Spring naar bijdragen

baclofen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb de indruk dat sommigen "futile" (zinloos) verwarren met futiliteit? Want dat is heel iets anders.

Of kan bb mij de zin van trek uitleggen?

Ook de eerste weken is wat mij betreft trek zinloos. Je bent immers gestopt? Dus met trek kun je niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het toch niet echt zinloos. Het maakt je er attent op waar je gevoelig voor bent.

Maar las het het woord futile inderdaad een beetje anders.

Ik kan me nog een moment herinneren zo'n 2 jaar geleden, mooi weer, een groepje

buren zat zo rond 4 uur lekker te kletsen op straat en een biertje te drinken. Ik had best

zin er bij te gaan zitten, maar maakte me wijs dat dat niet kon want ik kon nu

geen bier of wijn meer drinken. Ik werd daar zeer geïrriteerd van weet ik nog. En heb een

poosje uit het raam gekeken en ben toen wat anders gaan doen.

Stom natuurlijk, ik maakt gewoon een denkfout. Ik kan daar best bij gaan zitten, met

koffie, thee, water, niks wat mij betreft en het toch proberen naar mijn zin te hebben.

Ik ben dat soort situaties weer gaan opzoeken en het was niet gelijk dat ik me op

mijn gemak voelde, maar al doende leert men, en nu vrees ik ze niet meer. Voel me

er ook niet ongemakkelijk meer bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gij hebt helemaal gelijk, miranda. Ik ben de fat lady, en jij, en bb, en wellicht koos ik dit onderschrift omdat ik ernaar wíl leven terwijl het nog altijd te hoog gegrepen is.

Wat ik had móeten zeggen, i.p.v. wat terecht verwijderd is door de moderators en afgekeurd door bb: ik vind het jammer dat er op deze draad zelden een volwassen gesprek gevoerd kan worden. En naar mijn gevoel gedraag jij je in dat hele gebeuren een beetje als de sidekick van bb die voor hem supportert en hem aanmoedigt om vooral niet te reageren op mensen die iets zeggen waar bb het niet mee eens is. Ik zie je daar een beetje staan als cheerleader met roze pompons, en dat ergert me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen dit begrijp ik niet en vraagt om uileg.

----------------------------------

Ik ben de fat lady, en jij, en bb

----------------------------------

Hoezo en waarom ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap ik ervoer alcohol en de roes als prettig en bevrijdend.

Ik kon de hele wereld dan weer aan (dacht ik).

Het dronkenschap heb ik onbewust niet zo ervaren, ik liep tenslotte de hele

dag in een roes, van s'morgens vroeg tot s'avonds laat.

en nu ?

Ja natuurlijk, ik voel me beter, kan nu ook écht alles aan en de vrienden/kennissen hebben

weer respect (:)) voor me en het belangrijkste...m'n vrouwtje vertrouwd me weer :)

én ik kan me weer overal vertonen zonder argwanende blikken of ik

wel of niet gedronken heb.

Maar buiten dit alles...ik heb weer rust...B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Dylan
Bolletje, naar aanleiding van je vorige bericht: Het feit dat je er het woordje "een" tussen schrijft, geeft aan dat je het nog steeds niet begrijpt.quote>


Dylan ik heb het al veranderd maar daar gaat het niet om. Of er nu "een" of niet "een" staat, het gaat er om dat je het jouw mening maakt.
Jammer dat je die boodschap niet begrijpt;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, dat is niet zo heel veel anders dan hoe ik het ervoer. Ik stelde alleen wat langer uit. En

ik ben blij dat je het in in ieder geval als prettig omschrijft. De dronkenschap vond ik in

de eerste jaren ook prettig. Maar dat is wel veranderd in de loop der jaren. De kunst was

om op een bepaald niveau te blijven hangen, maar was meestal kansloos. En dan vergat

ik gewoon wat er gebeurd was. Daar baalde ik dan wel van. Dat was minder.

Maar zo na een paar biertjes, dan voelde ik me super gevat, praatte makkelijk, dacht

dat ik aantrekkelijk was, had veel energie, Had goeie ideeën. En daarom dronk ik

graag. Want als ik niet dronk was dat niet zo. In mijn beleving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bb
Jen dit begrijp ik niet en vraagt om uileg.
----------------------------------
Ik ben de fat lady, en jij, en bb
----------------------------------

Hoezo en waarom ?quote>


Hi bb. In het boek van Salinger - Franny en Zooey - moeten twee kinderen elke week iets tegen hun zin doen. Ze hebben de neiging om daar de kantjes vanaf te lopen. Oudere broer Seymour zegt hun dat ze het voor "The fat lady" moeten doen. De kinderen stellen zich bij die fat lady een oude dikke vrouw voor die met kanker op de zetel ligt, en elke week dóen ze het, voor haar.
Tot ze ouder worden. Dan beginnen ze zich aan allerlei mensen te ergeren, en maken er een potje van.
En dan uiteindelijk komt dus het besef "Everybody is Seymour's fat lady".

Mijn transcriptie klinkt al te erg als een flauw moralistisch sprookje, 'k weet het. Natuurlijk komt er veel meer in voor - als hoofdthema de zelfdoding van de oudste broer - waardoor het mij om persoonlijke redenen erg aansprak.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bb, mijn onderschrift is "There isn't anybody anywhere who isn't Seymour's fat lady". Miranda sprak mij daarop aan, toen ik een nogal domme opmerking maakte aan haar adres. En daarom zei ik dus dat zowel ik, Miranda als jij de fat lady zijn. Met als bijkomende uitleg mijn ietwat mislukte transcriptie.

De hele bedoeling is/was om mijn excuses aan te bieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo..he he ik kom net terug van een huisarts met iemand die Baclofen wil gaan gebruiken.

Nou dat was een kort gesprek dus.

Wist er niets van af want tja...ze was ook geen verslavingsarts vertelde ze.

Nou ja...of dat wat uitmaakt ? :$

Zij (de ha.) wilde het eerst gaan navragen bij de Brijder van "hoe en wat", want ze wilde het

in eigen hand houden en er eerst alles van af weten.

Op zich natuurlijk niet slecht maar dat arrogante toontje van haar !!! :) écht...ik moest er

naderhand wel om lachen maar toch...

Dus ik vroeg haar hoelang dit ging duren...weken of maanden...maar nee hoor, u wordt binnen

enkele dagen gebeld ! nou ik ben benieuwd :)

Dit was het nieuws van de dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...