Spring naar bijdragen

even voorstellen


robertpaul

Aanbevolen berichten

ben man, 66. ben van sociaal drinker probleemdrinker geworden, niet voor mijn omgeving, maar vind het zelf teveel worden. 80 tot 100 glazen bier per week.

vooral in het cafe is het raak. ga daar twee of drie dagen per week naar toe.

zie er tegen op ineens te stoppen en denk nu aan 2 avonden met 10 glazen. op de andere dagen dan niet, als het lukt. wat denken jullie?

ik lees hier over sint janskruid; kan dat helpen?

overigens heeft het lezen van jullie bijdragen me al wel gesterkt in mijn voornemen om te minderen - al zal nul wel nooit lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen RP welkom. pffff da's wel heel erg veel hoor wat jij achterover slaat. het zou heel verstandig zijn om te minderen maar misschien is het verstandiger om hulp te zoeken hierbij. je kunt de online behandeling doen daar helpen ze je bij het 'minderen'. je blijft anoniem en het is gratis. je moet alleen wilskracht hebben.

succes hiermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi RP,

Je bent er vroeg bij vandaag!

Goed man, dat je hier ook terecht bent gekomen. Het lezen en meeschrijven zal allicht een steun zijn in jouw poging te minderen of te stoppen.

Je vertelt dat je een probleemdrinker bent geworden. Hoe bedoel je dat precies?

En dat je het zelf teveel vindt worden. Waarom is dat precies? Heeft het te maken met je gezondheid, of heb je rare dingen gedaan bijvoorbeeld?

In ieder geval succes en sterkte gewenst!

Acer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom RobertPaul,

wilskracht alleen is niet genoeg.

Mij gaf wilskracht juist een schijnveiligheid,

want ik zat dus geforceerd controle uit te oefenen.

En dat past helemaal niet bij me; zo wil ik niet leven.

En ik ben er gewoon te lui voor ook.

Wat mij hielp was het verlangen een goed voorbeeld te zijn

voor mijn puberende dochter die ook met drank moest/moet leren omgaan.

Maar ook dat was slechts de aanleiding. Dieper vanbinnen wilde ik weer

trots op mezelf leren zijn en oprecht genieten van de goeie dingen in mijn leven.

Die zag ik destijds al jaren niet meer, maar kwamen een voor een weer te voorschijn

toen ik stopte.

Maar ik was nooit een café-drinker. Ik denk ergens dat dat moelijker is.

Wat ik lees van mensen die in gezelfschap drinkers zijn geworden is toch dat de anderen sneller

gewend zijn dat je niet drinkt, dan jijzelf misschien.

Dat betekent dus dat gezelligheid geen smoes mag worden.

Minderen zoals jij wilt, zal een hele opgaaf worden. Eerst een maand of 3 niks

geeft kans dat het lukt. De training volgen geeft inzichten en steun, ook dat kun je proberen.

Je schrijft dat het verstandig zou zijn. Dat klopt wel. En als je je gevoel daarbij kunt

betrekken heb je een stevigere basis en grotere kans van slagen. Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook welkom van mij hier RP.

Je schrijft dat anderen je drinken geen probleem vinden, maar misschien drinken zij evenveel of meer? Als ze erkennen dat jij een probleem hebt, hebben ze het zelf ook. (Hou dat in de gaten op die momenten dat je drank aangeboden wordt.)

Ik heb de online training van Tactive gedaan en ben eerst geminderd. Na een jaar ben ik toch gestopt.

Ze vragen je o.a. een alcoholschrift bij te houden, d.w.z. echt op te schrijven wanneer je wat gedronken hebt en in welke omstandigheden, en dan horecamaten! Dat viel mij vies tegen, maar ik nam ook nog weleens een slok uit de fles als ik aan het koken was e.d.

Toen ik helemaal wilde stoppen heb ik gezegd dat ik medicijnen had waar ik niet bij mocht drinken. Dat accepteert iedereen. Het was trouwens ook zo, maar voorheen hield ik me er niet aan.

Je zult bij jezelf de knop moeten vinden en hem dan omdraaien. Maak een schema, zou ik zeggen, welke dag wel en welke niet en hoeveel per dag en dan kijken of je je eraan houdt. Het heet hier Alcohol de Baas (AdB) en dat betekent voor sommigen ook gecontroleerd drinken. Voor de dagen dat je niet wilt drinken kan je je op het dagpact zetten. Daar beloof je aan jezelf en aan elkaar die dag niet te drinken en 's avonds vertel je hoe het gegaan is. Dat heeft mij al een aantal keren door moeilijke situaties heen geholpen omdat ik 's avonds niet wilde moeten zeggen dat ik tóch gedronken had.

Veel succes en vooral doorzettingsvermogen! Een gewoonte leer je niet zo snel af.

Mocht je struikelen, dan zo gauw mogelijk weer opstaan en met nieuwe moed verder gaan.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Robert Paul,

Ook van mijn welkom op ADB!

Ik weet niet wat je van St. Janskruid verwacht?

Het is volgens mij geen wondermiddel om te stoppen met drinken.

Het wondermiddel om te stoppen met drinken ben jezelf.

Je moet jezelf ook afvragen waarom je zoveel drinkt en waarom je wilt stoppen.

Minderen is voor de meeste mensen niet te doen.

Minderen is een soort van ontkenning, dat je een probleem hebt met alcohol.

Dat weet ik inmiddels uit eigen ervaring.

En ik denk dat je dat zelf ook moet gaan ervaren.

Ik hoop dat je je ervaringen met ons wilt delen.

Dan kunnen wij er allemaal weer iets van leren.

Sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel dank voor jullie openhartige antwoorden. Ik drink al heel lang en het gekke is dat het voor mijn maatschappelijk functioneren nooit een bezwaar is geweest. Voor anderen ben ik een gezelligheidsdrinker; ben ook nooit lastig of zo. Nooit een dag verzuimd ook. Wel een trage starter van de dag, maar dat kan ik kennelijk goed vebergen. Ik wil deze week beginnen met minderen. Regelmatig twee of drie dagen niets moet kunnen; ben nu aan het eind van de tweede dag. Ik hou jullie op de hoogte. Niet elke dag, maar als er een vordering te melden valt. Ik moet het toch zelf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi allemaal,

Lees veel van jullie berichten, daar heb ik veel aan. Heb mezelf op een rantsoen gezet van twee dagen per week wel drinken (alleen bier) en de rest van de week niets. Moet zeggen: dat valt goed te doen. Ga nu probereb de twee dagen dat ik wel drink, minder te drinken.

Het helder wakker worden is een prima beloning, de toegenomen energie en het afgenomen gewicht ook.

Ben dus nog niet tevreden, maar voel me op de goede weg.

Wens jullie het beste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed RP

houd die discipline vast

en het wordt nog eens wat met je:D

nee serieus hoor, op wilskracht kom je een heel eind

en als je merkt dat je gaat sjoemelen

dan moet je de touwtjes strakker aantrekken.

Uiteindelijk, na jaren, bleek stoppen voor mij op alle fronten

beter te zijn.

Jij loopt jouw pad. succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...