blondie6173 Geplaatst 13 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2015 En dr in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2015 Goeie morgen refuslikkers Ik denk dat ik ook de rest van mijn leven refu blijf slikken. Waarom stoppen? Twee keer per week een kwart is toch niet zo erg. Wil ook geen risico lopen. Misschien zou ik best wel zonder kunnen maar waarom zou ik??? Ik snap nooit waarom mensen op een gegeven moment geen refu meer willen slikken. Misschien dat iemand dat uit kan leggen? Hier weer geslikt hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 13 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2015 Hier ook weer binnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 13 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2015 Ik ook weer. Loen, wat bedoel je met een paar keer weer voor de bijl gegaan: Heb je onlangs nog gedronken dan? Ik heb vanmorgen mijn vijfde gesprek gehad bij Tactus. Echt heel constructieve gesprekken. Ik ben er super blij mee. We hebben het o.a. ook over dat controle verlies gehad en we constateerden allebei dat ik blijkbaar erg weinig vertrouwen heb in mezelf omdat ik zo bang ben die controle te verliezen. Terwijl de psycholoog opmerkte dat zoals ik daar zat heel sterk de indruk te wekken dat ik prima controle had over de dingen. Ik gaf aan dat dat op goede dagen zo is, maar het gaat natuurlijk over de dagen dat ik niet goed in m'n vel zit. Ik moet dus eigenlijk leren signaleren op een eerder moment waar het fout dreigt te gaan en dan in een vroeg stadium al actie ondernemen. Bovendien ben ik op het moment heel erg bezig met langzaam meer mindful te gaan leven. Om dat echt te integreren in mijn leven. Dat zou op zich al een verandering in impulscontrole te weeg moeten brengen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 15 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2015 Zit er weer in voor een rustig weekend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 15 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2015 Heel goed Loen! Kan gewoon niet! Rust!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 17 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2015 En de refu zit er weer in... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2015 Geslikt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 17 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2015 Ik ook weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 17 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2015 Ook weer binnen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 19 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2015 Weer slikkieslikie daan. Het hondje kijkt mij vragend aan. Baasje is al maanden droog Zo naar buiten en de poot omhoog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 20 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2015 Hapslikweg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 augustus 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2015 Geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 20 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2015 Weer slikkieslikie daan. Het hondje kijkt mij vragend aan. Baasje is al maanden droog Zo naar buiten en de poot omhoog! Hier ook weer geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 21 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2015 Zit er weer in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 21 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2015 Ik overweeg te beginnen met Refusal, en wil dit binnenkort met mijn HA bespreken. Waar ik tegenop zie is dat zijn de mogelijke bijwerkingen. Daar ben ik wel bang voor: http://www.apotheek.nl/medicijnen/disulfiram#belangrijk-om-te-weten-over-disulfiram Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 21 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2015 Ik zal teruglezen Loen. Dank voor je snelle reactie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 21 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2015 Mmm, er staat toch te veel "ruis" tussen. Als jullie gebruikers kort en bondig jullie ervaringen over bijwerkingen hier willen neerzetten, dan zeg ik alvast dankjewel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 21 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2015 In het begin bij de opstart met een hele per dag had ik wel wat last gehad van mijn darmen (maar goed dat kan ook te maken hebben met mn spastische darm) Verder had ik een wat nare metaalachtige smaak in de mond, maar dat is nu bij 2x per week een halve nagenoeg verdwenen. Verder geen rare bijwerkingen... En ach, de bijwerkingen van de drank zijn sws vele malen vervelender. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 21 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2015 Hoi Burchill, Het ondervinden van bijwerkingen is heel persoonlijk. Ik had toen ik startte met 1 tablet per dag best las veel duizelingen. Dit heeft bij mij wel twee weken geduurd. Ik ben toen ook niet achter het stuur gekropen. Verdere bijwerkingen zijn mij bespaard gebleven. Ik slik nu 1 maal per twee dagen een halve (dus ook niet zoals een (verslavingsarts) heeft voorgeschreven. Voor mij wegen die bijwerkingen ook niet op tegen de (bij)werking van ons wel bekende middel. Voor mij is het zo prettig en bijna bevrijdend om 'de rust' te hebben. Daarnaast ook het (weer) vertrouwen kunnen geven / opbouwen naar mijn gezinsleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2015 Hoi Burchill, Een aantal jaren geleden heb ik het een maand of vier gebruikt. Ik kreeg een vreemde smaak in mijn mond, wat na een aantal dagen verdween. Daarnaast kon ik met hardlopen maar de helft van mijn gebruikelijk afstand afleggen. Vreemd. Wel heb ik in die periode veel rust in mijn gehad; drinken was geen vraag meer. Ik gebruikte een halve tablet per dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 22 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2015 Goedemorgen Burchill, in het begin wat rare smaak en ietsie duizelig, beginnen met een kwart want je durft er niet doorheen te drinken, dat scenario heeft Blondie meegemaakt, inclusief hartbewaking...... Ik nam de eerste week 2 x een kwart en zit nu op 2x per week een halve......weinig dus maar voor mij stok genoeg achter de deur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 22 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2015 Dank voor jullie ervaringen. Ik ga het maandag met mijn HA bespreken. Neem dan wel die 'knoflooksmaak' in het begin wel voor lief en het zal voor mij een stevige stok achter de deur zijn. Heb een fijn weekend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 22 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2015 En dan maar hopen dat tijdens de knoflookperiode zich geen liefdesperikelen voordoen....... Maar mochten we naar de film gaan, ik zit gewoon naast je, refusalknoflook doet me niks.....en film en hapje eten en het gesprek wel Burchill reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 22 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2015 Succes Burchill! Deel je ervaringen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden