An Geplaatst 16 november 2013 Rapport Share Geplaatst 16 november 2013 Bolletje het ging super! Ik had gisteravond een feestje thuis en had wijn en bier. Echt zonder zucht en veel plezier de avond door gekomen. De wijn was op. Een open fles had ik zeker weg geschud. Bier staat er nog,maar dat doet me niks. Mijn refusal had ik op tijd ingenomen. Weet je .... ik voel me beretrots. Vooral omdat ik gewoon niks gemist heb. Gewoon evenveel plezier en zeker geen kater. Lang leven de refusal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 november 2013 Wat fijn te lezen An. Ja zo gaat het langzaamaan toch de goeie kant op met het omgaan van de trek. Zulke ervaringen moet je veel vaker krijgen, daar word je zelfverzekerd van. Tof hoor meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2013 Geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 november 2013 Rapport Share Geplaatst 18 november 2013 Hier wederom gesliktĀ was wel de 1e dosis, tja dat komt door het late opstaan, tis te laat (zal het wel nodig hebben) maar toch... Het gaat goed (gĆ©Ć©n bijwerkingenĀ ) ergens ook wel logisch he, ik drink er niet bij althans geen alcohol. Ā Goed van je AN en trots mag je zijnĀ zo en nu even de tijd in de gate houden voor de 2e dosis.Als het goed is om 5.uur weer. Doeiii allemaal ! en sterkte in de strijd ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 november 2013 Rapport Share Geplaatst 18 november 2013 gĆ©Ć©n bijwerkingenĀ Ā ergens ook wel logisch he, ik drink er niet bij althans geen alcohol. Ā Ā Ā Is dat je er geen alcohol bij drinkt nou niet juist die ene grote bijwerking van Baclofen waar iedereen voor gaat??Ā Ik bedoel, Baclofen zĆ©lf maakt je het drinken niet onmogelijk. Het verslapt op de Ć©Ć©n of andere manier je spieren, je spanningen.. bijwerking: geen zucht tot drinken of coke gebruiken.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 november 2013 Rapport Share Geplaatst 19 november 2013 (bewerkt) 19 november 2013 bewerkt door bb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 november 2013 Rapport Share Geplaatst 19 november 2013 zo tijd voor de 2e ronde, hap ... slik en het beruchte glaasje water toe Ā Ze zitten er weer in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 november 2013 Hier ook weer geslikt Hap slik en een slok koffie en weg is ie weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 november 2013 Rapport Share Geplaatst 21 november 2013 Hier weer de 2e dosis, weer lang geslapen en al 2 weken een zoete smaak in m'n mond, wel tandjes gepoetstĀ Ć©n ik drink niet, ook geen wijn dus waar komt die zoete smaak vandaanĀ Eerst maar innemen hap ... slik en hetberuchte watertjeĀ Ā toe, zo die zitten er weer in. Gisteren vergetenĀ Ā in te nemen, gelukkig niets van gemerktĀ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 november 2013 Rapport Share Geplaatst 21 november 2013 We gaan op voor de 3e ronde/dosis hap ... slik Ā en een glas water toeĀ lekker beter als met koffie Bol ! Ik ben blij dat ik hier mag posten, met dank aan bolletjeĀ Ā Gaat lekker zo he Bollie, maar er zijn er toch meer buiten AN en Hanneke, zien we trouwens ook niet meerĀ Ā als dat maar goed gaat ? maar buiten dat.... er zitten erĀ veel meer toch aan de Refusal ? Waar blijven die dan ? Nouja ik heb het naar mijn zin hier,want hier zitten geen verraders en op het Baclofendraadje wel. Ik haat dat, dat is het ergste wat je kan doen, dat doe je niet eens bij je vijand.. bah ! Soms wordt het mij teveel en denk dan soms, ik stop ermee met schrijven. Maarja het kriebelt te veel. Ik ben blij met deze draad met nogmaals dank aan Bolletje Ā vriendelijke groet bbĀ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 november 2013 Rapport Share Geplaatst 24 november 2013 We zijn weer toe aan de 3e ronde. Hap slik en weg en het geruchte waterje toeĀ ,Ā Ā jaja lach maar, maar ik blijf het bij water houden, gewoon lekker !Ā Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 november 2013 Rapport Share Geplaatst 24 november 2013 Ć©n iedereen het weekend droog gehouden, ik wel heerlijk !! Ā Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst 25 november 2013 bb, ja ik ben ook nog in de race. De refusal is nog steeds mijn dikke vriend. Ik zit nu al een tijdje op een kwart.