Carrol Geplaatst 23 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2022 hoi, ik ben Carrol en was sinds kort meer dan een jaar alcoholvrij. vandaag en gisteren toch weer aan de vodka. Voel me een mislukking. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2022 Welkom Carrol. Als je weer trots wilt worden kiep je de rest weg en koopt niets meer. Je faalt pas als je jezelf opgeeft. Velen zijn onderweg gestruikeld, niet leuk, maar zolang je opkrabbelt is dat ruime jaar niet weg. Je kunt het, dat heb je al bewezen, dus je gevoel van mislukking kan geen smoes meer zijn om door te drinken. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 23 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2022 Welkom Carrol!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 24 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2022 Welkom @Carrol, wat precies is er dan mislukt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 24 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2022 (bewerkt) Hoi Carol, ik was ook bijna 1,5 jaar alcoholvrij. Stommelings de laatste 2 maanden terug gedronken. Ook afgelopen vakantie. Ik beschouw het echter niet als een mislukking, integendeel! Ik weet nu terug en nog beter waarom ik het niet (meer) wil. Ik voel nog meer hoe de ‘voordelen’ niet opwegen tegen de nadelen. Deze tussenstop heeft me dus nog meer gemotiveerd om mijn alcoholvrije leven verder te zetten. Ik ben niet van de trap gevallen maar 1 a 2 treden afgezakt om nog hoger te klimmen. Reculer pour mieux sauter! Kan jij het ook positief bekijken? Een negatieve kijk zet je op een neerwaartse spiraal en net daar wil je vanaf, nee? Keep the faith! 24 juli 2022 bewerkt door Musashi Omgekeerd Soberbunny3 en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Carrol Geplaatst 24 juli 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juli 2022 hoi, dank voor de reacties. allemaal reuze leuk maar ik heb momenteel het gevoel dat het gewoon "over" is met het knokken. ben er zo moe van. misschien moet ik me er maar gewoon bij neerleggen dat ik nu eenmaal een verslavende persoonlijkheid heb; ik heb het met drank, maar ook met cocaïne, eten.... was afgelopen jaar heel gedisciplineerd bezig (rust orde regelmaat) maar ik kan het gewoon niet meer opbrengen lijkt het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2022 Carrol ook ik ben dat onmatige niet kwijt. Maar ik kzn het nuchter wel beter handelen. Soms mag ik het wel, maar dan gezonder. Met sporten, sauna, snack - eten, gezonder maar veel. En ik voel me nooit meer mislukken, ik hoef niet perfect te zijn. Die moeheid verdwijnt als jij je bezig gaat houden met dingen die je voeden i.p.v. leegtrekken. Je komt hier niet voor niets schrijven, toch,? Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berkje Geplaatst 24 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2022 Welkom Carroll, Ben ook een nieuweling hier hoop dat je hier de steun vindt die je zoekt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Carrol Geplaatst 24 juli 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juli 2022 dat hoop ik ook natuurlijk, zoals Lady Jane schreef: ik kom hier niet voor niets.. graag deel ik ook de mindere perioden en niet alleen de succesverhalen. die laatste laten me mijzelf nog meer mislukt voelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2022 Je kunt je er ook aan optrekken. Ik was tientallen jaren afhankelijk, depressief, suicidaal, had mezelf echt opgegeven. En toch is het gelukt uiteindelijk na veel vallen en opstaan. Vanaf dat ik hier kwam en anderen hier las werd het minder eenzaam, sommigen redden het anderen (nog) niet. Tine en Fonny reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 25 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2022 Goedemorgen Carrol!!hoe gaat het? Kunnen jullie misschien samen (berkje) ....deze strijd aan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 25 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2022 Door blijven pakken! Niet blijven liggen! Gaat goed komen. Ik zit weer op de rit en voel me nu al zoveel beter. Niet opgeven hoor en je bent nooit n mislukkeling, nooit. Anders zou je hier niet schrijven! Je bent n topper!! Fonny en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 25 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2022 Hoi Tine!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Colibri Geplaatst 25 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2022 Welkom hier! De herkenning en het kwijt kunnen van je verhaal helpt je hopelijk weer om op de rit te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 25 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2022 6 uur geleden zei Fonny: Hoi Tine!!! Hoi Fonny! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 25 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2022 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 25 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2022 Fijn dat je er weer bent!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berkje Geplaatst 25 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2022 Hallo Carrol, Hoe is het vandaag? Vind het juist sterk als je deelt wat goed en minder goed of slecht gaat. Zet m op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden