Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Na weer eens een terugval vanochtend bij de HA geweest die na 3 zinnen meteen "refusal!!" riep. Net opgehaald bij de apotheker. Ik vind het nogal griezelig eigenlijk en merk meteen dat het meteen smoezenboek weer opengaat. Het is toch erg dat ik deze keuze aangrijp om te overwegen dan maar zondag met het spul te beginnen. Ben echt wel een beetje angstig voor deze pillen . Beginnersangst? Het lijkt me ook wel dat het rust zal geven als hij er eenmaalĀ  inzit.Ā  Gek, toch ook wel zin om eraan te beginnen. Dubbele reactie dus. Is dit gek of herkenbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt ik had vanmiddag ook al een reactie gegeven op de d.d. maar het zou beginnersangst kunnen zijn en dat is normaal hoor. Vaak als je ergens aan begint voel je je wat onzeker. Zeker met refu want de drank heeft toch altijd een grote rol in je leven gespeeld. Het is toch iets waar je je aan vast geklampt hebt, wat verdoofd en ondanks het slecht is voor je als je teveel gebruikt, het geeft je toch een bepaalde houvast. Maar je zal merken dat die verdoving, het vastklampen en de houvast allemaal onecht is.

En het is ook helemaal niet gek dat je een dubbele reactie hebt, van de ene kant weet je gewoon dat drank slecht is en dan wil je er ook aan beginnen, van de andere kant wil je de drank eigenlijk niet afgeven. Maar ook weet je dat je er goed aan doet om die drank te laten staan, omdat het je sloopt en het je de afgrond in gooit, en dan komt de wetenschap weer dat het slecht is en wil je weer refu gaan slikken.

Dat is even een strijd Wimmelt, die als je de goeie keuze maakt, je helpt om een beter leven te krijgen voor jezelf. En ik durf je te garanderen dat je een beter leven krijgt. Ook omdat je veel meer ruimte krijgt voor echt leuke dingen. Het zal niet altijd makkelijk zijn hoor maar zeg nu eens eerlijk, is drinken makkelijk? Iedere dag die kater waar je je beroerd bij voelt, de problemen die opstapelen, gevoelens die je niet kunt verwerken omdat je daar helemaal niet toe komt, ontrouw zijn aan jezelfĀ want je wordt heel iemand anders. En dat allemaal voor een paar uurtjes zogenaamd je prettig voelen. Is dat het allemaal waar Wimmelt????????

Maak de keuze om refu te slikken joh, kom op, wees sterk en je zal zien dat je trots op jezelf kan zijn. Misschien nog niet vandaag want het zou zo maar kunnen dat er ook boosheid naar boven komt omdat je het gevoel kan krijgen dat je jezelf iets ontzegd waar je behoefte aan hebt maar op den duur zal je je echt veel beter en rustiger gaan voelen. ;)

Ā 

O en ik heb de refu gisteren gewoon geslikt hoor.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de start met de Refu was ik in de beginne ook continu in onderhandeling met mijzelf.

Wetende dat ik wilde stoppen, maar dan toch dat verslavingsstemmetje dat nagalmd in mijn hoofd....

Morgen, dan kun je vandaag nog...

Eenmaal gestart met de Refu heeft dat stemmetje mij nog een keer kunnen verleiden....

Man, wat ben ik ziek en beroerd geweest, dacht dat ik doodging (gedronken met Refu)

Dat heeft zo moeten zijn, die ervaring, want geen haar op mijn hoofd die mij nu nog doet drinken als ik mijn Refu heb geslikt.

Wat niet wegneemt dat ik heel bewust, in een soort van ritueel, iedere dag mijn Refu inneem en dat hier en bij mijn sponsor van de AA ook meldt.

Als een extra stok achter die deur!

Want dat stemmetje zal ongetwijfeld nog wel eens tevoorschijn willen piepen en mij willen verleiden...

Goddank, trap ik daar nu niet meer in.

Zolang ik mijn Refu maar slik, is dat duiveltje heel snel weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties,

ik heb het er nog steeds raar mee, maar geloof dat het me rust zal geven, Bolletje, ik weet dat het leven zonder alcohol veel beter is. Ik vind het ontzettend knap dat je zover bent, bewondering en respect.

Ik heb gepland vanavond niet te drinken, ik ga maar naar de sauna, past geen drank bij, en dan gaat morgen de eerste erin! Zal blij zijn als dat duiveltje zijn kop houdt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt, veel succes!

Ik laat hier bijna nooit een berichtje achter, maar kijk iedere dag even.

Vanochtend zag ik onder "Bekijk nieuwe inhoud" het bericht van Blondie als laatste en dacht direct "waar is An dan?".

Normaal gesproken post Blondie eerst en An iets later. Vandaag hadden ze het omgedraaid :)Ā 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie welkom hier en steun.

De refu zit er nu vanaf 10 uur in en ik merk nog geen bijwerkingen, maar dat zal zo vlug ook niet gaan. Heb meteen nieuwe deodorant gekocht,en het mondwater in de schuur gezet. Vandaag in de supermarkt dacht ik al dat ik bij het zien van de drankschappen al een reactie kreeg en wist niet hoe snel ik erdoorheen moest stuiven met mijn kar. Hier bemerkte ik meteen dat ik wist dat er geen enkele optie wat dat betreft meer open is en dat gaf idd een soort van rust, en dat voelt toch wel goed! De eerste klap is een daalder waard zullen we maar zeggen. Heb nog geen rare smaak in de mond, wel die van gevulde speculaas, maar dat klopt wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...