Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ā 

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag mijn ervaringen -omtrent mijn alcoholverslaving- delen, .. Ik ben een 42-jarige vrouw, die afgelopen maart Ć©Ć©n maand in de kliniek (medium care)Ā heeft gezeten vanwege mijn alcohol verslaving en sindsdien ga ik dan ook nuchter door het leven en ik geef toe: dat is ontzettend wennen... Alsof je gereset wordt, of zo..

Ā 

Momenteel zit ik in het traject voor deeltijd therapie, want veelal is een verslaving niet op zich, maar ligt er een laag onder. Die wordt de komende tijd dus goed onder handen genomen. Ook slik ik sindsĀ anderhalve week Refusal. Deze neem ik netjes twee keer per weekĀ op het kantoor van de verslavingszorg. Dit doen zeĀ voor een extra stok achter de deur, zodat ik Ć¼berhaupt niet in de verleiding kom om ze niet te slikken. Gelukkig ervaar ik tot nog toe geen bijwerkingen van de Refusal. Nou ja, alleen een vieze smaak in mijn mond :-)

Ā 

Gisteren had ik het overigens wel eventjes moeilijk, toen ik met een goede vriend door de stad liep tijdens Koningsdag. Iedereen dronk, overal alcohollucht. Ik hield het niet meer uit en heb toen eenĀ alcohol vrij biertjeĀ besteld met 0,0 % alcohol (geen malt met 0,1%). God, wat was dit een opluchting!. Ja,I know, het refereert naar het oude gedrag, maar ik merkte dat de druk (van de gedachten datĀ ik niet meer kan drinken)Ā  erg toenam. Ik heb het netjes bij dat eneĀ alcohol vrije biertjeĀ gehouden. Dat dan wel weer.Ā  Hoe hebben jullie Koningsdag beleefd? Met al die alcohol..?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Hartendiefje!

Wat goed dat je jezelf aanpakt en van de drank af wilt. Refusal is daarbij een hele goede ondersteuning. Persoonlijk ben ik niet naar de festiviteiten geweest maar ken het gevoel wel dat je denkt dat je de enige bent die niet drinkt, hoewel dat niet zo is! Na anderhalf jaar refusal drink ik iedere dag nog wel een AVbiertje maar dat associeer ik niet meer met alcohol en drink die ook met mate. Toen ik net gestopt was met alcohol dronk ik er wel 6 per dag en dat was eigenlijk gewoon droogdrinkenĀ  maar dat is vanzelf minder geworden. Als je maar niet blijft drinken wordt de behoefte echt wel minder, ook op feestjes taal ik er niet meer naar hoewel ik niet vaak meer naar dat soort evenementen ga, niet om de alcohol te vermijden maar wel de alcoholdrinkers. Alcoholvrij bier heeft mij de eerste periode door geholpen maar bij anderen schijnt het te triggeren om echt te gaan drinken. Dat kun je dus het beste zelf uitzoeken. Met refusal kun je dat niet en dat is een voordeel. In het begin was het makkelijk om de refu in de morgen in te nemen uit blijdschap dat ik weer niet gedronken had. Zelf heb ik besloten om desnoods levenslang door te blijven slikken omdat ik weet dat het gegarandeerd weer mis gaat als ik daarmee stop. Je moet er gewoon doorheen en consequent zijn. Zo te lezen kun je de moeilijke momenten al wel doorkomen en therapie is prima om uit te zoeken wat voor spanning achter je drinkgedrag veroorzaakt. Goed bezig jij maar wel gewoon doorzetten. Je zult zien dat je reset dan goed voor je uitpakt, dat voelt na een tijdje niet meer als resetten maar als een beter en vooral gelukkiger leven waarbij je geen middel meer nodig hebt om je goed te voelen, je lost je problemen zelf op en dat geeft een enorme voldoening. Je bent nog relatief jong dus je hebt nog een tweede leven voor je. Alcoholgebruik is een glijdende schaal naar beneden en als je hier gevoelig voor bent manoeuvreer je jezelf naar de rand van de afgrond. Ik hing al aan de rotsen maar heb er dank zij de refusal nog net op tijd uit kunnen krabbelen. Dan maar geen koningsdag de eerste tijd, ik zoek het niet meer op! Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de refusal weer geslikt heb meld ik dat altijd hier, dat is een extra stok achter de deur! Reken maar dat de andere frummers dat echt wel lezen en bij je aan de bel trekken als je een tijdje afwezig bent. Ik heb hem net weer achter de kiezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wimmelt,

Ā 

Dank je wel voor je uitgebreide bijdrage. Heel herkenbaar ook... En wat goed dat je op tijd aan de bel getrokken hebt!Ā  Het leven is meer waard dan die stomme fles! :-)

Ā 

Wellicht was het niet zoĀ handig dat ik (ik ben nog maar net 2 maanden nuchter) naar de stad ging tijdens Koningsdag... Het triggerde mij wel iig. Anyway, dat weet ik in ieder geval voor de volgende keer. Uitgaan zal er voorlopig ook niet inzitten, weet ik nu...Ā  Ik zal op zoek moeten gaan naar andere dingen die mij ook kunnen verblijden. WellichtĀ  lukt dat door mijn oude hobbies weer op te pakken.

Ā 

Zo, straks bij de verslavingszorg mijn twee tabletten Refusal innemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartendiefje,

Ik zag je onderschrift en zag je avatar. Die combinatie zou wel eens doorslaggevend kunnen zijn voor succes in deze.

Ā 

Verstandelijk weet ik heel goed hoe mijn verslaving in elkaar steekt en hoe ik het eventueel 'de baas' kan worden. Maar ja, het gevoel, hĆØ..Ā Ā Helaas werken dezeĀ twee (nog) niet samen... Hopelijk komt dat in de toekomst goed :-)

Ā 

Straks weer mijn twee pillen Refusal innemen bij de verslavingszorg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...