Spring naar bijdragen

Nieuw

Donna11

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw, ik moet nog even kijken naar een aardig profiel. Misschien dat ik dingen niet goed plaats op dit forum wijs me daar ajb even op, ben nog lerende.

Ik wil graag minder wijn drinken maar het lijkt maar niet te lukken. Als ik er afspraken over maak lukt dat maar matig, er is dan wel weer een etentje waardoor ik toch meer drink dan ik wil. De afspraken ben ik dan weer vergeten. Ik wil me gewoon weer fit voelen, een leuke frisse meid/vrouw zijn en mijn werk weer goed oppakken. Nu voel ik me gauw wat labiel.

Jullie tips zijn welkom!

Donna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Donna en welkom op ons forum.

Je schrijft dat je steeds probeert om te gaan minderen en dat dat dan niet lukt. Minderen vind ik veel moeilijker dan stoppen, en heel veel mensen hier hebben die ervaring.

Wat hier dan wel eens aangeraden wordt is, probeer eerst eens een hele tijd te stoppen en kijk dan of je wilt gaan proberen of je het er bij 1-2 per avond of bij een feestje, kunt houden.

En natuurlijk voel je je labiel, en drank helpt daar nog een handje bij.

Als je nu probeert om a.d.b. te worden, en je krijgt trek, zorg dat je maag vol zit. Eet veel en drink veel thee of water. Vit. b. wordt hier ook veel aangeraden omdat dat je conditie versterkt en probeer de hele dag aan de gang te blijven.

Verder veel hier op het forum komen zeker als je trek krijgt. Er is altijd wel iemand die je er op dat moment doorheen kan helpen. En SCHREEUWEN als je niet gehoord wordt.

Nou meid heel veel succes.:present:

O en we zitten altijd bij ditjes en datjes de dagdraad. Das onze virtuele huiskamer zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Donna!

Een warm welkom voor jou!

Dat labiele herken ik erg. Alsof je het gevoel hebt dat alles zo'n beetje aan je voorbij gaat. Sinds een tijdje drink ik niet meer.

En ik beloof je, vanaf dag 1 gaat het steeds weer beter!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Donna,

wellicht helpt de online training van tactive je

om inzichten te krijgen en met alcohol te leren

omgaan? Je hebt er wel een verwijzing van je HA

voor nodig om het vd verzekering vergoed te krijgen.

En dat betekent wel het inzicht dat je hulp nodig hebt

en handelen naar dat inzicht. maar dat is meteen de winst

is mijn ervaring. Succes meis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Donna,

Ook van mij welkom hier. Ik heb de online training van Tactive ook gevolgd. Dat kan je doen als minderaar en als stopper. Ik heb er veel aan gehad, ook om mijn valkuilen te ontdekken en alternatieven aan te leren voor moeilijke momenten.

De ervaring is dat alcohol emoties e.d. uitvergroot. Ook verwerk je dingen niet echt, maar onderdrukt ze door de alcohol. Ik had ook 's morgens de beste voornemens, maar naarmate de dag vorderde verdwenen ze als sneeuw voor de zon.

Zoals je in mijn onderschrift kan zien, heb ik eerst ook (behoorlijk succesvol) geminderd. Mijn trigger is chronische pijn. Daar kan ik niets aan veranderen en wat ik langzamerhand merkte was, dat het me meer energie kostte om op de dagen dat ik "mocht" drinken, me aan mijn voorgenomen hoeveelheid te houden (vooral als ik veel pijn had) dan om helemaal te stoppen. Toen het weer eens fout was gegaan heb ik daarom besloten helemaal te stoppen.

Op de diverse draadjes, zoals Thema's ... en Tips ... staan allerlei wetenswaardigheden en ervaringen van andere ervaringsdeskundigen. We zijn met velen!

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen. Mocht je struikelen, dan kijken waarom het gebeurde, knietjes afvegen en met nieuwe moed weer doorgaan.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Donna,

sterkte, goed dat je er bent. ik ben er nog maar kort

Ik zie betere adviezen en raad dan ik je kan geven, dus zeg ik verder niet wat je kunt doen, maar blijven babbelen, van je af schrijven is altijd goed.

ze zijn allemaal heel lief hier en blijven je steunen, wat je ook probeert.

sterkte, we kennen jouw verschijnselen allemaal zo goed....

ik blijf iedere keer naar mijzelf schrijven op mijn eigen voorstel pagina, dat werkt ook voor mij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...