Ā Laatst ging ik uit eten en ik heb advies nodig. Ik ging dus uit eten en we kregen met z'n allen EEN grote schaal vlees op tafel. En de saus vertrouwde ik niet. Was bang dat er alcohol in zat. Dat ik niet hoef te drinken is prima, maar dat je niet normaal kan eten bevalt me niet. Ik heb er uiteindelijk Een stukje uitgehaald, maar het eet niet lekker. En dan het toetje. Ook alweer EEN grote schaal met van alles. Hoe doen jullie dat? Ā Het was voor mij een nare ervaring en roept spanningen op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst 25 november 2013 An, Ā Als je eenmaal voor jezelf hebt toegegeven een probleem met alcohol te hebben, is het zaak dat je voor jezelf blijft kiezen. Ook in gezelschap. Laat anderen weten dat je dit probleem hebt. Dat hoeft helemaal niet dramatisch met allerlei verhalen van dronkenschap en ellende, gewoon simpelweg zeggen dat jij absoluut gĆ©Ć©n alcohol wilt, ook niet in sauzen e.d. Stel dat je een notenallergie hebt, dan willen je tafelgenoten en jijzelf uitereaardĀ toch ook niet hebben dat jij met spoed afgevoerd moet worden omdat je een allergische reaktie hebt doordat er ergens sporen van noten in aanwezig waren.. In jouw geval ben je allergisch voor alcoholsporen, helemaal als je ook refusal slikt. Je kunt daar behoorlijk ziek van worden. Ā Als je doordrongen bent van het feit dat alcohol voor jou funest is, dan komt er bij van alles en nog wat automatisch een gezond wantrouwen om de hoek kijken bij alles wat je eet of gaat eten. Van tevoren vragen of in een bepaald gerecht alcohol verwerkt is, is niet gek, is niet brutaal, is niet onbeschoft. Je kunt dan vragen om een aparte portie waar gĆ©Ć©n alcohol in is verwerkt. Geen genoegen nemen met: "och, hier zit zo weinig in, daar merk je niks van".. Een ander kan voor jou niet bepalen of je er wel of niet wat van merkt. Uit jouw bovenstaande verhaal lees ik dat je twijfelt.. en twijfel is ook een vorm van "er last van hebben".. zou het wel of zou het niet.. Je merkt dat alcohol sowieso een probleem voor je is, anders zou je niet twijfelen. Ā Die spanningen heb je zelf opgeroepen door niet voor jezelf te kiezen maar door je onzichtbaar te willen opstellen in de groep. Wees duidelijk naar jezelf, An, en om duidelijk naar jezelf te kunnen zijn moet je je niet afvragen wat anderen daarvan zouden vinden. Wees ook duidelijk naar je omgeving. De ziekte verslaving is niet iets om je voor te schamen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 november 2013 Natuurlijk ben je hier van harte welkom BB. Ikzelf ben van mening dat, zolang je een ander niet veroordeeld op zijn schrijven en probeer zoveel mogelijk te accepteren, het een stuk makkelijker leven is. Ā Ja en verder lees ik bijna nooit op het baclofen draadje. Vergeet dat gewoon. Zeker nu met het nieuwe forum. Ā An ik eet gewoon dingen die met alcohol zijn klaar gemaakt, ja en dan heb ik het niet over vruchten die drijven in de vruchtenwijn hoor maar als ik eters op bezoek krijg wil ik iets lekkers klaar zetten voor hun en als dat toevallig Boeuf Bourguignon of Coq au vin is dan maak ik dat incl. wijn. Ik proef er zelf helemaal niets van, en bij mij ging het er niet om dat ik drank lekker vind maar om die roes. Nou dat krijg ik niet van eten wat gemaakt is met wijn. Daarvan is de meeste alc. eruit. Tja als een toetje gemaakt is van veel alc. en dat toetje is helemaal niet verwarmt heb je kans dat je er iets van gaat merken en dat zou voor mijzelf toch wel gevaarlijk zijn (denk ik). Ā Verder heb ik hem hier weer geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst 25 november 2013 Maar Bolletje toch.. nou snap ik er echt helemaal niks meer van, van die refusal.. Ā Ik dacht dat dat voor jou (en vele anderen die refusal slikken) een stok achter de deur was om niet te drinken als je het moeilijk hebt. Van alcoholgebruik in combinatie met refusal word je toch goed ziek? Ik ken zelfs verhalen over ziek worden na het gebruik van alc. houdend mondwater of deodorant als men refusal had geslikt.. Maar als ik jou nu zo lees, dan is dat dus eigenlijk een wassen neus. Neem je nu zo weinig refusal dat je er eventueel toch (een beetje)Ā alcohol bij kan gebruiken zonder er echt ernstig last van te hebben..? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 november 2013 (bewerkt) Nee Koh. Ik heb ook geschreven dat als ik kook ik b.v. wijn gebruik. Als dat uren heeft geprutteld proef ik helemaal geen alc. meer hoor. Maar ik zal b.v. nooit geen Irish Coffie nemen, daar zit de alc. nog teveel in. Mijn mond spoelen met alc. houdende mondwater, ook daar krijg ik geen last van. Ik krijg er ook helemaal geen reactie op. Misschien neem ik te weinig refusal ( een halve per week) dat weet ik niet maar ik doe het er al bijna 4 jaar goed op. Ik pleit niet voor refu en alc. begrijp me goed maar ik schrijf alleen dat ikzelf geen moeite heb met het gebruik van alc. en koken. En Koh. koken met alc. is voor mij heel iets anders dan drinken. 