Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Goed gedaan Blondie :)

 

Sugar misschien kun je dat beter doen als je je wat zekerder voelt. Dadelijk als de therapie aanslaat en je iemand achter je hebt staan, voel je je vaak krachtiger. Er gebeurd nu zoveel in je leven, daar heb je je handen aan vol.

Het gaat goed komen hoor daar ben ik van overtuigt. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Bolletje,

Helaas wel...

1 keer, Op 5 oktober 2011...

Ik heb mij toen nog nooit zo beroerd gevoeld, ben zelfs nog in paniek naar de SEH van het ziekenhuis gebracht door mijn vader die door mijn kinderen was geroepen omdat ik shakend,trillend,hallucinerend en met hartkloppingen op de bank thuis lag te flippen...

En dat na slechts 1 glas bier bij het cafeetje om de hoek...

Dacht echt dat ik doodging!

Sindsdien onder begeleiding van mijn ouders, mijn sponsor bij de AA en mijn psychiater toch weer de refusal gaan innemen...

Vandaar dat de refusal ook zo goed werkt voor mij...

Doodsbenauwd mij ooit weer zo beroerd te voelen als toendertijd, dat wil ik nooit en te nimmer meer meemaken...

En zeker wil ik absoluut niet dat mijn kinderen mij ooit nog eens zo gaan aantreffen, meer dood dan levend...

:-@

Gelukkig en mede door deze ervaring heb ik daarna nooit meer een druppel alcohol aangeraakt en wil dit graag zo houden...

Mijn refusal is daarin voor mij mijn reddingsboei in moeilijke tijden...

:-)

bewerkt door blondie6173
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag lid geworden van dit forum. Ik slik nu 4 maanden refusal nu 3 keer in de week onder toezicht omdat ik merkte dat ik smoezen begon te verzinnen om het niet te nemen. Wat een rust geeft het! Dus vandaag heb ik ' m geslikt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Arja, fijn dat je komt schrijven! Beetje ondersteuning is wel zo fijn.

Blondie, ik ben ook EEN keer in de fout gegaan bij de refusal.

Na 7 maanden droogstand n.b. 

En dit wil ik ook NOOIT meer meemaken.

Mijn verslavingscoach zei dat sommige mensen het schijnbaar een keer moeten meemaken

om te weten dat het echt vreselijk is

Ik dacht ECHT dat ik dood ging, vreselijk.

En ik was daarvoor ook aan het rommelen, minderen, zal ik stoppen ....

Als ik daar nu weer mee rommelen moet ik naar mijn coach en het daar bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Refusal zit er weer in...

Arja, welkom... Goed bezig!

Ook ik heb momenteel hulptroepen ingeschakeld zoals familie, AA en dit forum maar dan als stok achter de.deur om juist nu in een wiebelende periode niet te gaan sjoemelen met de inname van mijn refusal...

Refusal werkt bij mij,maar dan moet ik wel innemen!

An, blijft opletten, alcoholisme blijft een chronische ziekte.

Maar zolang ik dat eerste glas niet neem is er goed mee te leven... En leven wil ik!

bewerkt door blondie6173
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Refulsal geslikt!! Veilig idee want ik heb vanmiddag een feestje waar de drank rijkelijk vloeit.

Dankzij de verhalen van Blondie en An neem ik zelfs geen kersenbonbonnetje meer

Ik ben alleenstaande moeder en ik wilde mijn kinderen niet opzadelen met de last om hun moeder te moeten controleren , vandaar professionele controle... Dat is wel even slikken (letterlijk) bij de methadonpost maar noodzakelijk anders ga ik smokkelen dat weet ik zeker.

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie dat is een rotervaring  maar opzicht wel erg goed. Nu weet je wat voor 'n ellende Refu. geeft als je slikt en dan toch gaat drinken, en dat helpt je om het niet meer te doen.

 

Arja, dat smoezenboek kennen we allemaal, we hoefden het maar open te trekken en hadden er weer een om te gaan drinken.

Hartstikke goed dat je jezelf beschermt voor vanmiddag, en ook denkt aan je kinderen, want die worden daar anders mee opgezadeld, en hun argwaan en wantrouwen groeit bij iedere ervaring die ze krijgen als je gaat drinken. Wantrouwen tegen ouders is denk ik een van de ergste dingen die een kind kan overkomen, want eigenlijk moeten ze zich veilig voelen bij je. Als dat niet kan, wordt een kind aan z'n lot overgelaten, en dat blijft z'n hele leven bij hem of haar knagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik slik 2 x per week een kwart tabletje Arja, dat is voor mij voldoende. Dit weet ik uit ervaring omdat ik namelijk wel heel vaak gedronken heb met Refusal op. Dat is ook de rede waarom ik consequent blijf slikken en hoop dat ik die ervaring nooit meer mee maak.

Bovendien, als ik meer slik krijg ik een vreselijk vieze ijzersmaak in mijn mond die bij mij niet over gaat.

Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn maar  hoogstwaarschijnlijk zullen ze, zeker in het begin, nog wat wantrouwen hebben maar als ze weer van jou op aan kunnen zal je ook merken dat de kinderen erg gelukkig worden. Ik hoop echt voor je dat je sterk blijft en krijg je het moeilijk, en heb je het gevoel dat dat drankduiveltje weer gaat zitten loeren, kom dan naar het forum. Vaak kunnen we helpen.

Zorg dat je een volle maag blijft houden, zeker als je trek krijgt, want dat neemt de trek af. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Bolletje dat ik gisteren niet meer gereageerd heb. Ik was op een feestje. Zat ik daar opeens zomaar met een glas rose in mijn hand. Ik schrok me rot. Gelukkig geen slok genomen! Zo zie je maar het is gewoonte. Ze vragen niet eens wat je wil drinken maar douwen het gewoon in je hand.

Het was me al opgevallen dat Bolletje hier niet iedere dag meld refusal genomen te hebben vandaar mijn vraag, maar 2 x in de week een kwartje. Fijn dat je weet dat dat voldoende is. Daar moet ik mijn weg nog in vinden. Durf er nog niet echt mee te experimenteren Hoe minder troep in je lijf hoe beter.

Ik heb mijn lijf al genoeg geteisterd denk ik :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik slik nu inmiddels bijna 3 jaar elke dag 1 tablet...

Geeft mij de rust en de zekerheid dat ik niet kan drinken...

Beter dit gif dan drank...

Geen idee of ik het ooit zonder kan, juist in de wiebelende periodes ben ik blij dat ik nog steeds kan terugvallen op die stok achter de deur.

Wie weet na behandeling voor trauma ga ik het aandurven, voor nu is het goed zoals het nu is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik slik verder niks tegen de trek.

Ik heb wel een behandeling gevolgd bij tactus, 12 stappenprogramma.

Dat en daarnaast regelmatig naar de AA, werken aan mijn stappen samen met mijn sponsor bij de AA houdt mij alert...

En dit forum...

Bij wiebelen lees ik hier terug waar ik vandaan kwam...

Ik heb tijdens het volgen van mijn behandeling een soort dagboek bijgehouden hier en dat teruglezen is voor mij vaak al voldoende om niet terug te vallen plus mijn refusal natuurlijk... ;-)

En trek... Dat is in het ergste geval uitzitten en bezig blijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...