Gast Geplaatst 29 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2013 Klopt Evita, ik krijg de mijne ook "off-label". Bij mij staat er "voor spieren" op het doosje. Hoe is het verder met je ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2013 Nou Romualdus...jij mag je ook een potje gaan schamen hoor Eindelijk weer eens op het forum maar even landskomen...ho maar niet leuk. Hopelijk gaat alles goed met je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 29 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2013 BB, mij bekruipt bij het lezen van deze draadjes het gevoel dat jij je hebt geidentificeerd met het middel baclofen. Waarom zou je kritiek op baclofen opvatten als persoonlijke kritiek? Ik vind het fijn dat er mensen zijn die baat hebben bij dit middel. Ik lees ook nadelen. Als ik diarree als bijwerking zou hebben, zou ik me niet meer rustig voelen. En als je spaansbenauwd wordt bij het idee dat je een dag zonder zou moeten. Dan ben je wel afhankelijk van het middel lijkt me. Dat mag natuurlijk, als iemand dat liever als alternatief heeft dan te drinken. Ik vind het wel een beetje eng dat je iemand die af wil bouwen of het misschien wel eens zonder wil proberen, aanraadt om vooral door te slikken. Maar ook hier geldt natuurlijk dat ieder zijn eigen mening mag hebben. En dat het aan ieder zelf is om zijn eigen keuze hierin te maken. En zich niet per se door BB te laten leiden. Top trouwens dat je herstel voorspoedig gaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2013 pfff...gaan we weer ---------------------------------------------------------------------------------- "En als je spaansbenauwd wordt bij het idee dat je een dag zonder zou moeten. Dan ben je wel afhankelijk van het middel lijkt me." ---------------------------------------------------------------------------------- Nee ! mijn lichaam vraagt niet om Baclofen, wél om alcohol ! Baclofen neem ik puur uit zelfbescherming zodat ik een normaal leven heb. Neem ik het niet, dan krijg ik weer dat leventje wat jullie leiden...elke dag wéér dat knokken om de alcohol te weerstaan en dat wil ik niet Maar goed...dat is een keuze die je maakt. Verder geef ik alleen advies !, voortkomend uit eigen ervaring en van de ervaringen van andere Baclofen-gebruikers. Beter advies kan je niet krijgen...toch. Ga anders naar je arts of leg je vraag bij "vraag het de hulpverlener" en kijk wat die voor je kan betekenen. En als laatste...sommige beginnende Baclofengebruikers hebben wel eens een exrta duwtje in de rug nodig om door te zetten. De eertste 1 à 2 weken kunnen bijwerkingen geven, hoeft niet !, maar is vaak de aanleiding om er mee te stoppen. Komt meestal door verkeerde doseringen of het maar een beetje aanklooien. Die mensen probeer ik op het juiste spoor te zetten, that's all Dag Kate en nog een fijne "droge" dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 30 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2013 Hoi bb, Ik kan me goed voorstellen dat je liever baclofen neemt dan een dagelijkse strijd tegen craving. Fijn dat het jou helpt. Natuurlijk mag je anderen advies geven. Ik heb geen last van craving, al jaren niet. Ik zie gewoon geen enkel voordeel meer van drinken en geniet van het heldere gevoel van niet drinken. Dat is dus ook een ervaring die zich voordoet en die mogelijk is. Zo kunnen we hier ervaringen uitwisselen, daar is het forum toch voor. Jammer dat je het zo persoonlijk opvat. Ik hoop dat iedereen zijn eigen keuzes maakt en die in vrijheid overweegt. Dat is alles. Fijne paasdagen bb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2013 :$ jammer dat ik het zo persoonlijk opvat ? Daar werk je zelf aan mee zie je vorige posting ------------------------------------------- En zich niet per se door BB te laten leiden. ------------------------------------------- Dag Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 30 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2013 Over diarree... Dat was een van de redenen waarom ik mijn huisarts bezocht. Het lijkt inmiddels minder te worden, maar in het begin kwam het toch wel voor, vaak op een ongelegen tijdstip. Ik heb Loperamide in huis, maar de apotheek kon me niet vertellen of dit samen kan met Baclofen. Mijn huisarts was duidelijker: geen probleem. Volgens mij is het zonder recept verkrijgbaar, maar je moet er wel voor naar de apotheek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 31 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2013 Hoi Evita, zomaar een vraag, weet je zeker dat je die diarree van de Baclofen hebt ? Ik heb net even zitten snuffelen in de bijsluiter en daar staat dat dit "zelden" voorkomt. Ben jij nou écht zo'n pechvogel ? Hoe krijg je het voor elkaar sorry voor die smile maar ik had echt zoiets van "nee he het zal haar wéér niet overkomen". Ik wens je in ieder geval beterschap, het duurt gelukkig maar even fijne paasdagen ps. van harte gefeliciteerd met je verjaardag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 1 april 2013 Rapport Share Geplaatst 1 april 2013 Hoi bb, Mijn darmstelsel reageert wel vaker wat onstuimig. Vandaar dat ik Loperamide in huis en zelfs in m'n tasje heb. Valt dus allemaal wel mee. Ik las dat iemand anders een beetje opzag tegen Baclofen in verband met die (mogelijke) diarree. Vandaar dat ik er even iets over heb gepost. Het probleem lijkt bij mij inmiddels zelfs voorbij. Dank je wel voor je felicitatie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 1 april 2013 Rapport Share Geplaatst 1 april 2013 Originally posted by: bb...Nee ! mijn lichaam vraagt niet om Baclofen, wél om alcohol ! ...quote> Bb, zoals je het hier neerschrijft is dit wel een heel erg misleidende uitspraak die, zeker voor een argeloze lezer, voor grote verwarring zou kunnen zorgen. Het "lichaam", en dan heb ik het over het fysiek, vraagt na een fatsoenlijke detox beslist niet meer om alcohol. (En, naar ik mag aannemen, ook niet om baclofen.)Hebben we het over het overige deel van een verslaving (psyche, hersenen, geest, whatever) dan is er gedurende een veel langere tijd de vraag naar, in dit geval, alcohol.Hier vervang jij de vraag om alcohol door baclofen. Prima. Maar die vraag is er dus wel degelijk. Om het even of dit uit zelfbescherming is of niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 april 2013 Rapport Share Geplaatst 1 april 2013 Beste Dylan, argeloos lezen ? hé...we zitten hier niet op de D & D dagdraad ! :$ misleidend ? mijn hoofd zit vast aan mijn lijf en dat noem ik mijn lichaam Ik heb diverse detoxen doorlopen en fysiek kwam ik er redelijk uit. Geestelijk gezien nog steeds zo verslaafd als een deur. Tja... werd na een paar maanden naar huis gestuurd met een campralletje...pfff en met de woorden "zo redt u het wel"....dus niet ! Bij toeval kwam ik de Baclofen tegen die mij de psychische craving ontnam en wat doe je dan....je blijft het lekker slikken, geeft rust in je kop. Als ik er morgen mee stop/ afbouw vraagt mijn geest niet om baclofen maar steekt de craving z'n kop weer op oftewel de vraag om drank. Dus...wat doe je dan ? uit zelfbescherming neem je weer je pilletje Het is géén "must" het is je eigen vrije keus, wat wil ik.... maar zie het zoals "jij" het wil zien. Ik ben er gelukkig mee, ik ben bevrijdt....jij ook ? Nog een fijne droge ontspannende dag gewenst Dylan, die van mijn is dat zéker toedeledokie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 