Spring naar bijdragen

voorstellen


Carrol

Aanbevolen berichten

Welkom Carrol.

Als je weer trots wilt worden kiep je de rest weg en koopt niets meer. Je faalt pas als je jezelf opgeeft. Velen zijn onderweg gestruikeld, niet leuk, maar zolang je opkrabbelt is dat ruime jaar niet weg. Je kunt het, dat heb je al bewezen, dus je gevoel van mislukking kan geen smoes meer zijn om door te drinken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Carol, ik was ook bijna 1,5 jaar alcoholvrij. Stommelings de laatste 2 maanden terug gedronken. Ook afgelopen vakantie. Ik beschouw het echter niet als een mislukking, integendeel! Ik weet nu terug en nog beter waarom ik het niet (meer) wil. Ik voel nog meer hoe de ‘voordelen’ niet opwegen tegen de nadelen. Deze tussenstop heeft me dus nog meer gemotiveerd om mijn alcoholvrije leven verder te zetten. Ik ben niet van de trap gevallen maar 1 a 2 treden afgezakt om nog hoger te klimmen. Reculer pour mieux sauter!
Kan jij het ook positief bekijken? Een negatieve kijk zet je op een neerwaartse spiraal en net daar wil je vanaf, nee? 
Keep the faith!

bewerkt door Musashi
Omgekeerd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi, dank voor de reacties. 

allemaal reuze leuk maar ik heb momenteel het gevoel dat het gewoon "over" is met het knokken. ben er zo moe van. misschien moet ik me er maar gewoon bij neerleggen dat ik nu eenmaal een verslavende persoonlijkheid heb; ik heb het met drank, maar ook met cocaïne, eten....

was afgelopen jaar heel gedisciplineerd bezig (rust orde regelmaat) maar ik kan het gewoon niet meer opbrengen lijkt het wel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carrol  ook ik ben dat onmatige niet kwijt. Maar ik kzn het nuchter wel beter handelen. Soms mag ik het wel, maar dan gezonder. Met sporten, sauna, snack - eten, gezonder maar veel. En ik voel me nooit meer mislukken, ik hoef niet perfect te zijn. Die moeheid verdwijnt als jij je bezig gaat houden met dingen die je voeden i.p.v. leegtrekken. Je komt hier niet voor niets schrijven, toch,?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt je er ook aan optrekken.

Ik was tientallen jaren afhankelijk, depressief, suicidaal, had mezelf echt opgegeven. En toch is het gelukt uiteindelijk na veel vallen en opstaan. Vanaf dat ik hier kwam en anderen hier las werd het minder eenzaam, sommigen redden het anderen (nog) niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...