Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen, vrijdagav verliep het etentje heel aangenaam, enkel bij het eerste glas, het klinken had ik een dubbel gevoel, wou ik ook wel dat glaasje meedrinken. In het restaurant vroeg ik een steak met champignonsaus. Plots dacht ik ' wordt die saus niet met alcohol bereid?'. Bijna onopgemerkt ging ik dat vragen aan de serveerster. 'Nee hoor, zeker niet' antwoordde die. Kwam ze na een tijdje aan tafel! zeggen, ' saus is wel klaargemaakt met een beetje alcohol maar die is bij de bereiding praktisch volledig verdampt'. Dat was een heel vervelend moment voor me en kon wel onder tafel kruipen. Heb toen een andere saus genomen waarvan ik zeker was dat daar totaal geen alcohol bij te pas kwam. Toch nog even wennen voor me. Ben ook bang om toch es een reactie op de antabuse te krijgen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Verder voel ik me super. Fijne zondag nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen Verandering.

Toen ik Refu gebruikte vroeg ik altijd of er alcohol verwerkt werd in het gerecht dat ik gekozen had. Was dat zo dan nam ik het niet en koos iets anders aan eten, saus etc. Alcohol verdampt nooit helemaal, dus het risico wilde ik niet nemen. In het begin vond ik het best lastig om hier navraag na te doen. Niet het vragen op zich als wel dat ik beperkt werd in mijn keuze. Niet lekker onbezonnen kunnen nemen waar je als menu zin in had. Maar ach het wende. Ik zocht gerechten natuurlijk niet uit op 'als er maar alcohol in zit', maar het vraagt even wat studeerwerk en navraag.

Bij bv een buffetje of wok restaurant, deed ik ook navraag. Het viel me toen pas op hoe veel er met alcohol wordt gewekt. Laatst (ik gebruikte geen Refu meer) waren we ook uit eten en er stond als rauwkost een heerlijke appelsalade. Mijn zoon vond hem heerlijk, ik ook, maar was dus wel met alcohol bereid. Ik heb dus gelukkig geen ervaring dat ik ziek ben geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lotus, zal voor mij een opgave worden om dit na te vragen zeker wanneer er mensen bij zijn die niet op de hoogte zijn van de situatie maar beter dan ziek worden. Laatst nam ik de dag na het slikken van mn antabuse ginseng. Daar zit witte wijn in!! Gelukkig niets gevoeld. Nagevraagd bij de huisarts en die raadde me sterk aan die zeker niet meer te nemen. Idd nu valt op in hoeveel producten er alcohol wordt verwerkt.

bewerkt door verandering
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe dat zo An?

Ik schrik hier even van...

Nog even terugkomend op refusal en alcohol in het eten.

Ik ben daar sinds ik refusal slik panisch voorzichtig mee, zelfs zo erg dat ik zelfs kijk of er in deodorant, medicatie of mondwater alcohol verwerkt zit.

Ben inmiddels wel de schaamte voorbij dat ik er tijdens een etentje direct om vraag of er bij de bereiding alcohol is gebruikt.

Liever dat dan dat ik doodziek word!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook weer geslikt.

 

W.b. alc. in het eten. Tja ik ben daar niet zo bang voor, terwijl ik weet dat ik heel heftig reageer als ik zou drinken met een halve refu per week.

Ikzelf gebruik heel af en toe ook alc. in het eten b.v. Franse stoofpot.

Zolang ik geen reactie krijg van de alc. doet het mij niet zoveel. Het wordt pas gevaarlijk voor me als ik de alc. echt proef of ik zou me wat anders gaan voelen door de alc. Dat gevoel dat ik kreeg bij de eerste slok. Dat gevoel in m'n maag, die kick, dan sla ik door.

Wel heb ik een hele tijd geleden kersenbonbons gegeten omdat ik dacht dat daar geen echte alc. in zat omdat ze goedkoop waren. Toen voelde ik de refu. z'n werk doen dus moet ik dat niet meer doen, maar verder heb ik geen moeite met alc. in het eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blondie, ja ik schrok ook van mezelf. Was er vast van overtuigd dat ik geen refu meer wilde.

Het idee zomervakantie te hebben en geen alcohol te ' mogen' ... en zo ging het door in mijn hoofd.

Uiteindelijk ben ik tot mijn verstand gekomen. Wat een geluk dat ik het spul in mijn lijf had.......

 

En ik ben nu niet zo heel bang meer voor drank in mijn eten.

Eerst was ik er ook panisch voor.

Maar STEL dat je minimaal iets binnen krijgt dan is de reactie ook minimaal en val je niet direct om.

Zo ga ik er nu mee om, want het aan de bediening te vragen hoe het zit, doe ik niet meer.

Heb al de stomste reacties gehad en dan al het uitleggen ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, dat wist ik niet!! Ja ik ben wel een beetje in strijd, maar de refu zit er elke dag weer in. En als ik echt zou willen drinken moet het spul zeker een week of twee weken je lijf uit zijn. En dan is mijn impulsiviteit wel over. Ik MOET bij de les blijven. Het zal wel weer een moment zijn dat weer over gaat. Vandaag ga ik er weer voor en ga ik ook maar weer naar de AA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken dat 'panische'. Ook ik heb me zo opgesteld, misschien veel te hoor. Te omdat ik er zelf wel eens niet goed van werd. Dit als ik deo-tjes, smeerseltjes na keek op alcohol. Ik had voordat ik aan de refu veel gelezen op internet. En daardoor allemaal nieuwe producten gekocht. Nu moet ik erom lachen, toen ik startte met de Refu vroeg ik de arts er ook nog naar. Hij zei 'Meis, als je geen deo, douche schuim, make-up, oid met alcohol meer kan gebruiken omdat je Refu slikt dan wil toch geen een verslaafde meer aan de Antabus of Refu?' Hij had een punt! Mondwater heb ik met alcohol heb ik niet meer gebruikt, en dan de gerechten waar alcohol in bereid was. Maar wellicht had dat best gekund, ik ben wat dat betreft een wel heel voorzichtig type :face-icon-small-shocked: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lotus, dat heb je een punt ' een voorzichtig type! Dat ben ik dus ook.

Totdat ik me realiseerde dat ik met alcohol helemaal niet voorzichtig ben (geweest).

Als of het dan bijzaak is, het boeide me niet.  :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...