april 2013 Rapport Share Geplaatst 1 april 2013 Miranda Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 april 2013 Rapport Share Geplaatst 2 april 2013 Goeie smorgens boeren,burgers en buitenlui Het zonnetje schijnt dus maak er wat van ! Ik heb er weer zin in. Ik ga me steeds beter voelen en krijg weer kriebels om wat te ondernemen. pfff...dat gedwongen stilzitten en rusten hangt me de keel uit. Wat mij wel verbaasd is dat Romualdus niets meer van zich laat horen, dus Romualdus meldt je even, ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Voor de rest hoor ik niemand klagen en ben blij dat het met Evita ook weer goed gaat, behoudens dat je met 2 miniflesjes jenever in je tas rondloopt Heb vertrouwen in je medicijn Evita en ja ik weet het, het is moeilijk te geloven wat je nu overkomt zo zonder craving rond te lopen, wel lekker he Ga zo door vrouwtje je doet het goed Geniet van deze mooie dag mensen, deze komt nooit meer terug. toedeledokie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 2 april 2013 Rapport Share Geplaatst 2 april 2013 Hoi allen! Hier alles goed, paasdagen ook weer droog doorgekomen, ook geen enkele moeite mee gehad. Wel heerlijk gegeten! Vwb. de baclofen: die gebruik ik nog, ik stel de beslissing nog even uit, of ik wel of niet ga proberen te stoppen. Bedankt voor het meedenken allen! Fijn BB, dat je gezondheid zo goed vooruit gaat. En dan ook nog heerlijk de lente en de zomer tegemoet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 4 april 2013 Rapport Share Geplaatst 4 april 2013 haha, jullie hadden verwacht dat ik hier gelijk op zou inspringen...nee dus:) had ik trouwens wel van jullie verwacht. Nancy als je denkt het aan te kunnen zonder Baclofen moet je het doen, het stoppen dus. Je weet hoe je leven was voordat je begon met de Baclofen, je weet ook hoe het nu is "met" Baclofen ! Als je alléén stopt omdat jij er moeite mee hebt om regelmatig je pilletje te slikken dan...tja ??? Succes met je beslissing. en meer zeg ik er niet over Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 4 april 2013 Rapport Share Geplaatst 4 april 2013 Haha bb! Nee hoor, meer hoef je er ook niet over te zeggen, ik zie wel. Maar af en toe overpeins je wel eens iets, he. Voorlopig heb ik nog een voorraadje, dus ga niet over één nacht ijs. En idd, ik weet wat ik nu heb en waar ik vandaan kwam.. Hoe gaat het nu met de andere forummers? Lees jullie hier weinig meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 4 april 2013 Rapport Share Geplaatst 4 april 2013 bb en andere Baclofenisten, Jullie zullen mij niet zoveel meer zien op het forum omdat werkzaamheden mijn volledige tijd vragen. Met mij gaat het verder uitstekend, ruim 5 maanden droog dankzij 50 mg Baclofen daags. Mijn arts hier in het buitenland staat versteld en heeft mijn doseringsschema gevraagd om het te kunnen gebruiken voor andere alcoholafhankelijke. Verder kan ik nog melden dat ik door de Baclofen mijn hunkering naar eten ook is afgenomen. Hierdoor is mijn lichaamsgewicht met 25% gereduceerd en weeg nu ruim 66 kg. Heb energie terug en heb weer zin in een alcoholvrij leven. m.vr.gr. Romualdus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 4 april 2013 Rapport Share Geplaatst 4 april 2013 ooh, fantastisch Romaldus! Voel jij je ook goed? Ik gun je van harte, een fijn en lichter gevoel, als dat is wat je nastreeft. Je klinkt heel positief en dat is fantastisch! Ga goed Romu, Irunalone Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 4 april 2013 Rapport Share Geplaatst 4 april 2013 Originally posted by: mirandaBB:sun:, het is niet eens de moeite waard om hierop te reageren, wij weten beter!quote> Ik reageer bijna nooit op deze