Pepsel Geplaatst 14 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2023 Ik wil alleen nog maar sociaal drinken, bij gelegenheid buiten de deur met vrienden etc. Graag kom ik hier lezen om er kracht en wijsheid uit te putten. In vele verhalen die ik hier las kon ik me herkennen. Hopelijk kom ik binnenkort ook actief mee praten, nu is dat nog iets te zwaar, er moet een knop om. Ik stop regelmatig een paar weken om mezelf te testen, en drink daarna weer vrolijk veel te veel. Als het niet in huis is, dan is het gemakkelijk, je hebt je vrijheid terug, je kan autorijden wanneer je wilt.. Fijn om hier te mogen lezen x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maarten82 Geplaatst 14 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2023 Welkom Pepsel. Fijn dat je kracht haalt uit de verhalen hier. Jouw introductie roept wel een hoop vragen op bij mij. Maar ik lees dat je voor nu nog niet toe bent aan meer toelichting bij je verhaal. Dat is je goed recht. Wanneer je wel zover bent zou ik het interessant vinden om te weten in hoeverre jij jouw eigen drinkgedrag nu als een probleem ziet. Ook vraag ik mij af waarom je zo nu en dan jezelf test door een aantal weken niet te drinken. Maak je je zorgen over je alcoholinname? Want wanneer je na die alcoholvrije weken weer teveel gaat drinken dan lijkt mij dat de test niet goed is gelukt en dat dit een duidelijk signaal is dat er iets mis is. Maar goed, dat is mijn interpretatie. Je laatste zin vind ik het meest hoopvol klinken, met name: 'je hebt je vrijheid terug'. Dat kan ik zeker beamen, en wat een geweldig gevoel is dat, toch? Groet Maarten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst 14 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2023 Die knop omzetten gaat niet vanzelf, hier lezen en schrijven kan zeker helpen. Welkom en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Strijkbout Geplaatst 14 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2023 (bewerkt) 1 uur geleden zei Lonster1: Die knop omzetten gaat niet vanzelf, hier lezen en schrijven kan zeker helpen. Welkom en succes! Juist wel... het kan alleen soms enorm veel tijd kosten. 14 maart 2023 bewerkt door Strijkbout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2023 welkom Pepsel, ik wens je de wijsheid je goed in te lezen hier minderen/sociaal drinken is niet zo maar mogelijk als je jaren echt verslaafd bent geweest. Beter is het/wordt geadviseerd eerst een hele tijd 1/2 - 1 jaar niets te drinken zodat je echt ontgift bent en drank ook dusdanig uit je psychische systeem is, zodat er een reele keus is. En dan nog heb je kans dat je, eenmaal sociaal probeert te drinken, je terugvalt of zelfs een inhaalslag maakt. Niet om je te ontmoedigen hier, maar juist om je beter voor te bereiden. prof. hulp hierbij is zeker aan te raden, afhankelijk van jouw verhaal en drankverleden uiteraard. Dus hoe eerder je hier actief mee komt schrijven des te beter. succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soberbunny3 Geplaatst 14 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2023 Hoi Pepsel, 10 uur geleden zei Pepsel: Ik stop regelmatig een paar weken om mezelf te testen, en drink daarna weer vrolijk veel te veel. Dat klinkt heel bekend. Het is een gevangenis de drankzucht. Succes en hopelijk blijf je terugkomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden