje66, ik stel nu voor om vandaag, morgen en dinsdag de diazepam iets te verhogen.
Van 3 x 2 mg naar 3 x 2,5 mg diazepam.

En de voortgang dinsdag met jouw voorschrijvend arts te bespreken.
Vraag ook om een helder afbouwschema wat bij jou klachten en diazepam gebruik past.
Hoe denk jij hierover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Roberto:

@Vaantje66, ik stel nu voor om vandaag, morgen en dinsdag de diazepam iets te verhogen.
Van 3 x 2 mg naar 3 x 2,5 mg diazepam.

En de voortgang dinsdag met jouw voorschrijvend arts te bespreken.
Vraag ook om een helder afbouwschema wat bij jou klachten en diazepam gebruik past.
Hoe denk jij hierover?

Led verhogen dus. Dat vind ik eng. En zal mijn voorschrijver ook niet fijn vinden. Heb ook omsteeks 12.00 uur de eerste dosis van 2 mg ingenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...