Spring naar bijdragen

We worden verslaafd GEMAAKT door de industrieelen !


Ztiertje

Aanbevolen berichten

We worden gewoon verslaafden gemaakt door de industrieelen .

De RRRRRRRRROVERheden die er iets aan zouden moeten doen , doen weer eens helemaal niets anders dan ons afpersen !

En de industrieelen de hand boven het hoofd houden .

De hoofdbestanddelen ;

Suiker !!!! = het hoofdbestanddeel voor Alcohol = alcoholisme .

Is de hoofdoorzaak voor duizenden diabetes !! = lichamelijk leed voor duizenden = hoge ziektekosten !

Vet is vetzucht etc.

En zout , vul maar in !

Hele labaritoria's van deze multinationals draaien op volle toeren om u en mij verslaafd te maken , en te houden !

Zou dit soms ook te maken hebben met het ons totaal afhankelijk , en wil loos te maken ?

Zie ;

http://www.trosradar.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/11-11-2013/suiker-zout-en-vet/?p=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dit toch een iets te makkelijke kijk op de zaak. Met zo'n houding

kan je toch niets aanvangen?

Als je nou verstoken zou zijn van kennis dan heb je wel gelijk, maar

nu je denkt te weten wat deze middelen doen, kan je zelf de keus maken

andere middelen te gebruiken.

Ik denk dat 90, misschien wel 95% van het aanbod dat in een supermarkt ligt

compleet overbodig is en waar ik ook straal aan voorbij loop. En toch heb ik

het idee gevarieerd te eten.

Bovendien stammen alcoholhoudende dranken al van ver voor de industriële revolutie

en ook vet en suiker kende men in het oud Rome reeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het wel met Jaap eens.

We kunnen allemaal zelf denken, althans, het merendeel van ons.

En we kunnen dus allemaal zelf onze keuzes maken voor gezond of niet gezond.

Aan de ene kant klaagt de mens steen en been dat de overheid zich met van alles en nog wat bemoeit.... en aan de andere kant krijgt de overheid het dan ook nog in de schoenen geschoven dat zij dit laat gebeuren.. kortom dat zij zich ergens niet mee bemoeit...

En dan persen ze ons ook nog eens af??

Of bedoelde je 'uit'??

Of misschien wel allebei?

Beetje zwartkijker ben je wel Stiertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee we kunnen heel moeilijk om ze heen , dat is juist het punt .

 

Bekijk a.u.b. die uitzending eens in uitzending gemist .

 

Het zijn n.l. het merendeel de grote jongens als unilever etc. , hoe kom je nou daar om heen ?

 

De meesten van ons ( ik zelf ook niet echt ) weten niet eens dat ze merken van unilever ( dus die rotzooi )  kopen !

 

Kleine bedrijfjes ( fabriekjes ) worden gewoon opgekocht , failliet gemaakt door die reuzen .

 

Dus geen eerlijke kansen etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het wel met Jaap eens.

We kunnen allemaal zelf denken, althans, het merendeel van ons.

En we kunnen dus allemaal zelf onze keuzes maken voor gezond of niet gezond.

Aan de ene kant klaagt de mens steen en been dat de overheid zich met van alles en nog wat bemoeit.... en aan de andere kant krijgt de overheid het dan ook nog in de schoenen geschoven dat zij dit laat gebeuren.. kortom dat zij zich ergens niet mee bemoeit...

En dan persen ze ons ook nog eens af??

Of bedoelde je 'uit'??

Of misschien wel allebei?

Beetje zwartkijker ben je wel Stiertje.

Vind je ?

 

Ik vind dat ze zich teveel bemoeien , met waar ze niks mee te maken hebben .

 

En te weinig met waar ze zich juist wel moeten bemoeien .

 

Maar dat zal wel handje klap van de heren maffiosa onder elkaar zijn .

 

En uit afgeperst voel ik me zeker door die eikels , ik MOET meebetalen aan dingen die ik helemaal NIET wil , sterker nog verafschuw zelfs .

 

En praat me a.u.b. niet over dat " we"  die eikels democratisch kiezen , want als je dan al kiest , kies je op de vertegenwoordigers van slechts 2% van de leden van ALLE p.p. in NL !

 

Die dan notabene ouwejongens krentebrood , en handjeklap doen om maar elkaar s vriendjes te zijn , en te blijven .

 

Ja ja " the show must go on !!!"  

 

Democratie is alleen het zwitsers model , maar daar wil de "  dictatoriale zichzelf legaliserende Haagse maffia"  absoluut niets over horen hoor !

 

Dus point of geen point voor mij ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

 

Iedereen is zelf verantwoordelijk en heeft een stel hersens gekregen. wat een totale onzin om een ander te beschuldigen voor je eigen gedrag. Voedingsleer en rationeel denken wordt helaas niet aan iedereen meegegeven tijdens het opvoedingsproces. Deze mensen hebben zeker extra hulp nodig. Toch om te wijzen naar de overheid is een zwakte. Tuurlijk willen de grote jongens centjes verdienen..duh..daar is niks mis mee. Maar dat glas cola schenk je zelf in :P

 

Het zijn vaker de mensen die het zelf de controle kwijt zijn en in onwetendheid leven die zo  naar de ander (cq overheid) wijzen. Niet zo zeuren zeg..neem dan actie en ga je eigen bio sapjes maken..onder neem iets..

 

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk zijn we zelf verantwoordelijk.

Maar je lieve puberkinderen kopen bij voorkeur lekker al die zoete troep.

En unilever vindt dat helemaal geweldig, heeft niets meer met voeding te maken.

Maar ach, verbieden is ook niks, natuurlijk.

Alhoewel, de warenwet mag van mij best eisen aan voedingsmiddelen stellen.

 

De peinzende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

 

Haddock..geloof dat je vanhuis uit leerd wat goed of niet . Wij hadden thuis geen frisdrank..kreeg het af en toe bij vriendjes thuis.

 tijdens mijn puber jaren ook totaal geen behoefte aan gehad..in de rest van mijn famillie ook niet. als je bewust leert te leven. dan hou je dit wel vast. Alleen de wijn vloede rijkelijk :P

 

Er zijn zovele goede lekkere alternatieven. Als er voor voedsel of drank reclame wordt gemaakt op tv..dan moet je het niet kopen..klaar..zo zijn er vele kleine tips. Mensen zijn vaker lui..koken niet meer..alles moet snel en makkelijk..de grootse valkuil zit in de aard van het beestje..

 

toedeloe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op elk product wat men koopt staat uitgebreid wat er in zit.

Als men wat meer tijd in de supermarkt door zou brengen en etiketten leest, dan weet je wat je eet.

Op internet is genoeg info te vinden over de ingrediënten.

En zoals hierboven ook geschreven, bij opvoeden hoort ook voedingsleer en verbieden.

M.i. Worden we niet verslaafd gemaakt, maar maken we onszelf verslaafd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ztietje,

Je hebt wel een duidelijke mening, dat is prima, maar ik had het over je houding.

En die vind ik weinig constructief. Zeker na je aanvullingen.

 

Er zal vast veel waar zijn van de macht van de multinationals en ook vind dat daar

wat aan zou moeten veranderen. Ik geloof alleen niet dat het helpt om tegen

overheden en multinationals te trappen. Ja, om je frustratie kwijt te raken, misschien.

Ik ben meer van het alternatief van onderaf. Als je wil kan dat best.

 

En ik betaal ook belasting en ook heel veel dingen die de overheid doet die

hoef ik niet, maar er zijn veel mensen die de hulp van de staat hard nodig hebben.

En daar ben ik solidair mee.

 

Aan de andere kant zullen er ook mensen zijn die mijn hulp die ik van de krijg staat

onnodig vinden. Zo gaat dat als je in een land met elkaar leeft. Dat begint al als je

met zijn tweeën moet beslissen over waar je je geld aan uitgeeft. Maar als ik mijn

vriendin niets gun zal zij mij ook niets gunnen.

 

Dus, komop, je bent niet alleen op de wereld.

 

En wat betreft het zwitsers model, waarbij je waarschijnlijk doelt op de vele referenda.

Dat kennen ze ook in california en daar kampen we ze met een enorme staatsschuld,

want als je zaken gespitst voorlegt dan kiest men altijd voor het mooie, dus en

belastingverlaging in het eerste referendum en gratis onderwijs in het tweede. Zo kan

je toch geen land besturen.

 

Maar goed, je begon over dat we verslaafd worden gemaakt en dat is vast ook zo. Dat

is nou eenmaal de aard van het beestje, dat het daar gevoelig voor is. De een meer

voor alcohol, de ander sigaretten, de ander weer aan winkelen of gokken of seks. Veel mensen

hebben er last van op de een of andere manier. Helaas is dat niets bijzonders. Met of

zonder overheid, met of zonder multinationals. Aan mij (en jouw, maar dat moet je zelf weten)

om een manier te vinden er op een goede manier mee om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...