Spring naar bijdragen

Nooit meer roken

smart

Aanbevolen berichten

Ja, Haddock,

iemand moet het toch doen, anders is deze (belangrijke) draad straks ter ziele.

Ik ben deze dag goed doorgekomen, niet gerookt, af en toe een teugje uit de nicotine-inhaler. Werkt als pleister, kauwgum e.d.

Maar ik geloof nog steeds, na al die stoppogingen dat het roken verband houdt met situaties waarin je gewend bent te roken.

Morgen weer een dag. Ben vast van plan die net zo te laten verlopen, wat roken betreft, als deze. DWZ: geen 1 sig. Als ik het nu niet doe, hoeft het niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik kom nog even piepen hier hoor.

Lidia ook weer aan het stoppen, mooi.

En wees niet bang dat de draad ter ziele gaat, hij bestaat en blijft bestaan, don't worry.

Had... gaat nog steeds goed met je.

Waarom zouden Witte en ik vaster zijn dan jij?

Geloven in jezelf hoor, dat doen wij ook (geloven in jou dan:D)

Witte en Fleur zijn inmiddels allebei meer dan een jaar zonder peuken...

Ik nader de negen maanden nu heel dicht.

Jij gaat daar ook allemaal komen Had, echt.

Aak, wat heerlijk je terug te zien op dit draadje:heart:.

Je was tenslotte mijn stopmaatje een beetje in dat opzicht.

Ik hobbelde net even een paar passen achter jou aan.

Hartstikke goed dat je het weer gaat doen.

En ja, er is inderdaad niks meer aan als je niet rookt.:o

Zo heb ik dat ook ervaren, zeker de eerste tijd.

Maar de pijn wordt minder hoor ;), reken maar van yes..

Gewoon stoppen, meer lucht krijgen en hebben is sowieso een beloning die giga is.

Komt helemaal goed....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne

bedankt voor je aanmoediging en je hebt natuurlijk gelijk.

Meer lucht, geen paria meer, zoals met de feestdagen, stel je krijgt bezoek en die roken niet, dan schaam je je ten 1e voor de stank en ten 2e dat je zielig buiten je eigen huis staat te paffen.

Want het is wel zo dat roken eigenlijk in de ban is.

Als ik toen, in de tijd van Akelei en jou, had doorgezet, had ik nu ook al een jaar ervan af geweest. Zoals de tijd vliegt en het geld je zak uit.

Goed, dag 2. Voel me niet zo goed, maar dat komt niet door het stoppen, meer rugpijn en band om het hoofd.

Straks wat van de to do lijst wegwerken voor de geestelijke opmontering.

Er is nog plaats voor stoppers hier, grijp uw kans voor de feestdagen, dat is origineler dan 1 jan., iets dat toch meestal gedomed is om te mislukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kwam net thuis en ik rook de hyacinthen,

wat heerlijk,

veel beter dan die vieze rook,

ik wil niet meer opnieuw stoppen,

vond dat vreselijk,

ook al heb ik nog veel momentjes dat ik overweeg om 1 sigaretje te doen,

het is allang niet meer zo erg als in het begin,

en ik wil uiteindelijk toch stoppen,

dus nu maar eens echt,

dus ik steek de eerste niet op vandaag!!!

Succes allen :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby,

als ervaren stopper weet je net zo goed als elke andere roker dat 1 of 2 je weer terugbrengen bij af. Binnen de korste keren.

Lees Akelei er maar eens op na.

Bij drinken is het voor sommigen mogelijk om af en toe wat te drinken, maar roken is zo'n gemene verslaving, dat gaat gewoon niet.

Lees de lijst met gevaar lijke toevoegingen nog maar eens die Witte zo behulpzaam op de vorige pagina heeft neergezet.

Ga ik ook zo doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik,

hier moet je wezen, hier moet je zijn voor steun en rokersstoppersleed.

Ik dacht dat wij even ver waren, helaas, voor mij dan, lig jij op kop.

Nu is een dag nog heel wat, maar later kijken we niet meer zo nauw.

Gaat zeker lukken, want het zou toch te gek zijn dat ik de auto zou moeten pakken om ergens sig. te gaan scoren.

Dan zou ik mezelf niet meer onder ogen durven komen.

Heb nu al vaak genoeg gefaald en als ik nu niet stop, hoeft het niet meer. Kan ik zo'n oma worden van: mijn oma is 101 geworden en pafte elke dag een pakje weg.

Dacht het niet, gaat niet om de kwantiteit van leven, maar om de kwaliteit.

Vaak wordt er alleen aan kanker gedacht, maar er zijn nog veel meer en heel nare ziektes.