vrijwel onverbloemde lobby-draad, maar er lijkt mij weinig mis aan Dylan's post.Om het dan zo af te doen vind ik wel erg min.De bosfen prefereerder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 5 april 2013 Rapport Share Geplaatst 5 april 2013 Dat lees ik niet in z'n post, miranda. Wel in z'n onderschrift. Lijkt me 'n heel gezond mantra om tegen jezelf te zeggen als je wilt stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 5 april 2013 Rapport Share Geplaatst 5 april 2013 Originally posted by: bb[...]Baclofen neem ik puur uit zelfbescherming zodat ik een normaal leven heb.Neem ik het niet, dan krijg ik weer dat leventje wat jullie leiden...elke dag wéérdat knokken om de alcohol te weerstaan en dat wil ik niet Maar goed...dat is een keuze die je maakt.[...]quote> Nou, nou, dat valt wel mee hoor.Mijn leven is geen lijdensweg, ik heb in de afgelopen 2 jaar wel hard aan mezelfgewerkt en daar ben ik blij mee. Dat ik resultaat merk van waar ik mee bezig ben.En ik vind het boeiend ook. En soms saai, en soms is het even doorbijten. Maardat hoort er bij. En dat heeft niet per se met alcohol te maken. Als je werklooswordt is dat gewoon even balen. En dat mag ik van mezelf. Als ik daarna mijnzaken maar aanpak om de zaak weer op de rails te krijgen. Dat is voor mij waarhet om gaat. Zo kan ik mezelf recht in de ogen kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 5 april 2013 Rapport Share Geplaatst 5 april 2013 Wat dat betreft, als je maar lang genoeg niet drinkt (of rookt) en is trek futile, helemaal mee eens. Maar de eerste weken niet, dan is het allemaal zo onwennig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 april 2013 Rapport Share Geplaatst 7 april 2013 Jaap jouw leven is geen lijdensweg geworden omdat jij graag dronk. Jij bent gelukkig niet alcohol-afhankelijk, anderen helaas wel...bij ons is/was het een "must" ! Helaas wil jij dat verschil nog steeds niet zien. Wees maar blij daarom, anders zou je niet zo makkelijk schrijven "trek is futile, helemaal mee eens". Als ik jou zo lees en je zou gelijk hebben (?) dan kan het hele AdB forum en site wel opgedoekt worden, is dan ook futile ! Maar het leuke is....hier ging Dylan z'n posting niet over en daarover heb ik al geantwoord. Als hij zich gesterkt voelt door zo'n onderschrift, lekker doen, het zegt wel hoe makkelijk hij het heeft met "droog te staan" dus ook niet alcohol-afhankelijk (verslaafd) zoals jij. Ik vind het dan ook begrijpelijk/logisch dat Miranda zo reageert (duimpie omhoog voor jou Miranda) Prettige zonnige dag verder allemaal. ps. én houd het droog ! doe ik ook (een makkie). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 april 2013 Rapport Share Geplaatst 8 april 2013 grgrgr weer aangepast ??? leuk hoor...er stond niets in waardoor iemand zich beledigd zou voelen. maar goed...wie weet een woord voor iemand die te veel drinkt ? alcoholist hebben we al, iets anders graag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 8 april 2013 Rapport Share Geplaatst 8 april 2013 Een zuiplap of drankorgel. Maar dekt toch niet helemaal de lading. Mooi, ik ben dus niet verslaafd. Weer wat opgestoken. En heb hier 2 jaar mijn tijd zitten verdoen. Ik kijk daar zelf toch wat anders tegenaan. Ik dronk graag klopt, en gelukkig maar. Maar en dat heb ik al wel vaker geschreven toen ik het niet meer wilde, of beter toen ik minder wilde lukte dat niet. Dat was voor mee een teken om er wat mee te doen. Ik was wel degelijk afhankelijk geworden. Nu niet meer. Maar als ik weer ga drinken is de kans groot dat ik weer afhankelijk wordt. Natuurlijk dat weet ik niet zeker. Maar het bevalt me wel zo. Dus ik hou het ook droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten