Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Ik heb al een paar keer een slinkse blik op dit draadje geworpen. Zal ik.... zal ik niet. Toch maar even wat plaatsen. Ik ben begin oktober begonnen met refusal en tijden 2 maal per week genomen volgens voorschrift van mijn psych. In het begin was het echt een bevrijding voor me. Maar de laatste maand loop ik te hunkeren alsof ik ik weet niet wat in moet halen. Veel last van stress. Maar dit is echt niet leuk meer, dus heb ik al ettelijke keren een dosis overgeslagen met de bedoeling om dan twee weken na de laatste dosis weer eens een biertje te nemen, of een wijntje. Even maar... jaja. Maar elke keer voordat die twee weken om waren, nam ik toch weer een pil. Maar ja, waar ik nu natuurlijk tegenaan loop is dat ik een tijd verlost was van het bezig zijn met wel/niet , wanneer, hoe , wat hoeveel drinken en dan met 2 of 4 biertjes drinken de hele dag vooraf en achteraf knokken, nu mijn dag verpest wordt doordat ik me aldoor afvraag of ik toch niet maar die pil moet gaan nemen en dan het schuldgevoel vooraf krijg de angst voor de onrust en de wanhoop maar toch de herinneringen aan wat er niet goed aan was kleiner maak. Och zoveel dronk ik toch niet en ook niet elke dag. jaja. Misschien kan ik een dezer dagen de moed opbrengen om mijn online alcoholdagboekje nog eens helemaal door te lezenĀ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Blekje,

Ā 

Ik moet wel even nadenken over je verhaal. Drink je nu wel of niet? Slik je nou af en toe refusal of niet. Het lijkt wel of je niet uit eigen initiatief aan de refusal bent gegaan. Heeft je psych de beslissing genomen of jijzelf? Duidelijk is wel dat je nog steeds worstelt met wel/geen alcohol. Het heeft denk ik weinig zin om refusal te slikken als je nog geen echte beslissing hierover hebt genomen. Misschien moet je weer eens met je psych. gaan praten. En inderdaad, kijk eens terug naar de tijd dat de combinatie blekje-alcohol niet zo een goede was. Wil je daarnaar terug?

Ā 

Hier zit hij er weer in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekje, ja ik herken het helemaal. Pfff vermoeiend he? Mij helpt om dan te denken... zo lang ik daar ZO over loop te dubben neem ik de beslissing om NIET te drinken. Vandaag... en dan zien we verder. En inderdaad elke dag even melden Ā hier, zeer helpend, al lijkt het onnozel. Het werkt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf gevraagd om de refusal. Al veel langer geleden, maar ik kreeg zoveel last van bijwerkingen dat mijn psych het me niet wilde voorschrijven. Later kwam ik er weer op terug en toen heeft ze me toch de halve dosering voorgeschreven. Ik heb het twee maanden graag geslikt en was echt opgelucht. Had ook wel trek, maar dat was aldoor maar korte momenten. Nu heb ik vaak de hele dag trek en zijn de negatieve ervaringen van de alcohol te veel op de achtergrond. Ik heb nog niet weer gedronken. Zo lang ben ik nog nooit zonder drank geweest. Maar ik ben er niet eens trots op. Ik hunker alleen maar.Elke keer denk ik: mens, neem toch gewoon die pil. Want het is nu gisteren een week geleden dat ik de laatste nam. Maar tot nu toe nam ik dan uiteindelijk de refusal dan toch maar en ineens lukt dat nu niet meer. Ik wil eigenlijk gewoon drinken, maar zie er ook weer tegenop. Maar wat ik eigenlijk wil is die spanning uit mijn lijf hebben. En dat lukt niet. Die is er bijna continu, dus ook de trek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blekje,

Ā 

Ontzettend vervelend voor je op deze manier. Hoe het precies voor jou allemaal werkt, weet ik ook niet natuurlijk.

Ā 

Je wilt de spanning uit je lijf hebben, schrijf je. Met alcohol zal dat best lukken. Het is alleen geen oplossing, want de volgende dag is alles nog hetzelfde.

Drank voegt niets toe, het pakt alleen maar dingen van je af.

Ā 

Ontspannen kan op allerlei andere manieren. Voor de een is het yoga of sauna, voor de ander is het een wandeling of een rondje hardlopen, een boek, een film, noem maar op. Ik hoop dat je iets kunt vinden.

Ā 

Sterkte Blekje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch maar besloten om op dit wel heel vroegevogeltijdstip de Refusal te nemen. Misschien helpt het een beetje tegen de spanning. Ik heb genoeg mogelijkheden om de spanning te verminderen, veel hobby's die ik actief beoefen en een hond om uit te waaien. De eerste maanden hielp dat ook goed om de trek weg te krijgen, maar de laatste maand dus niet meer. Dan was de spanning even weg en ploep, meteen zat ie er weer. Maar misschien dat het nu even weer minder is doordat ik er niet over na hoef te denken of ik nu ga drinken want het kan dus even niet meer. Ik zal hier in het vervolg melden of ik hem geslikt heb of juist niet. Ik slik twee maal per week, op maandag en donderdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekje, ik zie het als een hele lange zuchtaanval bij jou. Goed dat je het hebt genomen. Ik net ook weer.

Heel vroeg ja. Niet dat ik zucht heb of plannen....... Misschien wel juist daarom.

Geef jezelf nog even de tijd. Die spanning herken ik ook. We hebben immers geleerd om ZO met spanning om te gaan.

Neem een drankje en je spanning is minder. In die zin is het ook een psychische verslaving.

Zien hoe je de spanning minder krijgt. Een goed gesprek, eens flink uithuilen. Naar de bioscoop.

Verzin iets en doe er wat mee, want zo maakt het je gek. Goed dat je het hier komt schrijven overigens!!!!!

sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...