Spring naar bijdragen

2 maanden geleden


Majoor

Aanbevolen berichten

In mei hoorde ik van dit forum en heb er over gelezen in de krant, ik heb toen een dagje de berichten hier gelezen berichten waardoor ik mezelf realiseerde ik ben ook een zuipschuit was/ben en niet goed bezig ( wist ik natuurlijk onderbewust wel) Na alles te hebben gelezen besloot ik te gaan stoppen met drinken dat heb ik 6 juli gedaan en ik VOEL ME FANTASTISCH ben ook 10 kilo lichter en iedereen zegt dat ik er top uit zie!

De eerste dagen sliep ik slecht en nu slaap ik als een blok zelfs veel meer dan vroeger. Geen cursus geen AA geen hulpgroepen het lezen van de berichten hier was motivatie genoeg. Dat wilde ik in ieder geval nog even melden hier.

In plaats van 15 biertjes s`avonds neem ik nu sparood met een mbeetje vruchtensap er door en als beloning dat ik niets dronk nam ik de eerste dagen chipjes nootjes of andere dingen die ik lekker vindt, dat is nu niet meer nodig en het ritme van niet meer drinken is nu ook een gewend ritme geworden.


Dus mensen ook als je 15 jaar elke dag drinkt kun je zomaar stoppen en je voordeel ermee doen, ga wandelen fietsen en breng je gedachte elders, denk ook steeds weer aan de tijd toen je nog dronk en WAAROM je toen wilde stoppen dat helpt.....

Ik wens iedereen succes

Majoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Majoor,

Fantastisch, zo zonder hulp en alleen maar door lezen te kunnen stoppen. Dat je het kunt blijkt wel uit het feit dat je het al vanaf 6 juli droog staat, vandaag dus op de kop af twee maanden. Gefeliciteerd daarmee. Hartelijk welkom hier op het forum en ik hoop spoedig meer van en over je te horen.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohntje bedankt.

Ja de reden dat ik pas na nu een topic aan maak heeft te maken dat ik niet te vroeg wilde juichen.
Maar ik ben er door voor mijn gevoel, ik denk steeds terug aan de ochtenden dat ik altijd mijn kop in de spiegel niet kon uitstaan van de wallen onder mijn ogen, nu zie ik een frisse vent en wil asbsoluut niet terug. Ik zal hier de discussies volgen en als ik een omerking heb of iemand een hard onder de riem kan steken zal ik dat zeker niet laten..

Majoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Majoor,

Wat knap dat je 2 maanden gestopt bent met drinken, alleen maar door op dit forum te lezen. Mij helpt het forum ook enorm. Ik volg ook de internetbehandeling, maar de combinatie van die twee heeft het voor mij gedaan. Ik ben nu 1 maand gestopt, en begin me nu wel beter te voelen. Helaas ben ik nog niet afgevallen. Ik ben niet heel erg dik, maar 2 of 3 kilo mag er toch wel af. Ik snoep wel aardig wat drop sinds ik niet drink, maar of het daardoor alleen kom dat ik niet afval?

Ga door op de ingeslagen weg. En iemand het hart onder de riem steken mag altijd natuurlijk.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry inderdaad in het leger gezeten, en weet je dat ik die naam daarom koos want in het leger leerde ik zuipen dat hoorde er gewoon bij in de jaren tachtig.

Anna als je niet afvalt en je bent niet te zwaar is het toch prima!! wees blij dat je niet drinkt dus beide volhouden en je zult merken dat het goed met je gaat. Zelf telde ik in het begin als ik naar bed ging de dagen was ik elke dag bezig met ik drink al zo en zo lang niet, nu vergeet ik het al af en toe. Ritme is alles niet drinken is ook een RITME en gewening...

gr Majoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Majoor.

Ik heb ook in de jaren '80 in het leger gezeten, drie weken, welgeteld. Die te korte periode om alcoholist te worden heeft me er echter niet van weerhouden om het later alsnog te worden. Daaruit blijkt maar weer eens dat we inderdaad allemaal met eenzelfde probleem zitten, maar dat de oorzaak daarvan per individu totaal verschillend is.

Dit berichtje voegt aan dit forum niets bijzonders toe, maar ik vond het gewoon leuk om even mee te delen......

Groeten, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HAHAHA oke nou ik was een van de weinige die cola dronk de eerste 3 dagen daarna was het gauw gebeurd, ik had de eerste 2 avonden een grote vriendin dat was de wcpot om over te geven.

Na drie weken dronk ik met de grote jongens mee en was het gebeurd, ben na mijn dienst tijd tot nu nooit meer alcohol vrij geweest....ben blij dat ik niet meer drink........

Ga sinds 3 weken ook weer sporten en mensen zien me veranderen, ook dat is motivatie dat wil je niet weten!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Majoor,

Klinkt allemaal erg goed zoals je bezig bent. Keep it up!
Sinds een jaar drink ik nu al veel minder dan vroeger en inderdaad, bijna 18 kilo afgevallen. Dat is inderdaad een goede motivatie om te stoppen met drinken. Krijg ook veel complimentjes over dat ik er veel beter uit zie dan vroeger.

Moet ook maar weer eens gaan sporten. Zoals ik jouw hoor krijg ik er wel zin in.

Groetjes, Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi succesverhaal.
En dat het kan zal ik zeker beamen.
Ongeveer idem ervaringen, ietsje langer droog, bijna een half jaar.
Mijn leven is, ondanks de drankstop, niet zo heel florissant, maar dat gaat ook wel weer goed komen.
Ik zie er nog hetzelfde uit, weeg het zelfde, loop niet juichend rond, maar ben stilletjes blij dat ik niet hoef na te denken wanneer ik waar hoeveel wil drinken.
De volgende constateren dat het toch weer meer is geworden.

Heb wel op een ander zelfhulpgebeuren raad en daad gekregen, feedback en goede tips.
Ik zou het niet geheel op eigen kracht hebben gekund, zeker niet zonder al die kennis die ervaren stoppers hebben over alcohol.
Daarom zit ik nu af en toe hier, omdat kennis en ervaringen delen belangrijk is.

Dus prima dat jij hier soms je opwachting maakt.
hou het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...