De 1e x dat ik zonder hijgen mijn zolder bereik, zal ik hier vermelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mensen die heel graag willen stoppen maar te verslaafd zijn om te stoppen

Champix kun je krijgen bij de huisarts op recept

Krijgt dan ook begeleiding

Je begint met medicatie terwijl je doorrookt

Nicotine kan geen dopamine meer aanmaken in je hoofd

waardoor die sigaret al minder smaakt,daarna stopdatum waar de gewoonte afgeleerd moet worden

Moet er echt bij vertellen dat je geen alcohol erbij mag drinken!!!!!!

dat heb ik wel gedaan<ja stond extra etiket op pas op met alcohol>leefde echt 3 maand in een waanwereld

maar ik rook niet!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huttula

Dan doe ik het liever met die nicorette inhaler, zoals ik eerder heb uitgelegd.

Van Champix heb ik nare dingen gehoord.

Trouwens, stoppen met roken zit nu weer in het basispakket, waar ik trouwens niet achter sta. Roken is zo duur, dat je het stoppen ermee dus zelf kunt betalen.

Voor de goede orde, die inhaler € 18, heb ik ook zelf betaald, uit principe.

Nou, naar beneden, op naar de haringen, een mens moet toch wat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier cold turkey Haddock ff.

Was afgelopen nacht smoordruk in de ND.

Pffffff, had het moeilijk, loste twee verstokte rokers af.

Gelukkig rookten degenen die mij af kwamen lossen niet, anders had ik het niet geweten.

Nu weer aardig op de rit, dat niet roken, maar zit wel veel in de kop.

Niets in huis, gelukkig.

Vannacht gewoon NIET roken, dus.

De doorzetter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja topic gevonden! Er zijn volgens mij nog zoveel topics die ik niet ken.

@Lidia

Alle keren dat ik gestopt ben vond ik dag 3 het meest lastig, daarna werd het wat beter. Ik heb het volgehouden, zaterdag wezen hardlopen en dat helpt zo goed, de beloning van het meer lucht hebben door het niet roken en de ontspanning die ik altijd heb na het lopen. Gisteren sportschool en sauna, juist veel sporten helpt me bij niet roken.

Wat ik wel merk is dat mijn spijsvertering behoorlijk in de war is, ik ga geen diarree remmers slikken voorlopig maar bewust niet vet eten en niet teveel koffie.

Ik doe trouwens niet aan pleisters, inhalers, pillen of therapie. Ik rook gewoon niet meer. Pleisters heb ik ooit een keer gehad en gemerkt dat je bij lichamelijke inspanning door transpireren meer nicotine uit de pleister vrij laat komen. Had hartkloppingen en een hartslag die ik heel snel voelde kloppen in mijn slapen. Dit was na een half uur over nadat ik die pleisters verwijderd had. Voor mij geen nicotine vervangers meer, ik wil juist van die afhankelijkheid af.

Endorfietjes en dopamine krijg ik met hardlopen op een veel gezondere manier. En eerlijk gezegd mis ik mijn blowtje, dat effect zal ik blijven missen. Die sigaret zonder wiet is net als acohol vrij bier, daar vind ik ook niks aan. Maar door het blijven roken blijf ik trek houden in wiet en rationeel gezien is een blowtje zoveel ongezonder niet als een sigaret dus de drempel heel laag om daar weer mee te beginnen. Als ik eenmaal niet meer rook is die drempel weer wat hoger. Maar dit is wel de reden dat ik inmiddels expert stopper ben, dit is namelijk de 5 of 6e keer. Jaren gestopt en dan toch een keer een blowtje en dan weer nicotine en cannabis verslaafd. Echt meteen na 1x val ik terug in dagelijks blowen, ik kan niet minderen. Heb nog meer vertrouwen dat ik op termijn matig kan drinken dan dat ik ooit matig kan blowen of roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Erik,

bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ja het zit allemaal aan elkaar vast en ergens zul je moeten beginnen.

Gelukkig sport jij, ik zelf heb daar een hekel aan, maar gisteren moest ik even de deur uit en vond het toch wel fijn om een blokje verder te lopen.

Voelde nog niet meer lucht, maar ja, wat wil je?

Kwam idd beter thuis dan ik wegging en nam me voor dat vandaag ook te doen, maar voorlopig ziet de buienradar er zeer slecht uit.

Ik weet het, je kunt ook in de regen lopen. We zien wel, ben al buiten geweest om de katten v.d. buren eten te geven. Ja, ja...

En toch daardoor was mijn routine anders en had ik minder last van trek in roken en nog steeds.

Hoop dat het waar is wat je zegt van 3e dag de zwaarste, meen me dat ook te herinneren.

Een zoon van mij blowde de hele dag, vaak met bier erbij en toen kreeg hij een ernstige vorm van epilepsie waar eerst geen medicijnen voor te vinden waren. Vlg. de artsen was het zeldzaam dat iemand van half 30 alsnog die ziekte kreeg.

