Spring naar bijdragen

Hoe afbouwen als ik nu al stress heb zonder afbouwen?


Aanbevolen berichten

Hallo/hoi, ik ben nieuw hier, heb nog even niet de behoefte om me voor te stellen, maar ben een man en slik al 20 jaar diazepam. De eerste tien jaar nog niet zo heel veel (10-20 mg) en de laatste 10 jaar tot wel 50-60 mg per dag (30 mg krijg ik en de rest koop ik bij via een kennis).

Nu wil ik er vanaf en ik val meteen met de deur in huis: ik heb door al die diazepam nog weinig potentie. Heb ook een flinke buik gekregen door de diazepam en momenteel ben ik vrijgezel, maar durf niet eens iemand aan te spreken, want seksueel gaat dat niet lukken.

Dat is een extra reden om af te bouwen, het probleem is dat ik al maanden stress heb. Ik ervaar vrij veel dingen als stress. Soms dingen die voor een ander normaal zijn. Hoe stop ik in g.dsnaam met die pillen, als ik al zoveel stress heb. Heb wel met een hulpverlener gesproken die zegt dat ik mogelijk minder goed bestand ben tegen stress door die pillen. Men bouwt geen normale weerstand tegen stress meer op, althans niet voldoende.

Dus mijn problemen zijn:  hoe bouw ik af terwijl ik die stress ervaar?  Ook: ik voel me vrij eenzaam en werk sinds enkele jaren niet meer. Hoe vind ik een relatie terwijl ik met deze problemen kamp (de potentieproblemen en vooral de stress). Zelfs iemand vinden voor alleen vriendschap lijkt moeilijk. Nu ben ik geen type die snel vrienden/vriendinnen maakt, maar het lijkt wel of niemand interesse heeft.

Het belangrijkste is uiteraard het stoppen met de dia's. Ik durf het die hulpverlener (niet degene die ik hierboven noem) niet te vragen, zhij (man/vrouw doet er niet zo toe) denkt dat ik trouw 30 mg slik en er tevreden mee ben, maar ik gebruik soms het dubbele.

Ik hoop op reacties! Bij deze heb ik me al deels voorgesteld. Groetjes, Ben.

PS ik ken de Ashton Manual, maar vindt het wel erg langzaam. Er staat weinig bij over hoe te beginnen als je al stress e.d. ervaart. Ik kan wel wachten tot het minder is, maar misschien blijft het wel zo..  (even bewerkt tussendoor)

bewerkt door Benzoman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat er niemand reageert. Ik heb ooit wel afgebouwd, maar heb het niet afgemaakt. Ken wel mensen die succesvol gestopt zijn, maar kan die niet meer bereiken en een ander wil er niet meer over praten (heeft het afgesloten).

Ik zie dat het over het algemeen rustig is, en dat terwijl er zoveel mensen afhankelijk zijn. Ook jammer dat het alleen over het afbouwen gaat. Mensen die momenteel niet afbouwen, voelen zich hier misschien ook niet helemaal thuis, met alle respect. Het is zomer ook, wellicht scheelt dat ook. Tijdens vakantie willen veel mensen niet afbouwen, heel begrijpelijk, of op een forum rondhangen. :-)

Nou, ik wacht het maar af dan. Groetsels, Ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi    ik zou alleen afbouwen als je er zelf achter staat .

Ik heb deels afgebouwd, maar blijf een kleine dosis gebruiken,  wss levenslang en in overleg met de psychiater. 

Dat kan ook nog,  de gulden middenweg!

Maar doe het niet op eigen houtje,  laat je coachen door je arts of psychiater. 

Succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de ene kant denk je dat je het uberhaupt niet aankan om af te bouwen door de stress en aan de andere kant vind je een goed afbouwschema van Ashton Manual ( wat hoogstwaarschijnlijk voor jou werkt ) te langzaam. Dat zijn 2 dingen die niet echt rijmen. 

