Spring naar bijdragen

Nieuw hier.


Pepsel

Aanbevolen berichten

Ik wil alleen nog maar sociaal drinken, bij gelegenheid  buiten de  deur met vrienden etc.
Graag  kom ik  hier  lezen om er kracht en  wijsheid  uit  te  putten. In vele verhalen die  ik hier  las kon ik me  herkennen.
Hopelijk kom ik binnenkort ook actief mee praten, nu is dat nog iets  te zwaar, er moet een knop om.
Ik stop regelmatig een paar weken om  mezelf  te  testen, en drink daarna weer vrolijk veel te veel.
Als  het niet in huis  is, dan is  het  gemakkelijk, je hebt je  vrijheid  terug, je  kan autorijden wanneer  je  wilt..

Fijn om hier  te  mogen lezen x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Pepsel. Fijn dat je kracht haalt uit de verhalen hier. Jouw introductie roept wel een hoop vragen op bij mij. Maar ik lees dat je voor nu nog niet toe bent aan meer toelichting bij je verhaal.

Dat is je goed recht. Wanneer je wel zover bent zou ik het interessant vinden om te weten in hoeverre jij jouw eigen drinkgedrag nu als een probleem ziet. Ook vraag ik mij af waarom je zo nu en dan jezelf test door een aantal weken niet te drinken. Maak je je zorgen over je alcoholinname? Want wanneer je na die alcoholvrije weken weer teveel gaat drinken dan lijkt mij dat de test niet goed is gelukt en dat dit een duidelijk signaal is dat er iets mis is. Maar goed, dat is mijn interpretatie.

Je laatste zin vind ik het meest hoopvol klinken, met name: 'je hebt je vrijheid terug'. Dat kan ik zeker beamen, en wat een geweldig gevoel is dat, toch? 

Groet Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Pepsel, ik wens je de wijsheid je goed in te lezen hier
minderen/sociaal drinken is niet zo maar mogelijk als je jaren
echt verslaafd bent geweest. Beter is het/wordt geadviseerd 
eerst een hele tijd 1/2 - 1 jaar niets te drinken zodat je echt ontgift bent
en drank ook dusdanig uit je psychische systeem is, zodat er een reele keus is.
En dan nog heb je kans dat je, eenmaal sociaal probeert te drinken, je terugvalt
of zelfs een inhaalslag maakt. Niet om je te ontmoedigen hier, maar juist om je
beter voor te bereiden. prof. hulp hierbij is zeker aan te raden, afhankelijk
van jouw verhaal en drankverleden uiteraard. Dus hoe eerder je hier actief mee komt
schrijven des te beter. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Pepsel en welkom op dit forum.

Ik haal even je eerste zin erbij :

Ik wil alleen nog maar sociaal drinken, bij gelegenheid  buiten de  deur met vrienden . etc

Dit had ik kunnen schrijven... en dat "etc" vulde ik dan verder in : als ik bezoek krijg, bij verjaardagen, bij een gezamenlijke lunch, als ik word uitgenodigd voor een etentje, op mooie dagen, als ik me goed voel, maar ook als ik me * voel, want dat heb ik dan ook verdiend, alleen in het weekend en nooit op doordeweekse dagen, tenzij......en zo kan ik nog wel wat argumenten om te drinken noemen.....

De deur staat dus op een kier en dat is bij verslavingsgevoeligheid nooit echt een aanrader ! Weet ik dus uit ervaring !

Ook ik stopte regelmatig een weekje, misschien 2 weekjes om te kijken of ik wel echt verslaafd was ( natuurlijk lukte dat en mocht ik daarna wel weer wat inschenken, want ik kon toch makkelijk zonder....) En voordat je het weet ben je weer een paar maanden verder, maar drink je nog steeds regelmatig toch te veel ! Mijn advies als "ervaringsdeskundige ": stop voorlopig maar eens helemaal, kijk en voel wat dat met je doet en kijk over een paar maanden dan nog eens of je wel echt nog wil drinken ! Wat is  eigenlijk de toegevoegde waarde ervan......Maak een afspraak met jezelf : ik stop nu en ga dit over een paar maanden evalueren.

Bij mij voelt deze afspraak nu goed en wat de toekomst brengt: geen idee ! Maar dat zie ik wel over een paar maanden. Maar als ik kijk naar de positieve waarde van het niet-drinken, wat het me tot nu toe al heeft gebracht, dan zou ik wel gek zijn om weer een glas in te schenken !!

Heel veel succes !

Beatrix

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...