Spring naar bijdragen

Gestopt 25-06-2022 mbv zuigtabletten


Walther

Aanbevolen berichten

Ok, dit moet mijn stopdraadje worden. Vanochtend en tot nu toe niets gerookt, gisterenmiddag om plusminus 16.00 u.mijn laatste peuk gerookt. Ik dateer mijn stoppoging op vandaag, want vandaag moet mijn eerste rookvrije dag worden. So far so good; de trek valt mee en in hevige trekmomenten heb ik een zuigtabletje achter de hand. Zoethout om toch iets om handen te hebben en biologische, kalmerende pilletjes op de achtergrond om de zenuwen op te vangen mochten die door mijn lijf gaan gieren. Maar tot nu toe valt dat wel mee. Ik moet thuisblijven, want er is een klusjesman aan het schilderen bij mij. Het liefst zou ik nu een flink stuk gaan fietsen. Ademhalingsoefeningen helpen me om door de trek heen te komen.

Als het blijft gaan zoals het nu gaat, moet het mogelijk zijn om het roken definitief vaarwel te zeggen. Ook voor de grotere crises heb ik een plan B achter de hand dus dan moet het wel gaan denk ik. Ik zie weinig activiteit hier de laatste tijd, maar iedereen die gestopt is en aan het stoppen is, succes gewenst. Je kan het zeer zeker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het welgeteld anderhalve dag volgehouden. Alle pleisters en zuigtabletten ten spijt kreeg ik toch de kriebels zonder mijn geliefde sigaartje. Dat gaat lang duren voordat ik weer genoeg gemotiveerd ben om het nog een keer te proberen. Vooralsnog hecht ik teveel waarde aan mijn relaxmomentje met de peuk.

Dat is niet sterk, ik weet het. Jammer maar helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is balen @Walther

je kan altijd weer beslissen de draad opnieuw op te pakken. 
 

Ik heb ook al tallozen stop pogingen achter de rug. 
 

meerdere kuren geprobeerd,de champix kuur werkte heel goed totdat ik met de kuur stop daarna viel ik binnen de kortste keren weer terug. 
 

ook nog twee andere kuren geprobeerd omdat de champix niet leverbaar  is maar dat was helemaal geen sucses. 
 

van de een werd ik ontzettend naar

en van de ander zwaar depressief al voor dat ik überhaupt gestopt was met roken. 
 

Nicotine vervangende middelen zoals kauwgom en pleisters heb ik eigenlijk geen ervaring mee. 
 

ik ben nu (weer) 1 dag rookvrij

Gisteravond per direct besloten om cold turky te stoppen. 
 

Ik wou eerst wachten totdat de champix weer leverbaar was.  
 

maar ik denk dat cold turky voor mij de beste manier is,niet meer pappen en nathouden met allerlei hulpmiddelen. 
 

maar gewoon dwars er doorheen. 
 

 

bewerkt door Zbb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zbb:

Dat is balen @Walther

je kan altijd weer beslissen de draad opnieuw op te pakken. 
 

Ik heb ook al tallozen stop pogingen achter de rug. 
 

meerdere kuren geprobeerd,de champix kuur werkte heel goed totdat ik met de kuur stop daarna viel ik binnen de kortste keren weer terug. 
 

ook nog twee andere kuren geprobeerd omdat de champix niet leverbaar  is maar dat was helemaal geen sucses. 
 

van de een werd ik ontzettend naar

en van de ander zwaar depressief al voor dat ik überhaupt gestopt was met roken. 
 

Nicotine vervangende middelen zoals kauwgom en pleisters heb ik eigenlijk geen ervaring mee. 
 

ik ben nu (weer) 1 dag rookvrij

Gisteravond per direct besloten om cold turky te stoppen. 
 

Ik wou eerst wachten totdat de champix weer leverbaar was.  
 

maar ik denk dat cold turky voor mij de beste manier is,niet meer pappen en nathouden met allerlei hulpmiddelen. 
 

maar gewoon dwars er doorheen. 
 

 

Cold turkey lijkt mij ook de snelste en zekerste manier. Maar ook de zwaarste. Ik heb voorlopig helemaal geen zin meer in nog een stoppoging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Lonster:

 

Dat geldt niet voor jou zelf blijkbaar. <_< In mei was je al bezig met de voorbereidingen en je had begeleiding, schreef je. Is dat niets geworden? 

Ik heb pleisters gekregen van de begeleiding en zuigtabletten. De zuigtabletten verminderen mijn trek in de peuk niet en van pleisters voel ik me super gedrogeerd, een onaangenaam gevoel in mijn lichaam. Bovendien; van pleisters blijf je afhankelijk van de nicotine. Als het je lukt om te stoppen met roken mbv pleisters, krijg je nog een zure verrassing als je stopt met de pleisters. Ik geloof het sterkst in cold turkey. Dwz het is de kortste, directste maar ook de zwaarste weg.

Of ik het kan? Ja, als mijn motivatie sterk genoeg is, dan kan ik het. Maar ik word zo moe van dat eeuwige vechten tegen de trek en de hunkering, daar heb ik gewoon geen zin in. Iedereen kan het als 'ie het ECHT zat is om te roken en afhankelijk te zijn. Het is niet de vraag of je het kan, het is de vraag of je voldoende gemotiveerd bent. Maar ik denk dat er toch ook een stukje innerlijke kracht bij komt kijken.

Ik weet het @Lonster ik ben er al heel lang mee bezig. Maar ik ben ook van de benzo's aan het afkicken en dat is al moeilijk genoeg. Smoesje? Iedereen die verstand van verslaving heeft, raadt het aan om niet met teveel middelen tegelijk te stoppen, omdat het dan te zwaar wordt. Het lukt me al aardig om de benzo's een halt toe te roepen. Heb ik tenminste nog iets gepresteerd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bedoeling van die vervangende middelen is dat je eerst de gewoonte afleert en dan gaat afbouwen. Ik heb dat ook talloze malen geprobeerd, niks voor mij. En die middelen zijn ook niet prettig vaak. Maar als je goed gemotiveerd bent, maakt de methode volgens mij ook niet heel erg uit.

Ben het met je eens dat je het best niet met alles tegelijk moet stoppen. Eerst de pillen, en rustig de tijd nemen. Hardlopers zijn vaak doodlopers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...