 

Ik denk dat je als je echt gemotiveerd bent ieder geval kan beginnen met je dosering lager te krijgen en daar stabiel op blijven. Dus niet afbouwen en een later moment weer bijnemen en weer op een hogere dosering uitkomen. Je 1e en grote doel qua afbouwing lijk me het beste om te werken naar de dosering die de hulpverleners denken dat je neemt, de 30mg dus. Vind voor jezelf uit waar je stabiele dosering ligt en probeer vanuit daar er wat af te krijgen ( 1 of 2 mg per 1 of 2 weken ). En als je daar op de 30mg bent dan ook gewoon niet meer bijkopen.

En tegelijkertijd lijk het me verstandig om hulp te zoeken bij een psycholoog voor je andere probleem want het belemmerd behoorlijk je leven zo te horen en je lijkt er zelf niet uit te komen. Ik raad het je aan om naar je huisarts te gaan en open kaart te spelen over je hele probleem ( benzo gebruik/afbouw en je mentale problemen ). Kom zelf ook met een plan van aanpak, dat helpt al enorm en laat ook je motivatie zien. 

bewerkt door angstmetbenzos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-7-2022 om 10:53 zei angstmetbenzos:

Aan de ene kant denk je dat je het uberhaupt niet aankan om af te bouwen door de stress en aan de andere kant vind je een goed afbouwschema van Ashton Manual ( wat hoogstwaarschijnlijk voor jou werkt ) te langzaam. Dat zijn 2 dingen die niet echt rijmen. 

 

Ik denk dat je als je echt gemotiveerd bent ieder geval kan beginnen met je dosering lager te krijgen en daar stabiel op blijven. Dus niet afbouwen en een later moment weer bijnemen en weer op een hogere dosering uitkomen. Je 1e en grote doel qua afbouwing lijk me het beste om te werken naar de dosering die de hulpverleners denken dat je neemt, de 30mg dus. Vind voor jezelf uit waar je stabiele dosering ligt en probeer vanuit daar er wat af te krijgen ( 1 of 2 mg per 1 of 2 weken ). En als je daar op de 30mg bent dan ook gewoon niet meer bijkopen.

En tegelijkertijd lijk het me verstandig om hulp te zoeken bij een psycholoog voor je andere probleem want het belemmerd behoorlijk je leven zo te horen en je lijkt er zelf niet uit te komen. Ik raad het je aan om naar je huisarts te gaan en open kaart te spelen over je hele probleem ( benzo gebruik/afbouw en je mentale problemen ). Kom zelf ook met een plan van aanpak, dat helpt al enorm en laat ook je motivatie zien. 

Hoezo rijmen die twee dingen niet? 

Ook snap ik niet waarom ik een psycholoog nodig zou hebben, voor mijn 'andere problemen'. Al die problemen komen door de benzo's. Als ik al mentale problemen heb, komt dat doordat mijn geest verdoofd is (geweest) door het jarenlange gebruik van diazepam.

Aangezien ik eerder afgebouwd heb (eerst snel en bij 60% van de dosis heel langzaam), heb ik het toch niet afgemaakt. Ik zie geen meerwaarde in je reactie. Volgens mij weet ik er zelf meer van dan jij, maar ik wil je niet beledigen. De mensen hier hebben al problemen genoeg, dus ik zal de vloer niet met je aanvegen. Succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

i

17 uur geleden zei Benzoman:

Was er binnen een dag weer weg. Zal er maar niet veel over zeggen. Achterlijke lui in die FB-groep ........... (daar laat ik het bij)

Misschien wat te grof, maar zo kwam het op mij over. Raar regeltje met 'trigger' en dan een hele rits sterretjes zetten (steeds per regel een ster (Shift 8)).  Daar mocht ik geen mening over hebben blijkbaar, want dan kon ik maar beter weggaan, als het me niet bevalt. Leuke binnenkomst daar. BOVENDIEN: Ik was gewoon te vinden, ondanks dat de groep besloten was, ik wil dat absoluut niet! Gelukkig zat ik met een fictieve naam op dat moment, doe ik weleens 3 maanden voor mijn privacy.  -Tja, benzoklachten kunnen zwaar zijn, overdrijven is ook een vak. Ik zal er over ophouden, het is een andere groep.. Excuses, maar moest het even kwijt. Wie het wel naar zijn/haar zin heeft daar. Veel plezier. (hoewel degenen hier misschien niet of weinig meer komen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...