25 november 2013 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst 25 november 2013 Bolletje, ik wil ook helemaal niet zeggen dat je iets fout doet. Ik kijk alleen anders naar alcohol, denk ik. Of ik nou alcohol drink of er mee kook, voor mij betekent herstel dat ik me verre houd van alcohol in welke vorm dan ook. Of het nou wel of niet 100 procentĀ verdampt is na het koken, daar zijn de meningen over verdeeld. En als ik het niet zeker weet, dan geldt voor mij: bij twijfel niet doen.. Te vaak heb ik bij twijfel gekozen voor mijn verslaafde manier van denken, dusĀ Ć©Ć©n vinger toestaan, maar dan toch geleidelijk de hele hand willen.Ā Ik neem mijn ziekte serieus en ook mijn herstel. Jij ook wel, denk ik, maar ik ben dan misschien wat banger uitgevallen.. of strenger in mijn eigen leer, dat is voor mij wat duidelijker. Ik zou er niet gerust op zijn als kleine beetjes wel toelaatbaar zijn en iets grotere hoeveelheden niet.. ik kan die grens niet meer bepalen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 november 2013 OkĆ© Koh. nu begrijp ik het beter. Ik kreeg het gevoel dat ik het toch niet goed deed, en dat ik eigenlijk niet mag koken met alc. Denkfoutje van mij. Dank je wel voor je uitleg. Ā Zo ik ga wat doen, vanmiddag schilderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst 25 november 2013 Bolletje je schreef :zeker nu op het nieuwe forum, wat bedoel jij hiermee ?hoezo ? Ā Ā Eten klaargemaakt in drank ? Heerlijk ! Laatst nog mosselen gegeten ook klaargemaakt in wijn, heerlijk was Ć©cht smullen, wel 2 kilo ! ,Ā in m'n eentje helemaal op. Vrouw had iets anders. Niks geen last gehad en ging met een tevreden gevoel naar huis. Ā Kom eigenlijk alleen melden dat ik weer geslikt heb, de eerste dosis. verder niets te melden, hier alles goed Ć©n tevreden, was een goed Ć©n "drankloos" weekendĀ . Ā Doeiii !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst 25 november 2013 Ja dit is nogal verwarrend. Ik herken me meer in hetgeen Kohtje schrijft. Mondwater is voor mij al een trigger om drank te willen. (ik zou er zomaar een slok van nemen). De smaak en de geur van drank in eten verwarren me en ik moet er ver vandaan blijven. En dan denk ik eigenlijk nog niet eens aan de reactie die de refusal geeft. Ik kies voor de NUL alcohol, ook geen uitgekookte. Ā En dan zo'n diner. Ik wist niet dat we een gezamenlijke schaal kregen en het stond er al. Dan had ik alsnog kunnen vragen of er drank in zit. Dan had ik om ander eten moeten vragen. Punt is = ik wil niet opvallen. Wellicht ook het grootste punt bij uitgaan. Denken dat ik opval wanneer ik niet drink. Ik wil niet opvallen maar verdwijnen tijdens deze bijeenkomsten. Ā En ik ben zowiezo iemand die eerder zal bemiddelen dan op mijn strepen te willen staan. Ā Zo bemerk ik weer en weer en weer dat stoppen met drinken veel verder gaat dan een glas drank te laten staan. Maar ik vind het niet erg om hieraan te werken. Het niet drinken bevalt me goed. Ook nu ik veel stress heb. En moet zoeken naar een andere manier van ontspannen. Raar maar waar, dat lukt prima. Drank ontspant immers niet eens. Je krijgt er stress van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 november 2013 Rapport Share Geplaatst 26 november 2013 Ja An en daarvoor gebruik dan ook ik Baclofen, die haalt de trek weg ! Alleen als je het goed gebruikt en gemotiveerd (waar ik bij jou niet aan twijfel Ā )Ā bent. An je kan altijd nog gaan breienĀ ofzo ?Ā Maar ik kwam hier om me te melden voor de 2e dosis. Hap ... slik en het watertjeĀ Ā en weg zijn ze. Dag allemaal en een prettige dag verder, Doeiiii Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 november 2013 Rapport Share Geplaatst 26 november 2013 Haha bb, nou breien doe ik niet hoor!! Maar pilletje zit er wel weer mooi inĀ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 november 2013 Rapport Share Geplaatst 26 november 2013 Hoi An, gelukkig maar, breien geeft wel rust (als je de naalden even wegdenkt) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 november 2013 Rapport Share Geplaatst 27 november 2013 Hoi allemaal, zo de eerste dosis al gehad om 9.00 uurĀ Ā en nu tijd voor de tweede dosisĀ gaat tie weer hap ... slik en het beruchte watertje toeĀ HIJ zit er weer in ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden