Spring naar bijdragen

Ik ben Jaco


Jaco

Aanbevolen berichten

Ik ebn nu een week zonder alchol. Ik heb een complexiteit, namelijk een een onderliggende depressie.

Deze heb ik altijd zo goed en kwaad als het ging met alcohol onder controle gehouden.

In overleg met huisarts  nu wel een antidepressiva gekregen (venlafaxine).

Ik voel op het moment een toename van mijn somberheid.

Is ingewikkeld nu komt het van de opbouw venlafaxine of stoppen met alcohol?

Zijn er meer mensen op dit forum die dit ook zo doen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Jaco. Herkenbaar helaas. Ben gestopt met drinken en had al antidepressiva. Bij mij was het begin van de antidepressiva best lastig, voelde me niet goed en heel wiebelig. Dat werd beter. Het is niet altijd halleluja nu maar wel goed te doen. Hoop dat je doorzet, het is het echt waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dag @Jaco, ik ben twee weken in therapie geweest en heb geleerd over de verschillende fasen nadat je stopt. Ik kan me nog herinneren de Wittebroodsweken waarin je jezelf prima voelt en de gevreesde Muur die daar op volgt. Maar bijna iedereen die erin slaagt langere tijd clean te blijven meldt dat het dan makkelijker wordt. Dat het dagelijks aan alcohol denken uit je systeem gaat. Dat het gevoel "het leven is niet leuk zonder alcohol" weggaat.

Bij jou komen de antidepressiva er nog bovenop. Da's best pittig, man! Veel praten is belangrijk. En oude patronen doorbreken, vervangen door gezonde activiteiten waardoor je je beter gaat voelen.

Ben je in therapie geweest?

   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...