Spring naar bijdragen

Help


Marlous

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,  ik ben marlous en heb 4 maanden lang allerlei pammen voorgeschreven gekregen met qls laatste lorezapam 3 mg verspreid over de dag ... ik wilde er mee stoppen en ik kreeg een afbouw schema van 3 weken ... nu ben ik meer dan 2 maanden verder en ervaar veel gejaagdheid en down gevoel kan dit na zoveel weken nog problemen op leveren ... ik word snachts wakker dan raast het door mijn lijf .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Marlous:

Hallo allemaal,  ik ben marlous en heb 4 maanden lang allerlei pammen voorgeschreven gekregen met qls laatste lorezapam 3 mg verspreid over de dag ... ik wilde er mee stoppen en ik kreeg een afbouw schema van 3 weken ... nu ben ik meer dan 2 maanden verder en ervaar veel gejaagdheid en down gevoel kan dit na zoveel weken nog problemen op leveren ... ik word snachts wakker dan raast het door mijn lijf .

. Ik hoop dat iemand mij wat meer info kan geven ben inmiddels radeloos ...

2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marloes, 

Onze ervaring hier is dat je na 4 maanden gebruik een veel tragere afbouw had moeten doen...die gejaagdheid is heel herkenbaar en vrijwel zeker een ontwenningsverschijnsel van een te snelle afbouw. Ben je nu al 2 maand zonder, of is het 2 maanden geleden dat je begon met de afbouw? 

De ontwenningsverschijnselen kunnen wel een tijdje aanhouden, is moeilijk te zeggen hoe lang... Omdat je nog niet zo lang gebruikte hoop ik dat de ontwenning niet te lang zal duren, dus ik denk dat je nu best probeert om vol te houden.

Maar als je het echt niet trekt kan je proberen om terug te gaan naar een lage dosis (vb 1 mg's avonds) en even wachten tot je daarop stabiliseert. Dan heel langzaam afbouwen... je kan de Ashton Manual lezen (te vinden op internet) om te lezen hoe je dat kan doen.

Heel veel sterkte en succes!

Lynn

bewerkt door Lynn46
Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Lynn46:

Hallo Marloes, 

Onze ervaring hier is dat je na 4 maanden gebruik een veel tragere afbouw had moeten doen...die gejaagdheid is heel herkenbaar en vrijwel zeker een ontwenningsverschijnsel van een te snelle afbouw. Ben je nu al 2 maand zonder, of is het 2 maanden geleden dat je begon met de afbouw? 

De ontwenningsverschijnselen kunnen wel een tijdje aanhouden, is moeilijk te zeggen hoe lang... Omdat je nog niet zo lang gebruikte hoop ik dat de ontwenning niet te lang zal duren, dus ik denk dat je nu best probeert om vol te houden.

Maar als je het echt niet trekt kan je proberen om terug te gaan naar een lage dosis (vb 1 mg's avonds) en even wachten tot je daarop stabiliseert. Dan heel langzaam afbouwen... je kan de Ashton Manual lezen (te vinden op internet) om te lezen hoe je dat kan doen.

Heel veel sterkte en succes!

Lynn

Bedankt voor je reactie ! Ik slik niets meer heb t gedwongen in 3 weken moeten afbouwen ..ik ben ontzettend gehaast en veel pijn in mijn lijf ... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waar kunnen we je dan mee helpen Marlous?

Ik heb een nieuwe pagina gemaakt d.d. de 11e. Laat de moed niet zakken hé? We weten hier allemaal hoe je je nu voelt, maar deel het, dan blijf je er niet alleen mee zitten.

sterkte meis.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marlous hoelang de rit uitzitten gaat duren, kan niemand zeggen. De klachten zullen langzaam minder worden maar kunnen soms ook weer terugkomen. Of zelfs nieuwe klachten. Maar uiteindelijk zul je genezen.

Ik ben bijna 4 maanden van de pammetjes (5 maanden gebruik inclusief afbouw) af en ervaar ook nog steeds klachten. Had ik ook nooit verwacht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...