In mijn hoofd wil de gedachte maar niet weg dat het met dat blowen en drinken te maken heeft.

Het doet iets met je hersenen, anders deden we het niet, dus heeft het ook een onnatuurlijk effect op de hersenen, dat kan niet anders. Schade dus.

Het ergste vond mijn zoon dat hij niet meer blowen mocht, niet de ziekte zelf. Ik had toen geen contact met hem, maar zijn vader was woedend en vroeg of dat nu het ergste was: niet meer blowen?

Uiteindelijk is hij nu een soort gezondheidsfreak geworden, vaak slaan mensen dan naar de andere kant door.

Ik probeer voorzichtig weer wat contact op te bouwen. Valt niet mee.

Maar goed, we gaan deze dag rookvrij doorbrengen, heb er eerlijk gezegd wel zin in, geen stank meer in mijn huis en een beetje overwinningsgevoel.

Hoewel dat nog lang niet het geval is.

En die hulpmiddelen: gisteren voor de 2e x de bijsluiter gelezen en idd, lijkt me ook niet gezond, eens kijken hoever ik zonder kom.

Als je het doet zoals is voorgeschreven zit je er 6 mnd. aan vast voor een kapitaal en moet dan alsnog v.d. nicotine afkicken.

Dit was mij door het anti-rookvrouwtje aangeraden omdat ik plotseling iets te roken wil hebben (in mijn handen bijv.) en hier kun je dan een trekje van nemen. Is mss alleen maar het idee, maar heeft me gisteren de dag doorgeholpen.

Ze zijn best duur, dus als het nodig is maak ik dit doosje leeg en dan stop ik daarmee. Ben ook nooit v.d. pleisters en kauwgum geweest.

Laat het vanavond even weten hoe het gegaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ben ik met 35 zo oud als je zoon. Epilepsie weet ik niet zeker maar blowen kan bijvoorbeeld wel psychoses triggeren als je aanleg hebt. Ik weet wel van een kennis van me met epilepsie dat hij ook niet meer blowen mag en op moet passen met alcohol. Maar de schade van blowen aan hersenen is vaak wel reversibel itt de schade van drank. Nu na anderhalve maand is alle THC uit mijn systeem, hoogstens nog wat in vetweefsel.

En gezondheidsfreak worden, dat zit er bij mij ook wel in. Ik heb perioden 5 dagen per week gesport en deed al het eten afmeten en uitrekenen. Ik doe dingen vaak 110% of niet en daarom lukt het me nu ook wel dat stoppen maar ik heb me hier in 2007 aangemeld, na een tijd slaat 110% om in 0%..... ooit moet ik het toch onder de knie krijgen zaken gewoon met een gezonde portie aandacht te doen maar niet zo extreem veel aandacht overslaand in totale verwaarlozing.

Als het hulpmiddel je nu helpt probeer het dan toch een tijdje, zou zonde zijn als je het niet volhoud doordat je teveel wil. Probeer anders die vervanger steeds iets langer uit te stellen. Desnoods met trek de "keukenwekker" methode. Bij trek een uur uitstellen en dan kijken hoe de trek is op dat moment en gewoon wel gebruiken als de trek blijft.....je wil niet dat de trek zo wordt dat je die peuk opsteekt.

En buiten wandelen al is het een klein half uur vind ik een aanrader. Frisse lucht en zo al wandelend tot rust komen. Als man heb ik makkelijk praten, ik ga ook in het donker gewoon naar buiten. Weet niet of dat voor jou een optie is een avondwandeling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Erik,

bedankt voor je openhartige antwoord, ik begrijp wat je bedoelt heel goed.

Wat betreft niet roken (wil steeds roken schrijven), dat ging veel beter dan gisteren. Heb de nic. inhaler helemaal niet gebruikt, vind het ook niet prettig, het irriteert mijn keel en ik moet er van hoesten.

En ja, ik heb na de regen een klein half uur gelopen, het dorp geïnspecteerd, want er zijn allerlei bouwplannen en die snap ik beter ter plaatste.

Morgenochtend naar de tandarts en dat is ook heen en weer een half uur, dus die is binnen.

Had eigenlijk 2 weken geleden een afspraak, maar door de inbraak had ik daar helemaal niet meer aan gedacht. Hoop dat ik er geen rekening voor krijg.

Hier kun je veilig in het donker lopen, maar dat doe ik niet, want vind het veel te lekker als het eindelijk warm is in de kamer, maar ben wel van plan "elke" dag te lopen, want het bevalt goed.

Leuk, mo vraagt de tandarts gegarandeerd of ik nog rook, kan ik "nee" zeggen. Hoop dat dat dan bij het vlg. bezoek nog zo is.

Ja, dat heb ik helemaal zelf in de hand en jij ook, als ik voorlopig maar uit de buurt van rokers blijf, want daar ga ik steeds de mist mee in.

Morgen weer een dag en die gaan we ook redden want de gewoonte raakt er vanzelf steeds meer uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Op mijn werk is iemand die spastisch is en die moeten we helpen met roken. Met een wasknijper om de sigaret. Diegene weet dat ik dat heel vaak doe en vandaag gaat hij mij er zeker 1o-tallen keren om vragen. Hoop maar dat er iemand anders is die het wil doen want met een peuk in de hand is als de kat op het spek binden.

Nu snel naar mijn werk.

btw hoe gaat het met de andere stoppers? Dit topic wordt een soort dialoog anders....:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met deze stopper gaat het goed Erik.

En ja, de stoppers zijn er wel, maar die zijn niet zo breedsprakig als jullie blijkbaar:D

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het voor de mensen die er baat bij hebben heel fijn vind dat het stoppen met roken weer in het pakket zit.

Dat ze nu minder kwijt zijn aan roken en dus zelf kunnen betalen vind ook ik niet echt steek houden.

En verder... die hele lappen tekst zijn om eerlijk te zijn niet aan mij besteed, zeker niet als er een paar onder elkaar zie staan, heb ik gewoon geen tijd voor om te lezen.

Ik weet ook niet of het zo stimulerend is voor de stoppers...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels is het vandaag negen maanden geleden dat ik mijn laatste peuk heb gerookt.

Ben heel blij dat ik niet meer rook.

Maar.....ik mis het nog elke

dag, daar ben ik heel eerlijk in.

Soms meer, soms minder.

Maar het is wel veel minder moeilijk dan in het begin, er is dus nog hoop Had ;)

Aakie, Had, erik, Lidia en Gaby... het kan!!!

Ennu... Gestop... wanneer zou jij ook alweer opnieuw gaan stoppen? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen bij de mondhygiëniste geweest, die was enthousiast over mijn stoppoging en heeft extra haar best gedaan om de aanslag te verwijderen.

Erik, dat zou ik nooit kunnen, een peuk aansteken voor iemand anders.

Ten 1e vind ik dat vies als ik zelf al een paar dagen niet gerookt heb, want roken vind ik in feite vies.

Ten 2e zou ik zo weer zelf een pakje kopen en weer helemaal terug bij af zijn. Er zal toch wel iemand anders zijn die dat kan doen?

Merk wel dat als ik flink doorloop dat ik dan begin te hoesten, snap ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne,

bedankt voor de aanmoediging en knap dat je het al zo lang volhoudt, terwijl je het nog wel mist.

En die lappen tekst hoef je niet te lezen want dat was een "gesprek" tussen Erik en mij en als ons dat helpt, moet dat toch kunnen?

We doen er niemand kwaad mee en wie weet steekt een ander er ook nog wat van op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Yvonne
En verder... die hele lappen tekst zijn om eerlijk te zijn niet aan mij besteed, zeker niet als er een paar onder elkaar zie staan, heb ik gewoon geen tijd voor om te lezen.
quote>

Dan moet je die ook vooral niet lezen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lidia
En die lappen tekst hoef je niet te lezen want dat was een "gesprek" tussen Erik en mij en als ons dat helpt, moet dat toch kunnen?
We doen er niemand kwaad mee en wie weet steekt een ander er ook nog wat van op.

quote>

Het was meer een reactie op de opmerking van Erik die bang was dat het hier een beetje een dialoog zou gaan worden tussen hem en jou... dus................ gewoon lekker doorgaan hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Yvonne
Ik weet ook niet of het zo stimulerend is voor de stoppers...quote>

Ik weet wel dat ik dit niet echt stimulerend vind voor mezelf. Wat een flauwe opmerking. (ik had tussentijdse reactie niet gelezen en ga niet deleten)

Verder snap ik niet waarom je tegen mij begint over wel of niet in het basispakket zitten van stoppen. Ik heb me daar nog helemaal niet over geuit eigenlijk.

Heb daar wel een mening over; nu je er toch over begint....Ik kan met trots zeggen dat ik niet mijn handje op houdt naar de gemeenschap wat stoppen met roken betreft. Wat mij betreft is het basispakket algemene middelen, een collectief goed waar we allen voor betalen. Ik zie niet in waarom jan en alleman zou moeten betalen omdat ik van deze ongezonde hobby af wil komen. Het zou niet in me opkomen om hulpmiddelen of behandeling te laten vergoeden. Dat betaal ik zelf wel als ik het nodig mocht hebben en rijk ben ik niet als medewerker in de zorg. Als medewerker in de zorg zie ik wel hoe krap het budget inmiddels is en dan zijn er vast doelen die belangrijker zijn dan ik die stop met mijn rookhobby. Het blijft het verdelen van schaarste dat basispakket.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...